جایگزین نمک خطرات قلبی را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جایگزین کردن نمک با کلرید پتاسیم، فشار خون را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر جایگزین نمک بر احتمال بروز مشکلات قلبی، ۲۱ مطالعه منتشر شده که شامل ۳۰۰۰۰ نفر بود را بررسی کردند. این مطالعات در اروپا، منطقه غربی اقیانوس آرام، قاره آمریکا و آسیای جنوبی شرقی انجام شد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که با جایگزینی کلرید پتاسیم در مقادیر مختلف به جای کلرید سدیم، فشار خون افراد و خطر سکته مغزی، حمله قلبی و دیگر عوارض فشار خون بالا به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

به گفته محققان هر میزان کاهش ۱۰ درصدی در کلرید سدیم در جایگزین نمک با کاهش ۱.۵ میلی‌متر جیوه در فشار خون سیستولیک و کاهش حدود یک میلی‌متر جیوه در فشار خون دیاستولیک مرتبط بود. همچنین، تجزیه و تحلیل‌ها حاکی از این است که جایگزین‌های نمک خطر مرگ زودهنگام را تا ۱۱ درصد، بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۱۳ درصد و خطر حمله قلبی یا سکته را تا ۱۱ درصد کاهش می‌دهد.

با این وجود جایگزین‌های نمک زمانی که شرایطی مانند بیماری کلیوی، بیماری قلبی، فشار خون بالا، بیماری کبد یا دیابت دارید، می‌تواند خطرناک باشد. این بیماری‌های مزمن گاهی اوقات می‌توانند سطح پتاسیم در خون را افزایش دهند و پتاسیم موجود در جایگزین‌های نمک می‌تواند به طور خطرناکی تعادل را بر هم بزند. همچنین استفاده از جایگزین‌های نمک در حین مصرف بعضی داروها به ویژه مهارکننده‌های ACE و دیورتیک‌های نگهدارنده پتاسیم، می‌تواند سطح پتاسیم خون را بیش از حد افزایش دهد.

کد خبر 596104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.