مشخصات فنی خودرو شاهین و جدیدترین قیمت آن در بازار معاملات خودرویی

در سال ۹۷، سایپا از خودرویی به نام رهام رونمایی کرد. بر اساس گفته طراحان این مجموعه، در طراحی خودرو رهام از پرنده شاهین الهام گرفته شده است. به همین دلیل با پیشنهاد افراد مختلف نام این خودرو در نهایت به شاهین تغییر یافت.

ماشین شاهین را باید یکی از پر سر و صداترین محصولات مجموعه سایپا دانست که به تازگی به مشتریان عرضه شده است. در این مطلب از خودرو ۴۵ قصد داریم تا به معرفی خودرو شاهین بپردازیم و اطلاعاتی در خصوص این خودرو ارائه کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی خودرو شاهین

ماشین شاهین محصولی جدید با ظاهری جذاب است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. در این خودرو از موتوری ۱.۵ لیتری و ۸ سوپاپه استفاده شده تا بتواند قدرت لازم برای حرکت این خودرو را تأمین کند. این موتور همانند همان موتوری است که در ساینا، تیبا و کوییک استفاده شده است. قیمت ماشین شاهین صفر در بازار معاملات خودرو در نوسان است ولی با توجه به آپشن های مورد استفاده در این خودرو به نظر می رسد قیمتی منصفانه باشد.

موتور این خودرو مجهز به توربو بوده و همین امر می‌تواند باعث شود تا شتاب و سرعت بهتری داشته باشد. موتور این خودرو در کنار گیربکس ۵ سرعته دستی می‌تواند خودرو را در مدت زمان ۱۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند که با توجه به وزن و اندازه خودرو باید آن را قابل قبول دانست.

مشخصات فنی خودرو شاهین و جدیدترین قیمت آن در بازار معاملات خودرویی

بر اساس صحبت‌های مسئولین سایپا، قرار است به زودی خودرو شاهین اتوماتیک نیز به بازار عرضه شود. میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است و با توجه به باک ۴۷ لیتری آن، می‌توان مسافت مناسبی را با هر بار سوخت‌گیری پیمود.

مشخصات فنی

۱

نوع موتور

۴ سیلندر خطی بنزینی

۲

حجم موتور

۱۵۰۳ سی‌سی

۳

تنفس موتور

توربو شارژر

۴

قدرت موتور

۱۱۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه

۵

گشتاور

۱۷۸ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه

۶

حداکثر سرعت

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

۷

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۱۳ ثانیه

۸

طول

۴۴۴۶ میلی‌متر

۹

عرض

۱۷۷۱ میلی‌متر

۱۰

ارتفاع

۱۴۹۰ میلی‌متر

۱۱

فاصله بین دو محور

۲۶۵۰ میلی‌متر

۱۲

حجم صندوق‌عقب

۴۲۰ لیتر

۱۳

وزن

۱۲۶۰ کیلوگرم

۱۴

حجم باک

۴۷ لیتر

۱۵

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

۱۶

نوع بدنه

سدان

۱۷

نوع رینگ

آلومینیومی

۱۸

سیستم فرمان

برقی

۱۹

محور محرک

دیفرانسیل جلو

۲۰

تعداد سرنشین

۵

طراحی ظاهری و داخلی خودرو شاهین

طراحی ماشین شاهین را باید یکی از متفاوت‌ترین طراحی‌های محصولات ایرانی دانست. این خودرو تقریباً بدون هیچ‌گونه کپی‌برداری از محصولات خارجی و بر اساس معیارهای روز ساخته شده است. ظاهر ساده اما جذاب، شیک و مدرن باعث شده تا بسیاری از افراد و خانواده‌ها به این خودرو علاقه پیدا کنند.

مشخصات فنی خودرو شاهین و جدیدترین قیمت آن در بازار معاملات خودرویی

در طراحی این خودرو از موارد اغراق‌آمیز استفاده نشده و بسیار ساده است. حجم‌دهی گلگیرها منطقی است و جلو پنجره این خودرو با سپر هارمونی زیبایی را ایجاد کرده است. در طراحی داخلی این خودرو هیچ‌گونه خلاقیت و حرکت خاصی دیده نمی‌شود و باید آن را بسیار ساده دانست.

یکی از بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف‌های خودروی شاهین، کیفیت پایین مواد اولیه استفاده شده در کابین است. دلیل آن هم کاهش هزینه تمام شده خودرو و ارزان‌تر بودن آن باید دانست. که با توجه به قیمت آن، انتظار کیفیت بالایی هم از آن نمی‌توان داشت.

تجربه رانندگی

تجربه رانندگی با ماشین شاهین، تجربه‌ای مناسب است و فرمان و سایر قطعات خودرو از نرمی و روانی مناسبی برخوردار هستند و همین امر باعث می‌شود تا فشار زیادی روی راننده وارد نشود. سواری این خودرو نرم است و سرعت‌های پایین آرامش مناسبی در خودرو وجود دارد.

البته صدای موتور در کابین به گوش می‌رسد و شاید همین امر یکی از نکات منفی این خودرو باشد. ترمزهای ماشین شاهین عملکرد مناسبی دارند و می‌توانند به خوبی سرعت خودرو را کاهش دهند و آن را بدون مشکل متوقف کنند.

مشخصات فنی خودرو شاهین و جدیدترین قیمت آن در بازار معاملات خودرویی

امکانات و آپشن‌ها

ماشین شاهین از امکانات و آپشن‌های مناسبی برخوردار است. مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو عبارتند از:

· سیستم فرمان برقی

· سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

· سیستم تقویت نیروی ترمز (EBD)

· بهره‌مندی از سیستم کنترل پایداری (ESP)

· کروز کنترل

· ایموبلایزر

· ورود بدون کلید

· نمایش فشار باد تایرها

· کیسه هوای راننده

· کیسه هوای سرنشین جلو

· دی لایت

· فعال شدت خودکار چراغ‌ها

· سنسور پارک عقب

· استارت بدون کلید

· کامپیوتر سفری

· گرم‌کن آیینه

· دوربین دنده عقب

· سانروف

· سیستم تهویه خودکار

· نمایشگر مرکزی

· سیستم بلوتوث

مشخصات فنی خودرو شاهین و جدیدترین قیمت آن در بازار معاملات خودرویی

قیمت روز خودرو شاهین در بازار

قیمت ماشین شاهین صفر در بازار در حدود ۳۸۰ میلیون تومان است. با توجه به اینکه این خودرو تازه به بازار عرضه شده، قیمت ماشین شاهین دست دوم، افت بسیاری نکرده و اندکی پایین‌تر از خودروی صفر خرید و فروش می‌شود. قیمت ماشین شاهین در چند ماه گذشته نوسان بسیار زیادی نداشته است. در اسفند سال گذشته قیمت شاهین ۳۴۰ میلیون تومان بود و در خرداد ماه با قیمت ۳۹۰ میلیون تومان معامله می‌شد.

جمع‌بندی

ماشین شاهین یکی از جدیدترین محصولات سایپا است که به تازگی به بازار عرضه شده است. این خودرو طراحی ساده اما مناسبی دارد و آپشن‌های مناسب آن باعث شده تا از آن به عنوان ماشینی جذاب و رقیب تندر ۹۰ یاد شود. موتور ۱.۵ لیتری استفاده شده روی این خودرو ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۱۳ ثانیه است. قیمت ماشین شاهین در حال حاضر حدود ۳۸۰ میلیون تومان است.

کد خبر 598029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.