از سیاست شهرداری اصفهان در اجرای پروژه‌های عمرانی تا فرونشست ۵۶۰ نقطه یزد

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «فرونشست ۵۶۰ نقطه شهر یزد پس از سیل»، «راه‌اندازی دستگاه البسه‌سوز در آرامستان اراک»، «جابه‌جایی عزاداران حسینی در کرج با ۱۵۶۰ سرویس اتوبوس»، «ظلمی که در حق معلولان اراک شد»، «برپایی ۸ ایستگاه صلواتی در منطقه ۸ اهواز»، «ایمنی جایگاه‌های سوخت زیر ذره‌بین آتش‌نشانی اصفهان»، «توقفی در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر نداشته‌ایم»، «گفتنی‌های شهروندان از روند دریافت پروانه ساختمان»، «گلایه شهروندان اصفهانی از ایجاد مسیر BRT در خیابان مسجدسید» و «اتمام عملیات اصلاح هندسی در تقاطع‌های پرتردد منطقه ۲» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

فرونشست ۵۶۰ نقطه شهر یزد پس از سیل

«فرونشست ۵۶۰ نقطه شهر یزد پس از سیل» نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد گفت: فعالیت شهرداری در ارتباط با سیل از چندین روز قبل از وقوع آن آغاز شد و بلافاصله پس از سیل نیز فعالیت‌های گسترده نیروهای شهرداری در بخش‌های مختلف انجام شد.

وی با بیان اینکه از زمان وقوع سیل تا روز چهاردهم مردادماه در ۵۶۰ نقطه استان یزد با فرونشست روبه‌رو شدیم، تصریح کرد: بیشتر این فرونشست‌ها به دلیل نشست قنوات و بعضی حاصل از مشکلات مربوط به فاضلاب شهری بود.

راه‌اندازی دستگاه البسه‌سوز در آرامستان اراک

«راه‌اندازی دستگاه البسه‌سوز در آرامستان اراک» یکی دیگر از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

مسعود آقازیارتی، سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک گفت: یکی از اقداماتی که در دستور این سازمان کار قرار گرفته است، راه‌اندازی دستگاه البسه‌سوز است زیرا به‌رغم اینکه این دستگاه سال‌ها پیش برای این سازمان خریداری شده بود اما به دلیل وجود بعضی مشکلات، تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته بود، لذا راه‌اندازی آن در دستور کار سازمان قرار گرفت.

جابه‌جایی عزاداران حسینی در کرج با ۱۵۶۰ سرویس اتوبوس

از دیگر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «جابه‌جایی عزاداران حسینی در کرج با ۱۵۶۰ سرویس اتوبوس» بود.

محسن امیدوارحسینی، سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج با بیان اینکه در روز تاسوعا در مجموع ۴۰ دستگاه و در روز عاشورا نیز ۳۲ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی عزاداران حسینی در نظر گرفته شد و هر یک از اتوبوس‌ها در قالب دو سرویس به شهروندان سرویس‌دهی کرد؛ علاوه بر این، طی دو شب گذشته ۱۵ دستگاه اتوبوس در اختیار پلیس راهور قرار گرفت، گفت: در مجموع ۱۵۶۰ سرویس اتوبوس در سطح شهر عزاداران را جابه‌جا کرد.

ظلمی که در حق معلولان اراک شد

«ظلمی که در حق معلولان اراک شد» یکی از گزارش‌های پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با کارشناسان و مدیران شهری تشریح شد.

امیر مولوی، یک فعال و کارشناس فرهنگی در حوزه معلولان گفت: در حال حاضر فضاهای شهری آنگونه طراحی و سامان یافته است که تنها برای افراد توانمند به لحاظ جسمی قابل استفاده است، یعنی نگاه سالم‌سالار در طراحی شهری، غافلانه یا جاهلانه بخشی از ساکنان شهر را نادیده می‌گیرد.

علی چگینی، رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی اراک گفت: با توجه به اقدامات انجام شده جهت مناسب‌سازی معابر در سطح شهر اراک توسط شهرداری، مقرر شد طرح جامع مناسب‌سازی با استفاده از مشاور ذی‌صلاح با رعایت ضوابط و مقررات تهیه شود.

برپایی ۸ ایستگاه صلواتی در منطقه ۸ اهواز

دیگر خبر پربازدید هفته گذشته «برپایی ۸ ایستگاه صلواتی در منطقه ۸ اهواز» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

محمدرضا قنواتی، مدیر منطقه هشت شهرداری اهواز با اشاره به برپایی هشت ایستگاه صلواتی در سطح این منطقه، گفت: غرفه کودک و سلامت نیز با مضمون محرم در این منطقه برپا شده است.

ایمنی جایگاه‌های سوخت زیر ذره‌بین آتش‌نشانی اصفهان

ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص ایمنی در جایگاه‌های سوخت، گفت: از جمله موارد ایمنی که پیش از جانمایی اجزای مختلف جایگاه‌ها مورد توجه سازمان آتش‌نشانی قرار می‌گیرد، می‌توان به رعایت حریم با ساختمان‌های مجاور، نوع اجرای جایگاه، فاصله دیتاسنترها، سکوها و شیب زمین اشاره کرد که پس از تأیید، نقشه‌های معماری برای اجرا ارسال می‌شود.

توقفی در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر نداشته‌ایم

سخنان علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در خصوص سیاست‌گذاری و تدبیر شهرداری اصفهان در رابطه با تزریق مالی به پروژه‌ها نیز در سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا هفته گذشته پربازدید شد.

وی در این خصوص گفت: در این رابطه تیم اقتصادی شهرداری تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بتواند از انواع منابع مالی برای تزریق به پروژه‌های عمرانی شهر استفاده کند که تاکنون به‌رغم وجود فراز و نشیب‌ها توقفی در روند اجرای پروژه‌ها ایجاد نشده است.

گفتنی‌های شهروندان از روند دریافت پروانه ساختمان

«گفتنی‌های شهروندان از روند دریافت پروانه ساختمان» یکی از گزارش‌های پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

با توجه به اینکه دریافت پروانه ساختمانی بیشترین دلیل مراجعه شهروندان به شهرداری است، اما به‌رغم الکترونیکی شدن این فرایند در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان، همچنان شاهد حضور شهروندانی در این مکان‌ها هستیم، آنها دلیل مراجعه حضوری خود را زودتر به نتیجه رسیدن و آسان‌تر بودن انجام امور خود می‌دانند.

گلایه شهروندان اصفهانی از ایجاد مسیر BRT در خیابان مسجدسید

«گلایه شهروندان اصفهانی از ایجاد مسیر BRT در خیابان مسجدسید» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

اتوبوس پرسرعت به عنوان پدیده‌ای نو ظهور در سیستم حمل‌ونقل عمومی شهرهای بزرگ ایران از جمله تهران و اصفهان برای شتاب در عبور و مرور و کاهش زمان سفر طراحی و در مسیرهای پر تردد رفت‌وآمد می‌کنند، اما در این بین برخی از شهروندان اصفهانی در تماس با خبرگزاری ایمنا اعلام کردند که احداث مسیر ویژه اتوبوس‌های تندرو در خیابان‌های کم‌عرض همچون مسجدسید مشکلاتی را برای تردد روزانه شهروندان ایجاد کرده است.

اتمام عملیات اصلاح هندسی در تقاطع‌های پرتردد منطقه ۲

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «اتمام عملیات اصلاح هندسی در تقاطع‌های پرتردد منطقه ۲» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: اصلاح هندسی ورودی و خروجی‌های شهرک رسالت در خیابان امام خمینی (ره)، اصلاح هندسی دوربرگردان خیابان صمدیه لباف و راستگرد میدان حمزه بابوکان از جمله مهم‌ترین اقدامات اصلاح هندسی در تقاطع‌های منطقه دو از ابتدای سال جاری بوده است.

کد خبر 595473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.