ورزش منظم خطر ابتلا به نوع شدید کرونا را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش منظم، خطر ابتلا به کووید-19 را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر ورزش منظم بر خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۱.۸ میلیون مرد و زن با میانگین سنی ۵۳ سال که عمدتاً در بریتانیا، کانادا، کره جنوبی، ایران، اسپانیا، برزیل، فلسطین، آفریقای جنوبی و سوئد بودند، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

محققان متوجه شدند شرکت‌کنندگانی که گزارش کردند به طور معمول فعال و پرتحرک هستند، به طور متوسط ۱۱ درصد کمتر از شرکت‌کنندکان غیرفعال با احتمال ابتلاء به کووید -۱۹ روبه‌رو بودند. همچنین در میان افرادی که بیمار شدند، فعالیت بدنی منظم با کاهش ۳۶ درصدی خطر بستری شدن در بیمارستان مرتبط بود. ورزش منظم خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری و احتمال مرگ‌ومیر را به ترتیب ۳۴ و ۴۳ درصد کاهش می‌دهد.

به نظر می‌رسد که تقریباً دو ساعت و ۲۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته یا یک ساعت و ۱۵ دقیقه ورزش شدید، بیشترین محافظت در برابر ویروس را ارائه می‌دهد. محققان معتقدند که ورزش احتمالاً به دلایل مختلفی مفید است، آن‌ها به تأثیر ورزش در کاهش التهاب و استرس و در عین حال تقویت سلامت قلب و سیستم ایمنی اشاره کردند. علاوه بر این، ورزش منظم می‌تواند عوامل شناخته شده ابتلاء به کووید -۱۹، مانند چاقی یا فشار خون بالا را کاهش دهد.

کد خبر 599866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.