هماهنگ‌سازی پیاده‌راه‌ها با مبدل‌های ترافیکی

یک کارشناس شهرسازی گفت: ساختار پیاده‌راه‌ باید در هماهنگی و انسجام با مبدل‌های ترافیکی باشد تا بتوان این مسیرها را در کنار هاب‌های شهری و ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی احداث کرد و امنیت و آرامش را برای شهروندان به ارمغان آورد.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌های شهری برای ساخت پیاده‌راه استفاده شود، اظهار کرد: لازم است از تجهیزات شهری استاندارد و هماهنگ با سایر عناصر محیطی برای ایمن‌سازی پیاده‌روها و پیاده‌راه‌ها استفاده شود.

وی در خصوص اهمیت استفاده از پوشش گیاهی در اطراف پیاده‌راه‌ها، افزود: استفاده از پوشش‌های گیاهی بر آسایش روانی شهروندان بسیار مؤثر است، باید تا حد امکان صدای ناخوشایند وسایل نقلیه را مهار کرد.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: زمانی که شهروندان در محورهای پیاده‌راهی حرکت می‌کنند، انتظار ندارند صدای تردد خودروها یا عبور وسایل نقلیه موتوری آرامش آنان را سلب کند، پوشش گیاهی شمشاد یا درخت صنوبر تا حد زیادی به خنثی شدن صدای وسایل نقلیه کمک می‌کند.

مؤمنی تصریح کرد: لازم است در طراحی پیاده‌راه‌ها به ویژگی‌های جغرافیایی مکان‌ها نیز توجه شود، به طور مثال در مکان‌های کویری به دلیل شدت آفتاب پیاده‌راه باید به گونه‌ای طراحی شود که سایه درختان روی مسیر بیفتد تا از شدت گرما بکاهد و موجب آسایش و آرامش شهروندان هنگام حرکت شود.

وی با بیان اینکه موارد گفته شده تنها بخشی از پیش‌زمینه‌های شاخصه‌های طراحی پیاده‌راه است، تاکید کرد: ساختار پیاده‌راه باید در هماهنگی و انسجام با مبدل‌های ترافیکی باشد تا بتوان این مسیرها را در کنار هاب‌های شهری و ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی احداث کرد و امنیت و آرامش را برای شهروندان به ارمغان آورد.

کد خبر 597309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.