تشکیل جامعه انرژی خورشیدی تحت پوشش شورای شهر بارسلونا

تقاضا برای بهبود ایمنی جاده‌ اصلی نورث‌نورفورلک، ساخت آخرین تقاطع سیکلوپ در منچستر، تلاش شورای شهر لندن برای بهبود شرایط کودکان، بررسی طرح «مالیات پارکینگ محل کار» توسط شورای شهر لستر، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر بارسلونا در همکاری با مدرسه متوسطه «کواتر کانتونز (Quatre Cantons)» واقع در منطقه صنعتی سابق «پوبلنو (Poblenou)» یک جامعه انرژی خورشیدی با ظرفیت رشد پشت‌بام به پشت‌بام تشکیل داد که کمک می‌کند مناطق وسیعی از شهر به انرژی تجدیدپذیر خورشیدی مجهز شود. پنل‌های خورشیدی پشت‌بام این مدرسه در حال حاضر قادر به تولید برق مدرسه و ۳۰ خانوار ساکن در مناطق اطراف آن است و برای هر خانوار ۵۰۰ وات برق رایگان فراهم می‌کند که معادل کاهش ۲۵ درصدی در هزینه قبض برق آن‌ها می‌شود.

خانوارهای مشارکت‌کننده در این طرح از این پس به جای شرکت خصوصی «اندسا (Endesa)»، از مشتریان «بارسلون انرژی»، شرکت برق بارسلونا که تحت مدیریت شورای شهر قرار دارد، محسوب می‌شوند. بارسلون انرژی اعلام کرد که پس از راه‌اندازی طرح، ۳۰ درصد از برق تولیدی پنل‌های خورشیدی به مدرسه تعلق خواهد گرفت که این میزان تنها بخشی از نیازهای آن را تأمین خواهد کرد. شورای شهر خاطرنشان کرد که این انرژی تولیدی در زمان تعطیلات مدرسه در اختیار خانوارها قرار خواهد گرفت.

شورای شهر همچنین اعلام کرده است که به جز این مدرسه، ۱۱ ساختمان عمومی دیگر نیز در فواصل ۵۰۰ متری از آن انتخاب شده است تا با نصب پنل‌های خورشیدی بیشتر روی پشت‌بام آن‌ها قدرت فعلی تولید برق از انرژی خورشیدی منطقه افزایش یابد و طرح مذکور را در سراسر محله و پس از آن در کل مناطق بارسلونا گسترش دهد. شورای شهر هدف خود را افزایش پنج برابری انرژی خورشیدی در بخش‌های دولتی و خصوصی تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است.

نورث‌نورفورلک؛ تقاضا برای بهبود ایمنی جاده اصلی

شورای شهر نورث‌نورفولک با تماس‌های رو به افزایش بی‌شماری از سوی مردم محلی مواجه است که خواستار بهبود ایمنی جاده A149 هستند که به‌تازگی یک زن جوان در تصادف با اتومبیل جان خود را در آن از دست داده است. اهالی منطقه با تجمع در محوطه‌ای در خارج از جاده و ارسال نامه‌ای با ۱۱۰۰ امضا، به ابراز نگرانی در زمینه ناامن بودن جاده پرداختند و خواستار ایجاد تغییرات برای ایمن‌سازی جاده مذکور شدند. ساکنان منطقه دلیل این پافشاری خود را تصادف‌های بسیاری اعلام کردند که پیش از این نیز در مسیر جاده A149 منجر به ایجاد تراژدی‌های دردناک شده است اما شورا هیچ اقدامی برای بهبود اوضاع به کار نبرده و این امر باعث کاهش احساس امنیت مردم و افزایش نگرانی آن‌ها در این زمینه شده است به‌خصوص که این جاده از سال ۲۰۱۸ و افزودن یک مسیر اصلی برای پیوند شرق شهر به شمال غربی آن بسیار شلوغ‌تر از هر زمان دیگری شده است.

شورای شهر نورث‌نورفولک از نظر دادن در این زمینه و حتی بیان این‌که به بررسی مشکل مذکور یا ارزیابی جاده خواهد پرداخت یا نه امتناع ورزیده و سخنگوی شورا اعلام کرده است که ایمنی در جاده‌ها همیشه یکی از اولویت‌های شورای شهر بوده است و همواره محدودیت‌های سرعت، علائم و نشانه‌های جاده پیش از افتتاح رسمی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود همه جاده‌های شهر تا حد امکان ایمن هستند. وی اعلام کرد که A149 نیز یکی از جاده‌هایی است که با همین شرایط راه‌اندازی شده است و شورا هم‌چون سایر جاده‌های شهر به نظارت بر این جاده نیز ادامه خواهد داد.

منچستر؛ ساخت آخرین تقاطع سیکلوپ توسط شورای شهر

شورای شهر منچستر در راستای ساماندهی شرایط تردد در تقاطع شلوغ «بروکس‌بار (Brooks Bar)» در جنوب شهر و به‌عنوان بخشی از تعهد جاری در سرتاسر منچستر برای بهبود شرایط پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، از آغاز عملیات ساخت آخرین تقاطع «سیکلوپس (CYCLOPS)» در طول تابستان جاری به‌منظور ایمن‌تر و قابل‌دسترس‌تر شدن بروکس‌بار برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده خبر داد. این آخرین تقاطع سیکلوپس به چندین تقاطع ایجادشده دیگر در شهر می‌پیوندد که به‌عنوان بخشی از مسیر دوچرخه‌سواری منچستر به جاده چارلتون با موفقیت نصب شده‌اند.

سیکلوپس بخشی از بلندپروازی‌های شورای شهر منچستر برای افزایش دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در سراسر شهر محسوب می‌شود و یک تقاطع جدید با سیگنال‌های محافظت و بهینه‌شده برای دوچرخه‌ها است که دوچرخه‌سواران را به‌طور کامل از جریان ترافیک عمومی جدا می‌کند و به‌واسطه آن دوچرخه‌ها از چهار جهت به تقاطع نزدیک و در یک مسیر دوچرخه‌سواری که محل اتصال را به‌طور کامل پوشش می‌دهد، با یکدیگر همگرا می‌شوند.

شهر منچستر طی سه سال به بیش از ۳۰ تقاطع سیکلوپس مجهز شد که یک مزیت کلیدی آن‌ها همه‌کاره بودنشان به حساب می‌آید که باعث می‌شود بتوان آن‌ها را با پیکربندی‌ها و اندازه‌های مختلف تطبیق داد. شورای شهر اعلام کرد که انتظار می‌رود عملیات ایجاد آخرین تقاطع سیکلوپس شهر واقع در محل تلاقی جاده‌های چارلتون، ماس‌لین‌وست، ویینگتون، چارلتون بالا و خیابان شروسبری تا بهار ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد و از ساکنان شهر خواست طی این مدت رفت‌وآمدهای خود را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

لندن؛ تلاش شورای شهر برای بهبود شرایط کودکان

گزارش‌های جدید شورای شهر لندن حاکی از آن است که سیستم حمایتی چندپاره این شهر برای رسیدگی به و ارائه خدمات سال‌های اولیه زندگی کودکان، بسیاری از خانواده‌های لندن را در معرض خطر فقدان دسترسی به حمایت مناسب در زمان مناسب قرار داده است. در حال حاضر گسستگی سیستم‌های حمایتی شورا در زمینه ارائه خدمات زایمان، ویزیت‌های پزشکی، خدمات مراقبت‌های اولیه، مراقبت‌های اجتماعی، مراقبت از کودکان و حمایت‌های هدفمند از کودکان در سال‌های اولیه زندگی باعث شده است که شرایط برای بسیاری از خانواده‌های ساکن شهر بسیار چالش‌برانگیز باشد.

شورای شهر لندن طیف گسترده‌ای از موانع موجود بر سر راه خدمات رایج برای کودکان را شناسایی کرده است که شامل ظرفیت، موانع فرهنگی، تغییر مناظر از جمله مرزهای منطقه برای خدمات و مشکلات فنی ازجمله فقدان اطلاعات در مورد سیستم‌های اشتراک‌گذاری یا قوانین محلی می‌شود و برای رسیدگی به این چالش‌ها در سطح محلی، در سراسر لندن و در سطح ملی توصیه‌هایی ارائه کرده است که شامل ایجاد فرهنگ قوی‌تر برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و اقدامات مشترک فرا مرزی است.

شورا علاوه بر این از رهبران استراتژیک سرتاسر لندن خواسته است تا برای ایجاد روش ارائه خدمات رایج فراموش‌شده در سال‌های گذشته، ایجاد راه‌حل‌های مشترک و صحبت با صدای منسجم‌تر با شرکای بهداشت و دولتی گرد هم آیند و قصد دارد ابزاری برای خود ارزیابی ایجاد کند تا مقامات محلی و شرکای آن‌ها را قادر سازد تا در سیستم محلی سال‌های اولیه زندگی خود عملکرد بهتری داشته باشند و یک برنامه مشترک برای تغییر نیز ایجاد کنند.

لستر؛ بررسی طرح «مالیات پارکینگ محل کار» توسط شورای شهر

پس از دریافت هشداری مبنی بر تأثیر گسترده هزینه‌های جدید پارکینگ بر بحران فعلی استخدام مددکار اجتماعی و درخواست‌های یکپارچه اتحادیه‌های فعال در این زمینه برای صرف‌نظر کردن شورا از طرح بحث‌برانگیز خود برای معرفی مالیات پارکینگ محل کار (WPL) برای مشاغل محلی، شورای شهر لستر به بررسی مشکل پیش آمده پرداخت. مالیات پارکینگ محل کار باعث می‌شود هر کسب‌وکاری با بیش از ۱۰ جای پارک مخصوص کارمند، برای هر یک این جای پارک‌ها ۵۵۰ پوند در طول سال پرداخت کند که تصمیم درباره دریافت این هزینه از کارمند یا صرف‌نظر کردن از این اقدام برعهده شخص کارفرما قرار دارد.

شورای شهر لستر این طرح پیشنهادی را گام مهمی برای کاهش آلودگی ناشی از ترافیک معرفی و اعلام کرده است که مالیات‌های دریافتی صرف بهبود حمل‌ونقل عمومی خواهد شد، با این‌حال اتحادیه‌های اجتماعی هشدار داده‌اند که پیاده‌سازی طرح مذکور به خدماتی هم‌چون مددکاری اجتماعی که پیش از این نیز با کمبود نیروی کار و مشکل استخدام مواجه بوده‌اند، آسیب می‌رساند و در ادامه با اشاره به شرایط اضطراری آب‌وهوایی و مواجهه جهان با اهداف چالش‌برانگیز کیفیت هوا، نقش مهم دریافت این مالیات‌ها را در کمک به تأمین مالی بهبودهایی که برای برآوردن نیازهای حمل‌ونقل یک شهر در حال رشد و تعهدات زیست‌محیطی شورا حیاتی است بدیهی تلقی کردند، با این‌حال لازم دانستند که شورا پیش از هر چیز به مردم اطمینان دهد که یک سیستم حمل‌ونقل عمومی قابل اعتماد و راحت در سراسر شهر وجود دارد تا آن‌ها تمایل داشته باشند ماشین‌های خود را در خانه بگذارند و شورا بتواند از محل مالیات‌های جمع‌آوری‌شده گام‌های بزرگی برای آینده بردارد.

کد خبر 599377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.