افزایش کیفیت خدمات ارتباطی در بشاگرد هرمزگان

کیفیت خدمات ارتباطی و به خصوص اینترنت شهرستان بشاگرد با برنامه‌ریزی انجام شده، بزودی بهبود می‌یابد. این شهرستان در خصوص شبکه‌های ارتباطی با مسائلی روبه‌رو بوده که برای حل آن‌ها قرار شد اداره‌های دولتی در شهرهای سردشت و گوهران با استفاده از بستر فیبرنوری به شبکه دولت متصل شوند.

به گزارش خبرنگاری ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

تأثیر رسانه بر خانواده‌

رسانه‌های نوین تصویری در تغییر سبک‌زندگی مردم نقش به‌سزایی داشته و رسانه‌ها به‌عنوان یکی از نهادهای اجتماعی عهده‌دار انتقال میراث فرهنگی و اجتماعی است. با توجه به جایگاه رسانه در بین خانواده‌های ایرانی و هدف رسانه که ارتقا، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در بین مردم است؛ این ابزار به‌صورت یک عامل مؤثر در دگرگونی نگرش‌ها و رفتارهای نسل جدید عمل می‌کند.

آپدیت جدید 1Password

پس از گذشت چند ماه جدیدترین به‌روزرسانی بزرگ اپلیکیشن 1Password برای اندروید و iOS در دسترس قرار گرفت. به‌روزرسانی جدید بسیاری از ویژگی‌های نسخه دسکتاپ این برنامه را به موبایل نیز منتقل می‌کند. داشبورد Watchtower به دستگاه‌های تلفن همراه رسیده است و اعلان‌هایی را در صورت به خطر انداختن ورود شما به سیستم ارسال می‌کند؛ این ابزار به شما کمک می‌کند تا به طور تصادفی به سوالات امنیتی پاسخ دهید و حتی شما را تشویق می‌کند تا با ایجاد یک امتیاز امنیتی کلی، ورود به سیستم خود را تقویت کنید. گذرواژه‌های پیشرفته‌تر، احراز هویت دو مرحله‌ای و سایر تغییرات می‌تواند امتیاز شما را افزایش دهد.

شیائومی گوشی تاشوی Mix Fold 2 را عرضه خواهد کرد

گروه افشاگر Ice Universe اخیراً ادعا کرده است که گوشی هوشمند Xiaomi Mix Fold 2 در تاریخ یازدهم آگوست عرضه خواهد شد. علاوه بر گوشی تاشو Mix Fold 2، شرکت شیائومی هدفون Buds 4 Pro TWS و تبلت ۱۲.۴ اینچی Pad 5 Pro را نیز در همان رویداد معرفی خواهد کرد که از ساعت ۱۹ به وقت محلی در چین آغاز می‌شود. شرکت شیائومی هنوز جزئیات مشخصات این محصولات را اعلام نکرده است.

چهار قابلیت کاربردی واتساپ در به‌روزرسانی جدید

تا پیش از این در واتساپ فقط امکان مخفی سازی Last Seen وجود داشت، اما اکنون واتساپ قابلیت مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن را نیز عرضه کرده است. قابلیت بعدی امکان ترک کردن گروه‌ها بدون خبردار شدن بقیه اعضا است؛ درواقع پیش از این اگر از گروه خارج می‌شدید، تمام اعضا از این عمل آگاه می‌شدند، اما اکنون این عمل به صورت بی‌صدا انجام می‌شود. واتساپ به‌تازگی محدودیت زمان پاک کردن پیام‌ها را نیز افزایش داده و علاوه بر آن تلاش دارد که از گرفتن اسکرین‌شات جلوگیری کند.

تلفن «وان پلاس ایس پرو» معرفی شد

وان پلاس از گوشی جدید خود با نام وان پلاس ایس پرو رونمایی کرد. گوشی OnePlus Ace Pro از نظر مشخصات و طراحی تقریباً مشابه مدل وان پلاس 10T است و تفاوت اصلی آن‌ها در این است که نرم‌افزار گوشی جدید به جای OxygenOS مبتنی بر ColorOS است و البته در بخش حافظه نیز تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد.

وان پلاس ایس پرو از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح 1080p بهره می‌برد و کار پردازش آن را تراشه اسنپ‌دراگون هشت پلاس نسل یک بر عهده دارد و منبع تغذیه آن یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

افزایش کیفیت خدمات ارتباطی در بشاگرد هرمزگان

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: کیفیت خدمات ارتباطی و به خصوص اینترنت شهرستان بشاگرد با برنامه‌ریزی انجام شده، بزودی بهبود می‌یابد. این شهرستان در خصوص شبکه‌های ارتباطی با مسائلی روبه‌رو بوده که برای حل آن‌ها با مسئولین محلی هم‌اندیشی شد و بر این اساس قرار بر این شد که اداره‌های دولتی در شهرهای سردشت و گوهران با استفاده از بستر فیبرنوری به شبکه دولت متصل شوند.

ایران به توانایی ساخت ماهواره‌های سنجشی با دقت یک متر خواهد رسید

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار کرد: ساخت ماهواره خیام از پنج سال پیش آغاز شده بود، در دولت سیزدهم با دیپلماسی فعالی که شکل گرفت، توانستیم در سایه روابط خوب ایران و روسیه این ماهواره را پرتاب کنیم. تاکنون چهار بار سیگنال‌های این ماهواره دریافت شده است و امیدواریم خط تولید چنین ماهواره‌هایی با روسیه آغاز شود؛ البته در حوزه ظرفیت‌های داخلی نیز امکان ساخت ماهواره‌های با دقت ۱۰ متر را داریم، اما تا پایان دولت سیزدهم به توانایی ساخت ماهواره‌های سنجشی با دقت یک متر خواهیم رسید.

امشب ماه در وضعیت حضیض مداری قرار می‌گیرد

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: امروز _چهارشنبه نوزدهم مردادماه_ ماه ساعت ۲۱:۳۸ در موقعیت صورت فلکی قوس به نزدیک‌ترین نقطه در مدار چرخش خود به دور زمین خواهد رسید و کمی بزرگ‌تر از زمان‌های دیگر به نظر می‌رسد؛ فاصله ماه از زمین متفاوت است زیرا مدار آن کاملاً دایره‌ای نیست و کمی بیضی شکل است.

کد خبر 595249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.