نقش‌آفرینی مؤثر مرکز احیای اندیشه علوی

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: همکاری مشترک با مرکز علوی به‌عنوان یک برنامه تحول علمی‌فرهنگی برای دانشگاه صنعتی اصفهان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی برای حل چالش‌ها و مسائل استان و کشور تفاهمنامه‌ای امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ میان دانشگاه صنعتی اصفهان و مرکز احیای اندیشه و سیره علوی با حضور مسئولان این دو مرکز منعقد شد.

سیدعلی‌محمد میرمحمدی‌میبدی در این نشست با اشاره به نقش‌آفرینی مؤثر مرکز احیای اندیشه علوی در مباحث فرهنگی و اجتماعی استان اظهار کرد: همکاری مشترک با مرکز علوی به‌عنوان یک برنامه تحول علمی‌فرهنگی برای دانشگاه صنعتی اصفهان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نقش‌آفرینی مؤثر مرکز احیای اندیشه علوی

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: انتظار می‌رود با اجرای طرح‌های پیشنهادی از سوی این مرکز فرهنگی، شاهد ارتقا و تقویت بنیان‌های فکری مدیران و مسئولان دانشگاه صنعتی اصفهان برای تحولات بزرگ در آینده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اساتید و پژوهشگران شناخته شده در مرکز اندیشه علوی به عنوان یک مجموعه برجسته فرهنگی در استان اصفهان، پشتوانه درستی برای اجرای موفق این طرح باشد.

دانشگاه باید مبدأ تحولات بزرگ در کشور قرار گیرد

در ادامه محمدصالح طیب‌نیا، رئیس مرکز احیای اندیشه و سیره علوی با بیان اینکه مرکز سیره علوی در طراحی مدل‌های توسعه و رشد مجموعه‌های فرهنگی و آموزش عالی فعال است، اظهار کرد: تمرکز اصلی فعالیت این مرکز، تربیت مدیر برای نسل آینده کشور در شرایط استراتژیک امروز است.

این استاد دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه باید مبدأ تحولات بزرگ در کشور قرار گیرد، تصریح کرد: شاید در مقطع کنونی مهم‌ترین رکن انقلاب و مسئولیت کشور را دانشگاه‌ها برعهده دارند.

نقش‌آفرینی مؤثر مرکز احیای اندیشه علوی

این مدیر فرهنگی با بیان اینکه، تربیت نیروی کارآمد انقلابی و رشد علمی مرهون فعالیت‌های دانشگاه‌ها است، افزود: اگر شاهد مشکلات بزرگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم ناشی از فقدان مدلی است که از ظرفیت و توان دانشگاه‌ها به‌درستی استفاده شود.

وی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان در تربیت نیروهای متخصص و اثرگذار در آموزش عالی کشور همواره پیشگام و موفق بوده است و باید در ادامه مسیر خود، بتواند با تقویت بنیان‌هایی فکری و مدل‌سازی، تکیه بر بودجه‌های دولتی را محدود و به سمت توسعه درآمدهای اختصاصی حرکت کند.

نقش‌آفرینی مؤثر مرکز احیای اندیشه علوی

رئیس مرکز احیای اندیشه و سیره علوی در این نشست با برشمردن فعالیت‌های مؤثر اندیشکده‌های وابسته به مرکز علوی خاطرنشان کرد: همکاری مشترک میان این مرکز با دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند نمونه خوبی از مدل تحولات جریان‌ساز انقلابی کشور باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این همکاری مشترک زمینه‌های رشد فرهنگی دانشجویان در مباحث اشتغال، ازدواج و خانواده را فراهم سازد.

گفتنی است، همکاری مرکز احیای اندیشه و سیره علوی با دانشگاه صنعتی اصفهان، شهریورماه امسال با اجرای طرح معماران پیشرفت، برای نخستین‌بار به‌صورت پایلوت در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز می‌شود. مهم‌ترین هدف از طرح مهارت‌افزایی مدیران جوان هیئت‌علمی جوان دانشگاه صنعتی اصفهان برای تقویت جریان‌های فکری و تحولی دانشگاه در کشور است.

کد خبر 596323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.