انزوای اجتماعی خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انزوای اجتماعی و تنهایی خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ ناشی از هر یک را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انزوای اجتماعی به معنای داشتن حداقل تماس حضوری با افراد برای روابط اجتماعی مانند خانواده، دوستان یا اعضای یک جامعه یا گروه است ولی انزوای اجتماعی زمانی است که احساس می‌کنید کمتر از آنچه تمایل دارید، با دیگران در ارتباط هستید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که انزوای اجتماعی و تنهایی هر دو با پیامدهای نامطلوب سلامتی مرتبط هستند. به نظر می‌رسد که بیماری همه‌گیر کووید -۱۹ باعث بدتر شدن اوضاع انزوای اجتماعی و تنهایی در میان افراد شده است.

محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که انزوای اجتماعی و تنهایی ازجمله عوامل نادیده گرفته‌شده‌ای هستند که بر قلب، عروق خونی و مغز تأثیر می‌گذارند. نداشتن ارتباط اجتماعی با خطر بالاتر مرگ زودرس به هر علتی به ویژه در میان مردان، مرتبط است. همچنین در افرادی که ارتباط اجتماعی کمتری دارند احتمال بیشتری وجود دارد که درگیر علائم فیزیکی استرس مزمن شوند.

به گفته محققان، انزوای اجتماعی در دوران کودکی با افزایش عوامل خطر سلامت قلب از جمله چاقی، فشار خون بالا و افزایش سطح قند خون مرتبط است. حمل و نقل، مسکن، نارضایتی خانواده‌ها، بیماری‌های همه‌گیر و بلایای طبیعی از جمله عوامل اجتماعی و محیطی هستند که بر تعاملات اجتماعی تأثیر می‌گذارند. شواهد قوی وجود دارد که انزوای اجتماعی و تنهایی را با افزایش خطر وخیم‌تر شدن سلامت قلب و مغز به صورت کلی مرتبط می‌داند.

کد خبر 594729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.