پایان ۳ شب تعزیه‌خوانی در سپاهان شهر

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: ارادت مردم اصفهان به خاندان عصمت و طهارت زبانزد است و این دست مجالس عزای سرور و سالار شهیدان نشان از همین علاقه قلبی و بصیرت و معنویتی است که در این حضورهای باشکوه شاهد آن هستیم.

محمد مصطفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجلس شبیه‌خوانی به مناسب ماه محرم در دهه دوم این ماه به مدت سه شب در سپاهان‌شهر در حال برگزاری است.

به گفته وی، اجرای این شبیه‌خوانی کاری مشترک از شهرداری منطقه پنج اصفهان، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و هیئت محبان امام حسن‌مجتبی (ع) سپاهان‌شهر است که از بیست‌وپنجم مردادماه آغاز شده و امشب خاتمه می‌یابد.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: شب اول تعزیه خوانی مربوط به مجلس شهادت حضرت عباس (ع) و شب دوم به شهادت حضرت علی اکبر (ع) اختصاص داشت و با استقبال گسترده همشهریان عزیز مواجه شد.

وی تصریح کرد: امشب و در آخرین شب اجرای شبیه‌خوانی، تعزیه حضرت امام حسین (ع) با امکانات و لوازم کامل و تعداد اسب متعدد اجرا خواهد شد که با توجه به استقبال گسترده شب‌های گذشته، پیش‌بینی می‌شود در شب سوم نیز حضور گسترده عزاداران حسینی را در بلوار غدیر سپاهان‌شهر، جنب چهارراه شهدای گمنام این منطقه شاهد باشیم.

مصطفایی با بیان اینکه افزون بر ۹۰۰ صندلی برای تماشای این شبیه‌خوانی پیش بینی شده ابراز امیدواری کرد: در آخرین شب این مراسم شاهد حضور فراگیر و گسترده همه اقشار و گروه‌های مردمی، به‌ویژه سپاهان شهری‌ها در این آئین سنتی مذهبی باشیم.

وی تعزیه و شبیه‌خوانی را از آئین‌های کهن عزاداری ایرانیان برشمرد و اظهار کرد: علاقه و ارادت مردم اصفهان به خاندان عصمت و طهارت زبانزد است و این دست مجالس عزای سرور و سالار شهیدان نشان از همین علاقه قلبی و بصیرت و معنویتی است که در این حضورهای باشکوه شاهد آن هستیم.

بر همین اساس، چندی قبل نیز مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در دهه اول ماه محرم الحرام در حسینیه شهدای پارک کوهستانی صفه از هشتم مردادماه آغاز شد و به مدت ۱۰ شب میزبان شهروندان اصفهانی منطقه پنج شهرداری اصفهان بود.

پایان ۳ شب تعزیه‌خوانی در سپاهان شهر

کد خبر 597684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.