حضرت زینب(س) الگوی جامع برای خبرنگاران است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه میلیون‌ها نفر از نهضت امام حسین(ع) تاسی می‌گیرند و این موضوع حاکی از اقدام مدبرانه و جنگ نرمی است که حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و ائمه اطهار انجام دادند.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نقش حضرت زینب (س) در عاشورای حسینی اظهار کرد: امروزه از اصطلاح جنگ نرم و جنگ سخت استفاده می‌شود، این در حالی است که این اصطلاح در طول تاریخ وجود داشته است.

وی با بیان اینکه حادثه عظیم کربلا یک جنگ سخت و یک جنگ نرم بود، جنگ سخت در روز عاشورا اتفاق افتاد اما جنگ نرم ادامه پیدا کرد، ادامه داد: اینکه بدن مطهر شهدای کربلا را زیر سم اسبان قرار دادند و لشکر یزید و عبیدالله بن زیاد و عمر سعد می‌خواستند اثری از آثار این جمعیت باقی نگذارند جنگ سخت بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خطبه‌ها و سخنرانی‌های حضرت زینب (س) در طول حیاتشان به این معنا بود که سپاه سیدالشهدا پیروز شدند و اگر این سخنرانی‌ها نبود در جنگ نرم موفقیتی به دست نمی‌آوردند.

وی گفت: امروزه میلیون‌ها نفر از نهضت امام حسین (ع) تاسی می‌گیرند و این موضوع حاکی از اقدام مدبرانه جنگ نرمی است که حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و ائمه اطهار انجام دادند، در حال حاضر از آثار بزرگ و پیروزی عظیم نهضت کربلا، ثمره‌چینی می‌کنیم.

میرزایی در خصوص حمایت از خبرنگاران اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته در مجلس تذکری برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم و از وی خواستیم، سازمان نظام صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه را تشکیل دهند. اگر این اتفاق رخ دهد حمایت دائمی و خوبی از این قشر زحمتکش که الگوی جامع آن‌ها حضرت زینب (س) است، خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتی که نظام صنفی خبرنگاران تشکیل نشود، تمام حمایت‌ها از این قشر به صورت مقطعی و کوتاه‌مدت خواهد بود. برهمین اساس تشکیل یک سازمان جهت حمایت از اهالی رسانه این در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است. از خبرنگاران می‌خواهیم این مطالبه را به طور مکرر از وزارت ارشاد داشته باشند تا حمایت‌ها دائمی شود و به صورت یک حمایت مختصر نباشد.

کد خبر 595083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.