اگر خدمات پشتیبانی شبکه نداشته باشید چه اتفاقاتی می افتد؟

خدمات پشتیبانی شبکه از جمله خدماتی است که برای تمام مجموعه هایی که کار آن ها با کامپیوتر ها گره خورده است، مورد نیاز است و باعث می شود تا اتفاقات بدی برای اطلاعات ذخیره شده نیفتد.

همچنین استفاده از خدمات شبکه کمک می کند تا شما بتوانید با سرعت بالا کارهای خود را انجام داده و این موضوع به واسطه رفع مشکلات در کوتاه ترین زمان به واسطه خدمات پشتیبانی شبکه انجام می شود.

اما بیایید بررسی کنیم که اگر از خدمات پشتیبانی شبکه استفاده نکنید دقیقاً چه اتفاقاتی برای وضعیت شبکه شما ممکن است اتفاق بیفتد!

حذف ناخواسته اطلاعات

هیچ کسی دوست ندارد اطلاعاتش حذف شود و برای همه ما حداقل یک بار این اتفاق افتاده است که هیچ راه برگشتی برای بازگشت آنها وجود نداشته و یا هزینه بازگردانی اطلاعات بسیار گران تمام میشده است!

اگر خدمات پشتیبانی شبکه نداشته باشید چه اتفاقاتی می افتد؟

پس همیشه باید از اطلاعات ذخیره خود مراقبت ویژه بکنیم تا به اشتباه توسط خودمان و یا توسط افراد و نرم افزار های دیگر مورد آسیب قرار بگیرد که مهم ترین موضوع برای جلوگیری از حذف اطلاعات تهیه بکاپ های منظم از اطلاعات مهم می باشد!

تهیه بکاپ توسط کارشناس پشتیبانی شبکه

همانطور که گفتیم تهیه بکاپ بسیار اهمیت دارد و باعث می شود تا در زمانی که اطلاعات خود را از دست داده اید تنها راه نجات شما و بازگشت اطلاعات باشد. اما تهیه بکاپ نیازمند موارد مهمی است که هر کسی از عهده انجام آن بر نمی آید و باید این کار توسط متخصص مربوطه انجام شود. در ادامه به طور خلاصه به موارد کلی که باید در تهیه بکاپ به کار گرفته شود اشاره می کنیم.

فواصل زمانی بکاپ ها

فواصل زمانی بکاپ ها باید به گونه باشد تا اطلاعاتی که از آنها بکاپ تهیه می شود در زمان حذف اطلاعات بتواند استفاده شود، به عبارتی دیگر بکاپ های تهیه شده نباید خیلی قدیمی باشند تا بازگردانی آنها دردی را برای ما دوا نکند.

فواصل زمانی تهیه بکاپ ها بسیار وابسته به نوع اطلاعات شما می باشد، اینکه اطلاعات شما چند وقت یک بار تغییر می کند، اینکه چه حجمی از اطلاعات شما هر دفعه تغییر می کند و اینکه حجم اطلاعات اصلی شما چقدر است. همینطور اهمیت اطلاعاتی که از آنها بکاپ تهیه می شود بسیار مهم است!

کارشناس پشتیبانی شبکه باید تمامی این موارد را مورد سنجش قرار دهد و نسبت به تهیه بکاپ های قابل استفاده از اطلاعات اقدام کند.

قابل استفاده بودن بکاپ ها

قابل استفاده بودن بکاپ ها خود به موارد بسیاری بستگی دارد که در ادامه به هر یک از آنها می پردازیم:

نگهداری بکاپ ها به صورت آفلاین

در اکثر شرکت ها تمامی بکاپ به صورت آنلاین نگهداری می شوند و این موضوع جای نگرانی بسیاری دارد، به عنوان نمونه زمانی که یک کامپیوتر در شبکه به دلایل مختلف آلوده به بدافزار و باج افزار می شود، تمامی اطلاعات در آن شبکه مورد هدف قرار گرفته و به احتمال زیاد بد افزار مربوطه به تمامی فایل های شبکه حمله می کند، حال در نظر بگیرید شما به خیال اینکه بکاپ تهیه کرده اید نگرانی ندارید در صورتی که فایل های بکاپ تهیه شده که متصل به شبکه هستند نیز به راحتی مورد حمله قرار گرفته و آنها را آلوده و بلااستفاده می کند!

پس نتیجه میگیریم مکان ذخیره سازی بکاپ های شما اهمیت زیادی دارد و باید حتماً در یک مکانی که به شبکه شما متصل نیست ذخیره شوند، در بسیاری از مواقع از یک هارد اکسترنال استفاده می شود که در زمان اتمام بکاپ گیری آن را جدا کرده و در مکان امنی قرار می دهند.

تست بکاپ ها پس از پایان عملیات بکاپ گیری

تست فایل های بکاپ پس از عملیات بکاپ گیری نیز در بسیاری از موارد حتی توسط کارشناسان پشتیبانی شبکه هم انجام نمی شود، این موضوع زمانی مهم می شود که کارشناس پشتیبانی شبکه به واسطه استفاده از نرم افزار ها و سرویس های خاص بکاپ گیری، نسبت به تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات اقدام کرده است و سرویس مورد نظر در انتها تمامی فایل های بکاپ گرفته شده را در قالب یک فایل ارائه می دهد.

کاهش حجم بکاپ ها و فشرده سازی آنها

بسیاری از سرویس های بکاپ گیری به طور پیش فرض در هنگام تهیه نسخه پشتیبان از قابلیت فشرده سازی استفاده می کنند و حجم فایل نهایی تهیه شده را کاهش می دهند اما باید به این موضوع توجه کرد و تنظیمات فشرده سازی پیشرفته تری نیز در سرویس های بکاپ گیری وجود دارد و می توان با استفاده از آنها حجم فایل های بکاپ و در نتیجه حجم مورد نیاز برای ذخیره بکاپ را کاهش داد، همچنین در برخی موارد با توجه به سخت افزار های استفاده شده در شبکه، با استفاده از فشرده سازی، زمان بکاپ گیری کاهش پیدا کرده و این موضوع باعث کاهش خاموش بودن سرور می شود.

کد گذاری و پسورد گذاری بر روی بکاپ ها

موضوع کد گذاری و پسورد گذاری بر روی فایل های بکاپ بسیار اهمیت دارد و این موضوع باعث عدم دسترسی افراد غیر مجار به فایل های بکاپ می شود. متاسفانه در برخی موارد مدیر یک مجموعه یا کارکنان آنها به صورت سرخورد می خواهند از فایل های بکاپ استفاده کنند و این موضوع خود می تواند خطرات زیادی از جمله آلوده شدن فایل های بکاپ در صورت اتصال به سیستم آلوده را داشته باشد.

حفظ امنیت شبکه توسط پشتیبان شبکه

اگر خدمات پشتیبانی شبکه نداشته باشید چه اتفاقاتی می افتد؟

قبل اینکه بخواهید فکر کنید که با تهیه بکاپ دیگر نیازی نیست به اقدام دیگه باید بگوییم که سخت اشتباه کرده اید، نکته مهم تر از بکاپ اینکه نباید گذاشت اتفاقی برای اطلاعات بیفتد که بخواهید از بازگردانی بکاپ استفاده کنید! برای این موضوع راه های مهمی وجود دارد.

حفظ امنیت اطلاعات با نرم افزار های امنیتی

آنتی ویروس ها و نرم افزار ها امنیتی بسیار می توانند از ورود بد افزار ها به کامپیوتر و شبکه جلوگیری کنند اما به شرطی که به طور استاندارد از آنها استفاده شود که به مهم ترین آنها اشاره می کنیم

آنتی ویروس با لایسنس معتبر

ما از سیستم ها به صورت قفل شکسته استفاده می کنیم و در اغلب موارد هم دچار مشکل خاصی نمی شویم اما این موضوع برای استفاده از نرم افزار های امنیتی صدق نمی کند، چرا که محصول امنیتی که خود امنیتش از بین رفته است و به صورت قفل شکسته مورد استفاده قرار گرفته است را نمی توان به آن اعتماد کرد.

تنظیم مناسب آنتی ویروس

آنتی ویروس ها به طور عادی از تنظیمات پیش فرض استفاده می کنند که این موضوع می تواند مشکلاتی را متحمل شما بکند که در نهایت باعث غیر فعال شدن آن شوید و به عبارتی صورت مسئله را به طور کامل حذف کنید! کارشناس پشتیبانی شبکه وظیفه دارد آنتی ویروس ها را متناسب با شرایط شبکه شما تنظیم کرده تا مشکلات مختلفی را برای کاربران به وجود نیاورد و مانع از انجام کارهای آنها نشود.

شرکت پشتیبانی شبکه قابل اعتماد

موضوعات عنوان شده تنها بخشی از موارد مهم قابل استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه بود که به آن اشاره کردیم، اگر قصد استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه قابل اعتماد را دارید می توانید به لینک زیر مراجعه کرده از مشاوره رایگان کارشناسان آی تی پشتیبان بهره مند شوید.

https://itposhtiban.com/%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87/

کد خبر 599138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.