توسعه نرم‌افزارهای هوشمند تردد در نیواورلئان

گروهی از خلاقان اهل نیواورلئان آمریکا، نرم‌افزار جدیدی توسعه داده‌اند که کاربران با نصب آن‌ روی گوشی‌های تلفن همراه خود می‌توانند به مسیریابی محل تردد اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و کشتی‌های مسافربری بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساکنان نیواولئان در آینده نزدیک به نرم‌افزار پیشرفته‌ای دسترسی پیدا خواهند کرد که امکان تجربه سفرهای راحت‌تر و بهتر را برای آن‌ها در سراسر شهر فراهم می‌آورد، ضمن این‌که به طراحی سفر آن‌ها، پرداخت آنلاین هزینه و اطلاعات زمان واقعی کاربران کمک زیادی خواهد کرد. این نرم‌افزار به طور رایگان در اختیار ساکنان نیواورلئان قرار می‌گیرد و امکان دانلود آن برای کاربران گوشی‌های همراه اندروید و اپل وجود خواهد داشت.

افرادی که نرم‌افزار جدید تردد را در گوشی‌های خود نصب می‌کنند، از قابلیت دریافت پیام‌های مربوط به تغییر کاربری خیابان‌ها برخوردار خواهند شد که در نتیجه آن، انجام سفرهای اشتباه توسط شهروندان به حداقل خواهد رسید و در نتیجه، انتشار کربن ناشی از عبور و مرور خودروها نیز به طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت. نکته جالب توجه این‌که قابلیت بررسی منصف بودن کرایه سفر در هر مسیر از طریق تکنولوژی پیشرفته در نرم‌افزار جدید فراهم آمده است که این ویژگی به سهم خود در جلوگیری از ضایع شدن حقوق شهروندان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی است که از سال ۲۰۰۴، ناوگان اتوبوسرانی عمومی نیواورلئان بدون تغییر بوده و همین امر، گرایش مردم را به تردد از طریق آن‌ها به طور چشمگیری کاهش داده است. در همین راستا، مدیران در نظر دارند نرم‌افزار جدید را از بیست‌وپنجم دسامبر ۲۰۲۲ در اختیار مردم قرار دهند و به ویژه رانندگان وسایل نقلیه عمومی را به بهره‌گیری از آن‌ها سوق دهند. بدون شک، این اقدام خدمات حمل‌ونقل شهری را به طور قابل‌توجهی بهبود خواهد بخشید، ضمن این‌که دسترسی برابر مردم به مشاغل، آموزش و مقاصد ضروری دور از خود را در پی خواهد داشت.

البته مدیران نیواورلئان مدعی شده‌اند که در آینده اقدامات هوشمند بیشتری را در شهر پیاده خواهند کرد تا به بهبود هرچه بیشتر عبور و مرور در شهر بپردازند و از این طریق، رفاه شهروندی را افزایش دهند و به طور همزمان به کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی کمک کنند.

توسعه نرم‌افزارهای هوشمند تردد در نیواورلئان

کد خبر 599202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.