بهترین مرورگر گوشی اندروید + دانلود اپلیکیشن گوگل کروم و موزیلا موبایل سامسونگ و شیائومی

هر سیستم عامل برای محصولات خودش مرورگر ثابت و انحصاری را طراحی کرده است اما کاربران زیادی ه دنبال مرورگرهایی با امکانات بیشتر می‌گردند

به گزارش ایمنا، مرورگرهای وب یکی از مهمترین برنامه‌ها در هر دستگاهی هستند. داشتن ویژگی‌ها و عملکرد مناسب هنگام وب‌گردی می‌تواند حس و تجربه کار کردن با مرورگر را تغییر دهد. مرورگرهای زیادی برای اندروید وجود دارد و می‌توان از برنامه‌ای که به صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب است استفاده کرد اما هر مرورگری در زمینه‌هایی پیشگام و از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که با بررسی هرکدام می‌توان مرورگری که مطابق با نیازهایتان هست را انتخاب کنید.

بهترین مرورگر گوشی اندروید + دانلود اپلیکیشن گوگل کروم و موزیلا موبایل سامسونگ و شیائومی

گوگل کروم Google Chrome

کروم توسط گوگل ساخته شده و بهترین گزینه ممکن برای اکثر کاربران به حساب می‌آید. این اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض روی گستره وسیعی از موبایل‌های اندرویدی موجود در بازار نصب است. کروم برای مدتی بسیار طولانی در دسترس بوده و گذشته از موبایل‌های اندرویدی، راهش را به دیگر پلتفرم‌ها هم باز کرده است. این یکی از سریع‌ترین مرورگرهایی است که خواهید یافت و ضمناً انبوهی از قابلیت‌های مختلف دارد.

کروم روی مک، ویندوز، لینوکس، اندروید و iOS در دسترس است یعنی تقریباً تمام سیستم عامل‌ها. این موضوع زمانی اهمیت می‌یابد که اطلاعات روی این پلتفرم‌ها، همگام‌سازی می‌شوند. کروم یک حالت تاریک هم دارد و داده‌ها را به صورت داخلی ذخیره می‌کند. ذخیره کرده وب‌سایت‌های محبوب در کروم به‌راحتی آب خوردن است و کنار نوار آدرس، یک میان‌بر وجود دارد که به شکلی سریع، این کار را امکان‌پذیر می‌کند.

آیا ترجیح می‌دهید هنگام سر زدن به برخی وب‌سایت‌ها هویتتان را مخفی نگه دارید؟ کروم به این نیازتان هم رسیدگی می‌کند و با قابلیت Incognito می‌توانید به شکلی ناشناس به وب‌سایت دلخواه سر بزنید و سپس تمام اطلاعات (شامل تاریخچه سرچ‌ها و فعالیت‌ها) به صورت کامل حذف خواهند شد همچنان کروم به صورت بومی از مترجم گوگل پشتیبانی می‌کند.

بهترین مرورگر گوشی اندروید + دانلود اپلیکیشن گوگل کروم و موزیلا موبایل سامسونگ و شیائومی

بریو Brave Private Browser

مرورگر بریو، یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که برای سیستم عامل اندروید ساخته شده است. این شرکت به خوبی با نیازهای اصلی کاربران اندرویدی آشنا است چرا که یکی از کلافه کننده‌ترین مسائلی که تمام کاربران اندرویدی با آن روبه‌رو هستند، بحث تبلیغات است. تبلیغات زیادی روی سایت‌ها اجازه تمرکز کردن برای موضوع اصلی را به شما نمی‌دهد. بسیاری از اوقات شما با یک کلیک اشتباه روی لینک‌هایی که علامت ضربدر (بسته شدن) آن‌ها بسیار کوچک است، وارد لینک‌های تبلیغاتی شده و زمان زیادی را باید صرف بازگشتن به لینک قبلی‌تان بکنید.

مرورگر بریو، با در نظر گرفتن این مشکلات و نیاز کاربران اندرویدی، یک اپلیکیشن بسیار کارآمد و کاربردی طراحی کرده است که در آن شما هیچ گونه تبلیغاتی را مشاهده نخواهید کرد. شاید بگویید که اپلیکیشن‌های مخصوص این کار به وفور وجود دارند و می‌توان از آن‌ها به عنوان اد بلاکر (Ad blocker) استفاده کرد. اما مشکل اصلی این نرم‌افزارها، اشغال کردن فضای بیش از اندازه‌ی رم و همچنین مصرف زیادی باتری است. در مرورگر بریو، تمام این فرایند، یعنی بلاک کردن تبلیغات و حذف آن‌ها، داخل خود اپلیکیشن اتفاق می‌افتد. یعنی اپلیکیشن دیگر نیازی به برنامه‌ی مکمل و کمکی برای بستن تبلیغات ندارد و خودش می‌تواند این کار را به طور خودکار انجام دهد.

این مرورگر دارای بهینه‌ساز است که باعث بهبود سرعت و عمر باتری می‌شود. در واقع تجربه کاربری در این مرورگر شباهت زیادی به گوگل کروم دارد. اگر حریم شخصی از اهمیت زیادی برخوردار است، Brave بهترین گزینه است. اگر صفحه نمایش OLED است و یا ممکن است در تاریکی شب با گوشی وب‌گردی کنید، برای محافظت از چشم‌ها، می‌توانید حالت تاریکی این مرورگر را فعال کنید. همچنین امکان مشاهده تاریخچه سرچ‌ها و بوک‌مارک کردن در این مرورگر فراهم است. این برنامه کاملاً رایگان و بدون خرید درون برنامه یا تبلیغات است.

بهترین مرورگر گوشی اندروید + دانلود اپلیکیشن گوگل کروم و موزیلا موبایل سامسونگ و شیائومی

اپرا مینی Opera Mini

Opera Mini یکی از شناخته‌شده‌ترین مرورگرهای اینترنت در اندروید است اما تنها مرورگر ساخته شده به دست شرکت Opera به حساب نمی‌آید. این کمپانی یک اپلیکیشن دیگر هم در پلی استور دارد که Opera نام گرفته. Opera Mini کاملاً با Opera متفاوت است و اهدافی دیگر را دنبال می‌کند. اگر به دنبال بیشترین قابلیت هستید Opera Mini نیازهایتان را برطرف نمی‌کند. اما اگر یک مرورگر سبک‌وزن می‌خواهید که تمام قابلیت‌های ساده، کاربردی و لازم مردم را در خود جای داده، در آن صورت Opera Mini را باید حتماً امتحان کنید.

این مرورگر ضمناً برای افرادی که به اینترنت کند دسترسی دارند هم مناسب تلقی می‌شود. این اپلیکیشن داده‌ها را ذخیره می‌کند و اجازه می‌دهد که در صورت اتصال به اینترنتی ضعیف، سریع‌تر قادر به گشت‌وگذار در اینترنت باشید. اوپرا حسابی به سیستم فشرده‌سازی داده خود می‌بالد و یکی از بهترین ورژن‌های آن را به اوپرا مینی درآورده است. با وجود اینکه با مرورگری سبک‌وزن طرف هستیم، این‌طور نیست که اوپرا مینی هیچ قابلیت مهمی نداشته باشید.

این اپلیکیشن می‌تواند اخبار شخصی‌سازی شده بر اساس سلایقتان را به دیوایس بفرستد و بنابراین از آخرین وقایع روز باخبر خواهید بود. یک قابلیت مرور وب به صورت ناشناس درون اوپرا مینی تعبیه شده و ضمناً امکان بلاک کردن تبلیغات آزاردهنده هم مهیاست. احتمالاً مهم‌ترین نکته این باشد که بر خلاف بسیاری از مرورگرهای دیگر، اوپرا مینی می‌تواند ویدئوهای موجود در صفحات وب را دانلود کند. البته که دانلود تمام ویدئوها امکان‌پذیر نیست اما این قابلیت گاهی حسابی به کار می‌آید.

بهترین مرورگر گوشی اندروید + دانلود اپلیکیشن گوگل کروم و موزیلا موبایل سامسونگ و شیائومی

فایرفاکس Firefox

اکثر مرورگرهای وب موجود برای اندروید مبتنی بر Chromium، نسخه منبع باز Google Chrome هستند و صفحات وب را یکسان بارگذاری می‌کنند. آنها از نظر عملکرد تقریباً برابر هستند و ویژگی‌های یکسانی دارند؛ فایرفاکس استثنای اصلی این قانون است این یکی از معدود مرورگرهای اندرویدی است که دارای موتور رندر سفارشی است. موزیلا چند سال پیش نسخه کاملاً بازنویسی شده فایرفاکس را برای اندروید منتشر کرد. این شرکت مجموعه محدودی از برنامه‌های افزودنی را ارائه می‌کند که می‌توان آنها را برای نصب انتخاب کرد.

فایرفاکس برای اندروید بسیار سریع است. در مقایسه با نسخه‌های قبلی، اسکرول بسیار بهبود یافته‌ای دارد، نوار آدرس پایینی را ارائه می‌دهد (برای سهولت استفاده در تلفن‌های بلند) و به صورت اختیاری تقریباً تمام داده‌های شما را با آویز دسکتاپ خود همگام می‌کند. همچنین به‌طور پیش‌فرض اسکریپت‌های ردیابی را مسدود می‌کند، اگرچه می‌توانید محدودیت‌ها را به دلخواه حذف یا تشدید کنید.

بهترین مرورگر گوشی اندروید + دانلود اپلیکیشن گوگل کروم و موزیلا موبایل سامسونگ و شیائومی

مایکروسافت اج Microsoft Edge

یکی از بهترین مرورگرها برای اندروید در سال ۲۰۲۲ مرورگر مایکروسافت اج است. مایکروسافت اج یک مرورگر دیگر مبتنی بر کرومیوم برای اندروید است. در حالی که در ابتدا فقط تغییرات کمی در مقایسه با کروم داشت، اکنون به اندازه کافی از رابط مرورگر گوگل متمایز است که موارد استفاده واقعی برای آن وجود دارد.

نوار پایین Edge به شما امکان دسترسی سریع به ویژگی‌های اغلب مورد نیاز مرور را می‌دهد، صفحه برگه جدید را می‌توان به دلخواه شخصی‌سازی کرد و با استفاده از Bing جوایزی را جمع‌آوری کرد. چند ویژگی قابل توجه دیگر خارج از همگام سازی دسکتاپ وجود دارد، مانند ادغام با ابزارهای مدیریت خانواده مایکروسافت.

کد خبر 600546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.