راهنمای پروازهای فرودگاه بین‌المللی کیش

جزیره کیش یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جزیره‌های جنوبی ایران است که می‌توان برای سفرهای دوستانه، خانوادگی یا حتی ماه عسل روی آن حساب باز کرد.

البته شرط لذت‌بخش بودن این سفر انتخاب ویلا و اقامتگاهی مناسب و راحت با منظره‌ای دیدنی است.

در ادامه این مقاله راجع به جاذبه‌های کیش، فرودگاه، پروازها و… توضیح خواهیم داد که قبل از سفر، راجع به این جزیره زیبا اطلاعاتی به دست آورید.

سفر هوایی به کیش

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای سفر به کیش انتخاب کنید، راه هوایی است. از هر شهری می‌توانید در هواپیما نشسته و پس از گذشت یک تا دو ساعت به کیش برسید.

فرودگاه کیش یکی از بهترین فرودگاه‌های ایران است که در آن پروازهای بین‌المللی هم انجام می‌شود.

اگر قصد سفر به کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر با جاباما منبع اجاره ویلا و سوئیت های تمیز و بهداشتی در کیش خیالتان را بابت محل اقامت راحت کنید و با یک کلیک رزروتان را به صورت آنلاین قطعی کنید. بعد از برنامه‌ریزی برای تاریخ سفر و رزرو اقامتگاه نوبت این است که کمی درباره جزیره بیشتر بدانید.

به همین بهانه می‌خواهیم با فرودگاه کیش و پروازهایش به شهرهای مختلف، جاهای دیدنی کیش بیشتر آشنا شویم، با ما همراه شوید.

تاریخچه فرودگاه کیش!

اگر بخواهید به کیش سفر کنید، شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که فرودگاه کیش کجاست و چه تاریخچه‌ای دارد.

جزیره کیش تا سال ۱۳۴۹ فقط یک جزیره ساده با مردم بومی بود و هیچ خبری از جزیره لوکسی که الان وجود دارد، نبود تا اینکه در همین سال هیاتی از کارشناس‌های ایرانی و آمریکایی برای بازدید از این جزیره جمع می‌شوند. این گروه با حضور سرمایه‌گذاران عرصه گردشگری در مورد توسعه و گسترش جزیره گفتگوهایی انجام دادند و در نهایت برای تبدیل کیش به یک مقصد گردشگری جذاب، تصمیم نهایی صادر شد.

اگرچه جزیره از دیرباز محل سکونت مردم بومی جنوب ایران بود ولی در دهه ۵۰ شمسی بود که به‌عنوان مقصد جدید گردشگری شناخته شد و در سال ۱۳۵۶ فرودگاه کیش به‌صورت رسمی و علنی افتتاح شد. افتتاح فرودگاه در کیش باعث شد تا افراد زیادی برای بازدید از این جزیره به آن سفر کنند. در سال ۱۳۷۳ فرودگاه کیش به چراغ‌های پرواز در شب مجهز شد تا بتواند پروازهای شبانه هم در این پایانه بین‌المللی انجام شود. در حال حاضر از تمام شهرهای ایران به کیش پرواز مستقیم انجام می‌شود و حتی پروازهای بین‌المللی به دبی و مسقط هم در حال حاضر فعال است.

اطلاعاتی در مورد فرودگاه کیش

اگر قصد سفر به کیش را دارید و می‌خواهید با این جزیره بیشتر آشنا شوید، مهم‌ترین اطلاعاتی که می‌توانید در مورد فرودگاه کیش داشته باشید موارد زیر هستند:

● فرودگاه کیش بسیار بزرگ است و مساحتی حدود ۹ میلیون مترمربع را به خود اختصاص داده است.

● ارتفاع فرودگاه کیش از سطح دریا ۳۱ متر است.

● فرودگاه کیش ۴ ترمینال مجزا برای پروازهای مختلف دارد.

● مساحت ترمینال‌های داخلی ۹۵۰۰ متر است و مساحت ترمینال‌های خارجی ۴۰۰۰ متر است.

● فرودگاه کیش دارای ۲ باند موازی است که طول آن ۳۶۵۰ متر است. همچنین پهنای آن ۴۵ متر است که برای پرواز کاملاً مناسب است.

بنابراین فرودگاه کیش یکی از بهترین و بزرگ‌ترین فرودگاه‌هایی است که در ایران ساخته شده است.

ترمینال‌های فرودگاه کیش کدام هستند؟

یکی از مهم‌ترین سوالات کاربران این است که ترمینال‌های فرودگاه کیش به چه صورت هستند.

ممکن است بخواهید از کیش به‌عنوان ترانزیت استفاده کرده و از این طریق به شهر دیگری بروید. از این رو، در این بخش می‌خواهیم به سؤال شما بپردازیم:

پروازهای داخلی فرودگاه کیش

در فرودگاه کیش پروازهای داخلی زیادی انجام می‌شود و تقریباً از تمام شهرهای بزرگ به جزیره پرواز برقرار است. برای پروازهای داخلی یک ترمینال مخصوص وجود دارد که از ۶ صبح تا ۱۲ شب پرواز انجام می‌شود؛ بنابراین شما در هر ساعتی می‌توانید بلیط تهیه کنید و به کیش بروید. البته فراموش نکنید که باید ببینید در شهر موردنظر شما چه ساعت‌هایی برای پرواز وجود دارد! مثلاً در تهران برای هر ساعتی پرواز به کیش امکان‌پذیر است ولی در شهرهای کوچک‌تر برای هر ساعتی از روز پرواز به کیش نیست و ساعت‌های پرواز محدودتر است.

پروازهای خارجی فرودگاه کیش

پروازهای خارجی از فرودگاه کیش به مقصد دبی و مسقط انجام می‌شود که برای این دو مقصد، دو ترمینال مجزا در نظر گرفته شده است. ترمینال شماره یک برای پروازهای خروجی خارجی و ترمینال شماره دو برای پروازهای ورودی خارجی است؛ بنابراین اگر قصد سفر بین‌المللی به این دو مقصد را دارید فرودگاه کیش می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

فرودگاه کیش به کدام شهرهای ایران پرواز دارد؟

یکی از سؤالات بسیار مهمی که برای مسافران کیش پیش می‌آید این است که فرودگاه کیش به کدام مقاصد داخلی پرواز دارد؟

شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، کرمان، اهواز، تبریز، یزد، همدان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، ساری، کاشان، گرگان، جم، عسلویه، ارومیه و سنندج از مهم‌ترین شهرهایی هستند که در حال حاضر از فرودگاه کیش می‌توان به آنجا پرواز کرد.

در حال حاضر پروازهای داخلی و خارجی از طریق هواپیمایی کیش ایر، هواپیمایی ایران ایرتور، هواپیمایی آتا، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی ایران‌ایر، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی کارون، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی معراج، هواپیمایی قشم، هواپیمایی سپهران، هواپیمایی تابان و هواپیمایی زاگرس انجام می‌شود.

فرودگاه هندورابی؛ بخشی از فرودگاه کیش

هندورابی هم یکی دیگر از جزایر بسیار بکر، دست‌نخورده و زیبای جنوب است که به‌تازگی فرودگاهی در آن افتتاح شده است.

فرودگاهی که در جزیره هندورابی راه‌اندازی شده، مربوط به فرودگاه کیش است. در واقع این فرودگاه زیر نظر فرودگاه کیش در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده و زیرمجموعه آن محسوب می‌شود. تا قبل از افتتاح این پایانه، سفر به جزیره هندورابی تنها از طریق راه دریایی ممکن بود اما در حال حاضر سفر هوایی هم به این جزیره امکان‌پذیر است.

فرودگاه هندورابی ۹ هزار متر مربع مساحت دارد و طول باند آن ۱۶۳۰ متر است. در ضمن این فرودگاه از سطح دریا ۲۲ متر ارتفاع دارد.

راهنمای پروازهای فرودگاه بین‌المللی کیش

امکانات رفاهی فرودگاه کیش

در فرودگاه کیش برخی امکانات رفاهی در اختیار شما قرار دارد که در صورت تاخیر در پرواز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این امکانات را در ادامه برایتان خلاصه آوردیم:

جایگاه تشریفات اختصاصی

یکی از لوکس‌ترین خدمات فرودگاه کیش بخش تشریفات اختصاصی یا همان CIP است. مسافران در صورت تمایل به استفاده از تشریفات باید قبل از ورود به فرودگاه هماهنگ کرده تا بتوانند از جایگاه اختصاصی استفاده کنند. با این امکان می‌توانید از پای هواپیما سوار ماشین شوید و مستقیم به جایگاه بروید؛ بدون آنکه زمان شما تلف شود. امور ترافیکی فرودگاه نظیر کارت پرواز هم توسط کارمندان جایگاه تشریفات انجام می‌شود و خودتان می‌توانید استراحت کنید، همچنین به‌جای استفاده از گیت عمومی، گیت خصوصی برای شما فعال خواهد بود.

خدمات پزشکی فرودگاه کیش

در بخش ترمینال ورودی پروازهای داخلی، یک واحد اورژانس به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و اگر مشکلی پیش بیاید، سریعاً در محل حاضر می‌شوند تا بیمار را به بیمارستان منتقل کنند.

شعب بانکی فرودگاه کیش

در ترمینال ورودی پروازهای داخلی فرودگاه کیش، شعبه یک بانک هم فعال است و بقیه بانک‌ها تنها خودپرداز دارند.

سایر خدمات

خدمات دیگری هم در فرودگاه کیش ارائه می‌شود که مشابه سایر فرودگاه‌های ایران است. از مهم‌ترین این خدمات می‌توان به حمل‌ونقل، پارکینگ، رستوران و کافی‌شاپ و… اشاره کرد.

سفر به کیش و رزرو آنلاین اقامتگاه

اگر قصد سفر به کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از بهترین قیمت های اجاره ویلا ساحلی در جزیره کیش از هر نقطه‌ای از ایران رزرو خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید تا بابت اقامتگاه خیالتان راحت شود سپس در زمان مقرر به لوکیشن اجاره شده مراجعه کنید و آن را تحویل بگیرید.

کد خبر 599140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.