۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کپنهاگ؛ بهشت دوچرخه‌سواران

دوچرخه‌سواری با فرهنگ مردم دانمارک ارتباط تنگاتنگی دارد و در پایتخت این کشور تعداد دوچرخه‌ها از اتومبیل‌ها بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کپنهاگ شهر نسبتاً کوچکی است و مسافران گزینه‌های مختلفی برای کاوش در شهر نظیر استفاده از مترو، قطار، تاکسی، قایق‌های کنار بندرگاه، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی دارند.

کپنهاگ؛ بهشت دوچرخه‌سواران

کپنهاگ یکی از بهترین شهرهای جهان برای دوچرخه‌سواری است و استفاده از آن در فرهنگ این شهر ریشه دوانده است. جالب است بدانید که در پایتخت دانمارک تعداد دوچرخه‌ها از اتومبیل‌ها بیشتر است و این شهر ۳۸۲ کیلومتر (۲۳۷ مایل) مسیر دوچرخه دارد.

اگر می‌خواهید کپنهاگ را به روش محلی کشف کنید، باید از دوچرخه استفاده کنید، زیرا راحت‌ترین، سریع‌ترین و پایدارترین روش حمل‌ونقل در پایتخت دانمارک است. تنها کافی است افراد دوچرخه‌ای را از یک دوچرخه‌فروشی محلی کرایه و یا در سرویس خدمات اشتراک دوچرخه مانند Donkey Republic یا Bycyklen ثبت‌نام کنند. همچنین بسیاری از هتل‌ها در شهر کپنهاگ، خدمات دوچرخه ارائه می‌دهند.

در واقع دوچرخه‌سواری در کپنهاگ، یک تجارت است و ساکنان این شهر برای رفتن به محل کار خود از آن استفاده می‌کنند، اما آنها باید همیشه قوانین دوچرخه‌سواری محلی، مانند علامت‌گذاری‌ها و دنبال‌کردن سمت راست مسیر دوچرخه را رعایت کنند.

کپنهاگ؛ بهشت دوچرخه‌سواران

پیاده‌روی در کپنهاگ

مساحت کوچک کپنهاگ آن را به یک شهر پیاده‌رو در جهان تبدیل کرده است و مناظر اصلی یا محله‌های خرید تنها حدود ۲۰ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد. قدم‌زدن در اطراف کپنهاگ به شما امکان می‌دهد دیدنی‌های پنهان و مسیرهای انحرافی جالبی را پیدا کنید که در غیر این صورت ممکن بود آن‌ها را از دست بدهید. همچنین پیاده‌روی بخش بزرگی از فرهنگ دانمارک است و تصور می‌شود که دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در این کشور، ارتباط نزدیکی با کسب رتبه بالای آن در گزارش شادی جهانی داشته باشد.

حمل‌ونقل عمومی در کپنهاگ

سیستم حمل‌ونقل عمومی کپنهاگ شامل اتوبوس، مترو و تاکسی است. افراد برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی در کپنهاگ، باید بلیط تهیه کنند. یک بلیط یک‌ساعته برای منطقه مرکزی شهر ۲۴ کرون هزینه دارد. آن‌ها می‌توانند از ایستگاه‌های قطار یا اتوبوس، بلیت یا کارت هوشمند مسافرتی Rejsekort را که قابل شارژ است، خریداری یا از برنامه DOT Mobilbilletter استفاده کنند. کارت کپنهاگ که برای بازدید از جاذبه‌های اطراف شهر دارای تخفیف است، دسترسی رایگان به حمل‌ونقل عمومی را فراهم می‌کند.

متروی کپنهاگ

در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷ ایستگاه به متروی کپنهاگ اضافه شد و آن را به روشی سریع‌تر و مطمئن‌تر برای گردش در پایتخت دانمارک تبدیل کرد. متروی خودران کپنهاگ از ۳۹ ایستگاه در چهار خط قطار تشکیل شده است که هفت روز هفته به صورت ۲۴ ساعته فعال است. قطارها هر چند دقیقه یک‌بار حرکت می‌کنند و امکان رفت‌وآمد به فرودگاه کپنهاگ از طریق مترو وجود دارد. این وسیله نقلیه شما را تنها در مدت ۱۳ دقیقه به مرکز شهر می‌رساند.

ایستگاه‌های متروی کپنهاگ

شبکه حمل‌ونقل عمومی کپنهاگ قابل دسترس و پیاده‌روهای آن عریض و مستقیم است. همه ایستگاه‌های متروی کپنهاگ دارای آسانسور و ایستگاه‌ها هم‌سطح مترو است؛ به این معنا که صندلی‌های چرخ‌دار و کالسکه‌ها می‌توانند به طور مستقیم از روی سکو، بدون نیاز به بالا یا پایین آوردن، روی قطار قرار بگیرند.

کپنهاگ؛ بهشت دوچرخه‌سواران

استفاده از تاکسی در کپنهاگ

ممکن است در کپنهاگ نیازی به تاکسی نداشته باشید، زیرا حمل‌ونقل عمومی در این شهر کارآمد و رفت‌وآمد با پای پیاده نیز آسان است، اما گاهی اوقات اگر از یک روز طولانی گشت‌وگذار در شهر خسته شده باشید، استفاده از تاکسی بهترین راه برای رسیدن به مقصد است.

سرویس استفاده از تاکسی‌های آنلاین اوبر در دانمارک به دلیل قوانین ملی تاکسی در دسترس نیست، اما این شهر دارای سایر خدمات تاکسی شامل اپلیکیشن Viggo است. همچنین افراد می‌توانند از تاکسی‌های کنار خیابان، به خصوص تاکسی‌های مقابل ایستگاه‌های قطار استفاده کنند.

کد خبر 599411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.