میزبانی از سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در قدمگاه شهدا

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در قدمگاه شهدایی میزبان سومین المپیاد علمی فرهنگی دانشجویان ایثارگر کشور هستیم که بخشی از اقتدار ایران اسلامی را بر عهده داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی محمد میرمحمدی میبدی امروز _ یکشنبه سی‌ام مردادماه_ در آئین افتتاح سومین المپیاد فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در بخش پسران که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در قدمگاه شهدایی میزبان سومین المپیاد علمی فرهنگی دانشجویان ایثارگر کشور هستیم که بخشی از اقتدار ایران اسلامی را بر عهده داشته‌اند.

وی افزود: امروز شما عزیزان در جایی حضور دارید که بخشی از اقتدار کشور توسط دوستان شما رقم خورد و همچنان رقم می‌خورد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: بگذارید نه به عنوان رییس دانشگاه بلکه به عنوان یک خادم کوچک در عرصه جهاد و شهادت به شما خیر مقدم بگویم و برخی از رازهای سر به مهر دفاع مقدس را برای شما بازگو کنم.

میرمحمدی میبدی با اشاره به برخی ویژگی‌های شخصیتی شهدای دفاع مقدس، تصریح کرد: مرحوم شهید کلوشانی وقتی در جلوی دوربین قرار می‌گرفت دستش را جلوی چهره‌اش قرار می‌داد تا گمنام بماند و دیده نشود؛ شهید اعتباری دغدغه‌اش گلستان شهدا و مهندسی جنگ و جهاد بود و بسیاری از همین پل‌های ساخته شده امروز از بچه‌های شهید دانشگاه صنعتی اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه اسرار و نهفته‌ها را باید به اهل راز گفت، ادامه داد: مادر شهیدی را می‌شناسم که از لحظه شهادت فرزند تا لحظه دفن بدن مطهر هر پنجشنبه در گلستان شهدا حاضر می‌شود. همچنین خانواده شهیدی را می‌شناسم که هیچ‌گاه بر مهر دیگری جز مهر خون‌آلود فرزندش سجده نکرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بازخوانی برخی از رویاهای صادقه درباره شهدا، تاکید کرد: روزی به همراه دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان به خانواده شهید مجلسی دعوت شدیم که گفتند برایمان گل به همراه بیاورید. گفتیم که مجلس، مجلس دعای آل یاسین و نوحه سرایی است و گل برای چیست؟ اما فرزند در خواب مادرش گفته بود برایم مجلس عروسی بگیرید. گفته بود بچه‌ها می‌آینده و آن روز به امر مادر در خانه شهید عروسی برپا شد.

وی ادامه داد: از شهید روان برایتان بگویم که وقتی بچه‌ها رفتند تا در منزل شهید زیارت آل یاسین بخوانند او به خواب خواهرش آمده و گفته بود که بیایید در کنار بچه‌ها عکس یادگاری بگیریم. خواهر شهید آن روز این راز نهفته را بیان نکرد. وقتی بچه‌ها زیر پرچمی در آخر شب عکس گرفتند، خواهر شهید گفت من برادرم را در کنار شما دیدم.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: امروز ما میزبان بزرگوارانی از خیل این خانواده‌های عزیز هستیم و به‌واقع چقدر ما مسئولان بی مهریم که قدر و شأن شما بزرگواران، آنگونه که شایسته است را درک نکرده‌ایم.

کد خبر 598468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.