اجرای طرح مقابله با تغییرات اقلیمی در پورتلند

طرح جدید مبارزه با تغییرات اقلیمی در پورتلند، بزرگ‌ترین شهر ایالت اورگن در ایالات متحده آمریکا، پیاده‌سازی ۴۳ پروژه مختلف را در زمینه‌های متفاوت در بر خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران پورتلند از پیاده‌سازی ۴۳ پروژه در سراسر شهر در زمینه تأمین برق و بهبود سازه‌ها، حمل‌ونقل و صنعت خبر داده و مدعی شده‌اند تا سال ۲۰۳۰، انتشار کربن را به میزان ۵۰ درصد کاهش خواهند داد و به تحقق هدف صفر انتشار این گاز تا سال ۲۰۵۰ خواهند پرداخت. در این راستا، دو رویکرد اقلیم-محور مهم به نام‌های "برنامه کاری اضطراری آب و هوا" و " اصلاحات نهایی منطقه‌بندی سوخت فسیلی" مورد توجه برنامه‌ریزان شهر خواهد بود و از تدابیر آن‌ها برای اجرای طرح جدید بهره گرفته خواهد شد.

تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ در پورتلند

اعضای شورای شهر پورتلند در نظر دارند پیاده‌سازی ۴۳ پروژه اصلی مبارزه با تغییرات اقلیمی را در زمینه‌های مختلف مانند تأمین برق، بهبود وضعیت سازه‌ها، حمل‌ونقل، صنعت و سایر موارد مشابه انجام دهند تا در نتیجه آن تا سال ۲۰۳۰، کاهش ۵۰ درصدی انتشار کربن را برای شهر به ارمغان بیاورند و در نهایت در سال ۲۰۵۰، هدف صفر انتشار کربن را تحقق ببخشند. در این رابطه، کاهش انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل، صنعت، سازه‌ها و مصرف مواد غذایی و مصالح ساختمانی مورد توجه مدیران قرار خواهد گرفت، ضمن این‌که قرار است اقداماتی نیز در راستای حذف کربن در فضاهای سبز و افزایش تاب‌آوری مناطق شهری در مقابل بحران اقلیمی از طریق تمرکز بر آسیب‌پذیرترین جوامع و محله‌ها پیاده شود.

اجرای طرح مقابله با تغییرات اقلیمی در پورتلند

برای این منظور، اقدامات مبارزه با تغییرات آب و هوایی ابتدا در مناطقی با بیشترین سکونت افراد غیر سفیدپوست، مهاجران و مردمی با نژادهای مختلف پیاده خواهد شد، چرا که این مناطق با طراحی ضعیف خود، بیشترین آسیب‌پذیری را در مقابل بحران اقلیمی دارد.

"اصلاحات نهایی منطقه‌بندی سوخت فسیلی" از طریق محدودسازی ظرفیت تانک‌های ذخیره سوخت فسیلی به کاهش خطر آسیب به مناطق شهری در مواجهه با رویدادهایی مانند سیل کمک خواهد کرد، ضمن این‌که در بهبود خدمات‌رسانی برای رفع نیازهای منطقه‌ای در آینده سهیم خواهد بود.

کد خبر 600297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.