در صورت توافق، اوپک قطعاً جلسه اضطراری برگزار می‌کند

یک کارشناس انرژی با اشاره به تاثیر رفع تحریم‌ها بر فروش نفت ایران، گفت: قطعاً اوپک نمی‌تواند در مقابل این رخداد ساکت بنشیند و اگر تحریم‌ها رفع شود، اوپک قطعاً جلسه اضطراری خواهد داشت و نظام جدیدی را برقرار می‌کند.

حسن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درخصوص تأثیرات رفع تحریم‌ها بر بازار نفت، گمانه‌زنی‌هایی می‌شود. جمهوری اسلامی ایران با تمام توان، به دنبال بهبود استخراج و فروش نفت است، بنابراین با رفع تحریم‌ها صادرات نفت افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در مقابل، رقبا نیز ساکت نخواهند ماند و تلاش می‌کنند تا با این وضعیت مقابله کنند که از جمله آن می‌توان به سخنان وزیر انرژی عربستان مبنی بر کاهش تولید نفت اوپک اشاره کرد.

این کارشناس انرژی گفت: اوپک قطعاً نمی‌تواند در مقابل توافق ساکت بنشیند و اگر تحریم‌ها رفع شود، قطعاً جلسه اضطراری خواهد داشت و نظام جدیدی را برقرار می‌کند.

مرادی اضافه کرد: باید دید در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد؛ جمهوری اسلامی ایران آمادگی مقابله با شرایط جدید را دارد. البته باید توجه داشت آمادگی تصرف یک‌باره بازارها اکنون وجود ندارد و بازگشت به وضعیت ایده‌آل زمان‌بر است.

وی تصریح کرد: به میزانی که جمهوری اسلامی ایران بتواند فروش نفت داشته باشد و با توجه به اینکه چه میزان از نفت ما خریداری شود و توان تولید چقدر باشد؛ در بازارهای جهانی تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 600525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.