صرف هزینه بالا برای پاکسازی نخاله‌ها

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: شهرداری سالیانه هزینه قابل ملاحظه‌ای را صرف پاکسازی شهر از نخاله‌ها می‌کند.

عبدالصادق نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در معابر اصلی و فرعی برای تسهیل تردد شهروندان و ماشین‌آلات انجام می‌شود، اظهار کرد: شهرداری سالیانه هزینه قابل ملاحظه‌ای را صرف پاکسازی نخاله‌هایی می‌کند که منظر شهر را نازیبا کرده است.

وی افزود: رعایت این مسئله از سوی مردم و تخلیه نخاله در اماکن مجاز پیش‌بینی شده، علاوه‌بر زیبایی سیمای شهر از اتلاف منابع مالی شهر، جلوگیری می‌کند.

سرپرست شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: بی‌مسئولیتی برخی از شهروندان موجب شده نخاله‌های انباشته شده در زمین‌های رها شده، پس از بارندگی وارد خیابان شده و موجب مسدود شدن راه و آب‌گرفتگی معابر عمومی شود.

نجفی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلیه نخاله غیرمجاز و رها شده و پسماندهای شهری در مناطق مسکونی مراتب را با شماره سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایمنا، نخاله‌های ساختمانی که از آن با عناوین دیگری همچون ضایعات ساختمانی، پسماندهای ساختمانی، زباله‌های ساختمانی، زائده‌های ساختمانی، دورریزهای ساختمانی و حتی طلای کثیف نیز یاد می‌شود، زندگی شهری امروز را تحت تأثیر قرار داده است؛ اگرچه از این مواد که حاصل پروژه‌های عمرانی یا عملیات ساخت‌وساز هستند، اغلب به عنوان یک آلاینده زیست‌محیطی در ایران و جهان یاد می‌شود، اما سال‌ها است تولید ثروت از طریق مدیریت بازیافت نخاله‌های ساختمانی، مورد توجه ویژه کارشناسان صنعت ساختمان و فعالان این حوزه قرار دارد.

کد خبر 595977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.