سرنوشت بیت‌کوین چه می‌شود؟

به نظر بیت کوین می‌تواند تا سطح ۲۴ هزار دلار یا کف کانال از دست رفته حرکت کند و مجدد اصلاح قیمتی انجام دهد، روند حجم معاملات با بهبود قیمت رشد پیدا نکرده است و لذا یک واگرایی منفی در بین روند قیمتی و حجم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمرزارزها امروز روند مثبتی را سپری کرد، با رشد قیمتی بیت کوین و بازگشت از سطح حمایتی ۲۰ هزار دلار شاهد افزایش سطح تقاضا در همه‌ی بازار بودیم، بیت کوین در محدوده دو درصد، اتریوم ۴.۸ و رمزارز صرافی بایننس در محدوده ۴.۴ درصد رشد کردند.

بر اساس تحلیل تکنیکال بیت کوین پیش بینی تداوم روند اصلاحی را برای این رمزارز خواهیم داشت، در هفته گذشته محدوده شاخص ترس و طمع در سطح ۴۰ واحد بود و امروز در سطح ۲۵ واحد قرار گرفته که نشان دهنده وجود ترس زیاد در بازار است، دامیننس بیت کوین همچنان در حال کاهش است و در سطح ۴۰.۵۰ درصد قرار گرفته است، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای در محدوده ۹۷۶ و ۴۹ میلیارد دلار بود.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۱ هزار و ۷۹۲ دلار

تغییرات: رشد ۱.۹۲ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۷۰۴ دلار

تغییرات: رشد ۴.۸۰ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۰۵ دلار و ۴۷ سنت

تغییرات: رشد ۳.۳۹ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۴۷ دلار

تغییرات: رشد ۱.۹۴ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۶۶ دلار

تغییرات: رشد ۲.۳۹ درصدی

سولانا (SOL): ۳۶ دلار و ۱۲ سنت

تغییرات: رشد ۳.۶۰ درصدی

دوج‌کوین(DOGE): ۰.۰۶۹۱ دلار

تغییرات: رشد ۲.۶۴ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۸۲۸ دلار

تغییرات: رشد ۲.۳۶ درصدی

پولکادات (DOT): ۷ دلار و ۳۷ سنت

تغییرات: رشد ۳.۳۷ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۵۶ دلار

تغییرات: رشد ۰.۶۷ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۳ دلار و ۵۴ سنت

تغییرات: رشد ۲.۲۱ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

سرنوشت بیت‌کوین چه می‌شود؟

حمایت: ۲۰ هزار دلار.

مقاومت: ۲۴ هزار دلار، سقف کانال از دست رفته.

پیش بینی: به نظر بیت کوین می‌تواند تا سطح ۲۴ هزار دلار یا کف کانال از دست رفته حرکت کند و مجدد اصلاح قیمتی انجام دهد، روند حجم معاملات با بهبود قیمت رشد پیدا نکرده است و لذا یک واگرایی منفی در بین روند قیمتی و حجم وجود دارد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

سرنوشت بیت‌کوین چه می‌شود؟

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

سرنوشت بیت‌کوین چه می‌شود؟

شاخص ترس و طمع

سرنوشت بیت‌کوین چه می‌شود؟

تتر آدرس‌های مرتبط با تورنادو کش را مسدود نخواهد کرد

شرکت عرضه‌کننده استیبل کوین تتر روز چهارشنبه در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد قصد ندارد آدرس‌هایی را مسدود کند که بنا بر اطلاعات مقامات دولتی آمریکا از میکسر اتریومی تورنادو کش استفاده کرده‌اند. تتر در توضیح این تصمیم گفته است که دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی هرگز نگفته است یک صادرکننده استیبل کوین باید آدرس‌های بازار ثانویه موجود در لیست تحریم‌های این سازمان را مسدود کند. علاوه بر این، هیچیک از سازمان‌های قانون‌گذار در آمریکا چنین درخواستی را به تتر ارائه نکرده است.

برندهای مشهوری مثل نایک و گوچی، ۲۶۰ میلیون دلار از فروش NFT به دست آورده‌اند

بر اساس داده‌های موجود، درآمد برندهای مشهوری مثل نایک، گوچی، دولچه گابانا، آدیداس و تیفانی از فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT)، مجموعاً ۲۶۰ میلیون دلار بوده است. برند نایک از فروش NFTهای خود نزدیک به ۱۸۵.۳ میلیون دلار درآمد داشته و حجم آن در بازارهای ثانویه به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است. درآمد برندهای دولچه گابانا، تیفانی، گوچی و آدیداس نیز به‌ترتیب ۲۵.۶ میلیون دلار، ۱۲.۶ میلیون دلار، ۱۱.۶ میلیون دلار و ۱۰.۹ میلیون دلار بوده است.

ارزهای دیجیتال دیگر همچنان در ابتدای چرخه نزولی بلندمدت خود قرار دارند

نیکلاس مرتن (Nicholas Merten)، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال گفته است که بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر، تازه در ابتدای یک چرخه نزولی بلندمدت قرار دارند.

طبق گفته‌های وی، بازار ارزهای دیجیتال به‌دلیل نرخ تورم، هنوز آماده یک روند صعودی نیست.

مرتن درباره بیت کوین گفته است که روند این ارز دیجیتال در کوتاه‌مدت ممکن است صعودی شود، اما محدوده‌هایی مثل ۲۴,۰۰۰ دلار پس از مدتی به مقاومت تبدیل می‌شوند. او باور دارد تا وقتی که یک دوره بسیار طولانی‌تر نگذرد و ارزهای دیجیتال با اصلاحات بیشتری نسبت به چند هفته گذشته مواجه نشوند، وضعیت این بازار بهتر نمی‌شود.

نتایج یک نظرسنجی در خصوص بیت‌کوین

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، ۴۷ درصد از افراد بر این باورند که بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ به اوج قیمتی جدیدی نمی‌رسد. این نتیجه نشان‌دهنده احساسات بسیار بدبینانه فعالان بازار ارزهای دیجیتال است و داده‌های گوگل ترندز (Google Trends) هم آن را تأیید می‌کند.

نظرسنجی مذکور توسط تک‌دو (TechDev)، تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، انجام شده است و ۷,۹۹۱ نفر در آن شرکت کرده‌اند. شایان ذکر است که ۳۸ درصد از این افراد گفته‌اند در سال ۲۰۲۳ و ۱۵ درصد آنها گفته‌اند که هرگز این اتفاق نمی‌افتد.

ارزش توکن کلاسیک شبکه شکست‌خورده ترا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۲ درصد افزایش یافت

در حالی که بازارهای ارزهای دیجیتال امروز شاهد بهبود نسبی در قیمت‌ها بود، بهای دو توکن بلاک چین به‌اصطلاح شکست‌خورده ترا (Terra) که اکنون با نام‌های لونا کلاسیک (LUNC) و ترا کلاسیک یواس‌دی (USTC) شناخته می‌شوند، دستاوردهای قابل توجهی داشته‌اند. بهای لونا کلاسیک در ۲۴ ساعت گذشته هشت درصد افزایش یافته است و استیبل کوین سابق ترا یعنی USTC نیز در روز سه‌شنبه بیش از ۴۲ درصد در برابر دلار آمریکا جهش قیمت داشته است.

با وجود آنکه دلایل چندان خاصی برای افزایش ارزش این ۲ کوین مرتبط با شبکه کلاسیک ترا به چشم نمی‌آید، برخی معتقدند که این افزایش قیمت ناشی از مصاحبه اخیر دو کوان، بنیان‌گذار پروژه فروپاشیده ترا است.

چین مرحله بعدی آزمایش ارز دیجیتال ملی را آغاز کرد

چین رسماً اجرای دور بعدی برنامه آزمایشی ارز دیجیتال ملی (CBDC) خود را آغاز کرده است. در شهر گوانژو، اکنون می‌توان هزینه سفرهای حمل‌ونقل عمومی با اتوبوس را در ۱۰ مسیر عمومی مختلف با یوان دیجیتال (e-CNY) پرداخت کرد.

این امکان برای اولین بار در کشور چین فراهم شده است. برای انجام این کار، کاربران باید نرم‌افزار مربوط به یوان دیجیتال را نصب و وجوه خود را به این برنامه واریز کنند، سپس با اسکن کد QR در بخش پرداخت اتوبوس می‌توانند هزینه سفر خود را پرداخت کنند.

همچنین روز گذشته شهر نینگبو در چین اعلام کرد که مسافران اکنون می‌توانند هزینه‌های سفر با قطار شهری را در ۱۲۵ ایستگاه مختلف با یوان دیجیتال پرداخت کنند.

نقشه بازار

سرنوشت بیت‌کوین چه می‌شود؟

کد خبر 599645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.