طراحی مجدد پردازنده کاوشگرهای ناسا

بنابر اطلاعاتی که ExtremeTech در این زمینه منتشر کرده، انتظار می‌رود تراشه جدید تا ۱۰۰ برابر قدرت پردازشی بیشتر از سیستم‌هایی که امروزه در بسیاری از مأموریت‌های ناسا از جمله ربات Perseverance برای کاوش مریخ استفاده می‌شود، داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

افزایش تبلیغات نرم‌افزار Outlook

مایکروسافت به‌تدریج تبلیغات بیشتری به Outlook در اندروید و iOS اضافه کرده است. تبلیغاتی که مایکروسافت نشان می‌دهد به‌شکل سردرگم‌کننده‌ای مشابه ایمیل‌های عادی است. شرکت «ردموندی» با این کار می‌تواند درآمد خود را افزایش دهد، اما اضافه کردن تبلیغات به اپلیکیشن‌ها همیشه با انتقاد کاربران همراه بوده است.

اپلیکیشن موبایلی Outlook برای نظم‌دهی به صفحه ایمیل‌های دریافت‌شده، دو گزینه در دسترس کاربر قرار می‌دهد: در حالت اول یک صفحه با تمامی ایمیل‌ها ارائه می‌شود و در حالت دوم صفحه‌ای شامل تب می‌بینید که به دو بخش Focused (شامل ایمیل‌های مهم) و Other (شامل بقیه ایمیل‌ها) تقسیم می‌شود.

تا قبل از اعمال تغییرات جدید، مایکروسافت صرفاً در تب Others برای کاربران نسخه رایگان تبلیغات نمایش می‌داد، اما اکنون تبلیغات را به حالت اول صفحه ورودی ایمیل‌ها (که شامل تب نیست) نیز اضافه کرده است.

آیا در سال جاری دانشجویان و دانش‌آموزان از اینترنت رایگان برخوردار خواهند شد؟

با توجه به اعلام برگزاری کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها و مدارس از سال تحصیلی جدید و در عین حال اعلام این موضوع از سوی وزیر علوم که ممکن است به دلیل پاره‌ای از مشکلات مالی برخی کلاس‌ها غیرحضوری یا ترکیبی (مجازی- حضوری) شوند، این سوال پیش می‌آید که آیا باز هم هماهنگی لازم از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص بسته‌های اینترنت رایگان به دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید شکل خواهد گرفت؟

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال گفت: اینترنت رایگان براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در سال تحصیلی گذشته به دانشجویان و دانش آموزان تعلق گرفت و منابع و بودجه این بسته‌های رایگان نیز در دوره‌های قبل پیش بینی شده بود.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چیزی به نام اینترنت رایگان ندارد اگر هم بخواهیم اینترنت رایگان به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید بدهیم باید پول آن را از بیت‌المال به اپراتور مربوطه پرداخت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر قرار باشد مجدداً هرگونه اینترنت رایگان در اختیار دانش آموزان، فرهنگیان و دانشجویان قرار دهیم، باید منابع و بودجه آن از قبل پیش بینی شده باشد که تاکنون چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

اپل از محصولات جدید رونمایی می‌کند

اخیراً پیش‌بینی شده است که رویداد جدید اپل در ماه اکتبر برگزار خواهد شد؛ این رویداد هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است، اما افشاگران باور دارند که اپل یک ماه پس از رونمایی آیفون‌های جدید رویداد دیگری برگزار می‌کند. یکی از محصولات مهم رویداد اکتبر اپل قرار است آیپد باشد؛ در این مراسم آیپد پرو مجهز به پردازنده M2 و آیپد نسل دهم مجهز به پردازنده A14 و درگاه USB-C معرفی می‌شود.

شایعات اخیر نشان می‌دهد که آیپد پرو جدید به پردازنده M2 مجهز شده است و در مدل‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ معرفی می‌شود؛ مدل بزرگ‌تر صفحه‌نمایش مینی LED خواهد داشت. رندرهای فاش شده نشان می‌دهد آیپد نسل دهم ضخامت کمتری نسبت به نسل قبل دارد و با طراحی جذاب‌تری عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد جزیره دوربین در پنل پشتی این تبلت ضخامت قابل‌توجهی خواهد داشت.

اپل در رویداد ماه اکتبر حداقل دو مک M2 جدید معرفی می‌کند؛ با این حال فعلاً جزئیات دقیق این کامپیوترهای جدید را اعلام نکرده است. ممکن است کامپیوترهای جدید شامل مدل تقویت‌شده مک مینی، مدل جدید مک پرو یا حتی مدل دیگری از لپ‌تاپ‌های سری مک بوک پرو باشد. در حال حاضر به نظر می‌رسد احتمال رونمایی مک مینی و مک پرو بیشتر از مک بوک پرو است.

امکان مشاهده به‌روزرسانی «وضعیت» در لیست چت واتساپ

پس از انتشار برخی بهبودها در قسمت استاتوس واتساپ، مانند توانایی واکنش به به‌روزرسانی‌های وضعیت با انتخاب یکی از هشت ایموجی موجود، این پیام‌رسان اکنون قابلیت مشاهده به‌روزرسانی‌های وضعیت در فهرست چت را به برخی از آزمایش‌کنندگان خوش شانس نسخه بتای اندروید ارائه می‌دهد.

طراحی مجدد پردازنده کاوشگرهای ناسا

پس از گذشت سال‌ها و افزایش حجم داده‌ها، ناسا تصمیم به یک تغییر بزرگ گرفته و قصد دارد طی سرمایه‌گذاری عظیم ۵۰ میلیون دلاری در شرکت معروف Microchip Technologies Inc، سفارش طراحی، معماری و ساخت یک سری تراشه پردازشی جدید برای امور اختصاصی کاوش در فضا را ارائه کند.

بنابر اطلاعاتی که ExtremeTech در این زمینه منتشر کرده، انتظار می‌رود تراشه جدید تا ۱۰۰ برابر قدرت پردازشی بیشتر از سیستم‌هایی که امروزه در بسیاری از مأموریت‌های ناسا از جمله ربات Perseverance برای کاوش مریخ استفاده می‌شود داشته باشد.

نسخه جدید «اندروید اتو» روی برخی گوشی‌ها کار نمی‌کند

وب‌سایت «9to5Google» گزارش داد که پس از به‌روزرسانی اخیر «اندروید اتو» برخی کاربران قادر به اتصال گوشی خود به خودرو نیستند و خطای «دستگاه شما با این نسخه سازگار نیست» را بر روی گوشی‌شان دریافت می‌کنند. گوگل اخیراً نسخه ۷.۸.۶ «اندروید اتو» را برای گوشی‌های اندرویدی عرضه کرد که نظر می‌رسد عامل بروز این مشکلات شده است.

کد خبر 599079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.