تحصیل ۹۴ هزار دانشجوی ایثارگر در مراکز آموزش عالی

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: حدود ۹۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر با سلیقه‌های متنوع و متعدد در مراکز آموزش عالی استان‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هاشم داداش‌پور امروز یکشنبه _سی‌ام مردادماه_ در آئین افتتاح سومین المپیاد فرهنگی دانشجویان پسر شاهد و ایثارگر کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: فضا و محوطه دانشگاه صنعتی، متفاوت از دانشگاه‌های دیگر و به نوبه خود نکته جالبی برای دانشجویان است.

وی افزود: رویداد المپیاد فرهنگی و ورزشی با این هدف شکل گرفت که همدلی همراه با ورزش باشد و در جمع خانواده شهدا و ایثارگران دنبال شود.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: امروز رقابت‌های تنیس، فوتسال و والیبال را از نزدیک دنبال کردم، چند نفر از ورزشکاران این رشته‌ها استعداد، قدرت و توان حضور در تیم ملی کشورمان را هم دارند.

داداش‌پور یادآور شد: حدود ۹۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر با سلیقه‌های متنوع و متعدد در مراکز آموزش عالی استان‌های مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند، خیلی از این عزیزان ممکن است ورزشکار نباشند که ما تلاش کردیم با توجه به تنوع سلایق بسترهای متنوعی برای آنها آماده کنیم.

وی ادامه داد: چندی قبل طرح اردویی تربیتی، فکری و اخلاقی "ضیافت ایثار" با حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر در مشهد برگزار شد که امیدوارم این دست برنامه‌ها بیشتر ادامه داشته باشد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: دو جشنواره دیگر هم خواهیم داشت. جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی در بهمن ماه امسال به میزبانی دانشگاه هنر تهران برگزار خواهد شد و در نهایت برترین‌های هنری، ادبی و فرهنگی دانشجویان معرفی می‌شوند؛ همچنین جشنواره شهید سلیمانی را نیز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهیم کرد تا برترین‌های علمی در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف را شناسایی کنیم.

وی اضافه کرد: جهاد و مبارزه در جبهه‌ای دیگر ادامه دارد، همچنان که پدران ما دیروز در میدان مبارزه جهاد کردند، امروز نیز تلاش و مبارزه برای بهبود شرایط کشور درحوزه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ادامه دارد.

در ادامه این آئین، ابراهیم علیدوست قهفرخی، مدیرکل تربیت‌بدنی سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری سومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر به همت وزارت علوم در حوزه تربیت بدنی هستیم که برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و تلفیق آن با ورزش، از طریق جشنواره و رویداد فرهنگی ورزشی برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: دومین دوره این المپیاد حدود هفت سال قبل برگزار شد؛ وظیفه خود می‌دانیم این رویدادها را به صورت دوسالانه برگزار کنیم.

علیدوست خاطرنشان کرد: امیدواریم در مدت ۱۰ روز برپایی این المپیاد، خاطره خوبی از اصفهان و رقابت‌های این دوره در ذهن دانشجویان ثبت شود.

به گزارش ایمنا، سومین المپیاد فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در بخش پسران به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شده و در حال برگزاری است.

کد خبر 598473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.