غذاهای مفید برای درمان مسمومیت غذایی

به نظر می‌رسد که موز، برنج، آب نارگیل و ماست به بهبود مشکلات مربوط به معده کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عفونت معده می‌تواند همه سیستم بدن را تحت تأثیر قرار دهد و موجب تضعیف آن شود؛ این عفونت معمولاً با مصرف غذا یا آب آلوده یا از طریق تماس با افراد آلوده ایجاد می‌شود. علائم اولیه مسمومیت غذایی یا عفونت معده شامل حالت تهوع، استفراغ، اسهال و دل‌درد می‌شود. در ادامه به بررسی مواد غذایی می‌پردازیم که به تشکیل علائم مشکلات معده کمک می‌کند:

موز

یکی از مواد غذایی که می‌توانید برای برطرف کردن مشکلات معده آن را مصرف کنید، موز است؛ این میوه به‌راحتی هضم می‌شود و پتاسیم از دست رفته در اثر استفراغ و اسهال را جبران می‌کند. همچنین موز به تقویت عملکرد معده و روده کمک می‌کند. محتوای پکتین موجود در موز باعث جذب مایعات اضافی در روده می‌شود، این اتفاق به کاهش مدت زمان اسهال کمک می‌کند.

برنج

ازآنجاکه برنج حاوی کربوهیدرات است؛ انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. کربوهیدرات‌های پیچیده جایگزین مواد مغذی از دست رفته بدن در اثر استفراغ می‌شود و از ضعیف شدن بیش از حد بدن جلوگیری می‌کند. البته توصیه شده است که از افزودن ادویه به جز نمک به برنج خودداری کنید.

آب نارگیل

یکی از بدترین اتفاق‌هایی که پس از عفونت معده رخ می‌دهد، کم‌آبی بدن است؛ بنابراین لازم است مایعات کافی مصرف کنید. آب نارگیل یک نوشیدنی عالی برای آبرسانی بدن است، این نوشیدنی سرشار از الکترولیت بدون هیچ‌گونه قند اضافه است. علاوه بر این، سرشار از پتاسیم و دیگر مواد مغذی مانند سدیم، منیزیم و فسفر است.

ماست

ماست نیز یک ماده غذایی عالی برای برطرف کردن مشکلات معده است. می‌توانید آن را به برنج اضافه کنید و به عنوان ناهار یا شام مصرف کنید. ماست به تولید باکتری‌های مفید روده که پس از بروز مشکلات معده از بین رفته‌اند؛ کمک شایانی می‌کند. از آنجایی که ماست سرشار از پروتئین است، به تثبیت سطح قند خون کمک می‌کند.

مواد غذایی مضر برای مشکلات معده

مصرف هرگونه نوشیدنی کافئین‌دار مانند قهوه باعث تحریک معده و وخیم‌تر شدن علائم مربوط به آن می‌شود. همچنین از مصرف غذاهای چرب، سرخ شده، اسیدی و تند دوری کنید، زیرا هضم این مواد غذایی برای معده دشوار است و باعث بروز حالت تهوع، معده‌درد و استفراغ می‌شود.

کد خبر 598176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.