۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
پیاده‌روترین شهرهای اروپا

کشف یک شهر جدید با پای پیاده، گردشگران را با فرهنگ، آداب و رسوم و جاذبه‌های توریستی آن شهر آشنا می‌کند و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهترین تجربه برای کشف یک شهر جدید، سفر با پای پیاده است. اگرچه امروزه به کمک تکنولوژی می‌توان اطلاعات زیادی در مورد شهرهای جهان به دست آورد، اما پیاده‌روی بهترین راه شناخت هر شهر است و مکان‌هایی را می‌توان با کمک آن کشف کرد که در هیچ کتاب راهنما یا اپلیکیشن تلفن همراه خبری از آن‌ها نیست.

با این روش علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید شده و و هوا کمتر آلوده می‌شود. همچنین اگرچه گردش در یک شهر با پای پیاده که در آن از هیچکدام از وسایل حمل‌ونقل عمومی نظیر تاکسی، تراموا و قطار استفاده نشود، سرعت آرامی دارد، اما لذت آن نیز به مراتب بیشتر از پیمودن مسیر با خودرو است و افراد را با جاذبه‌های گردشگری و فرهنگ مردم آن سرزمین آشنا می‌کند. در ادامه با بعضی از پیاده‌روترین شهرهای قاره اروپا آشنا می‌شویم:

آمستردام

آمستردام شهری عالی برای گشت و گذار با پای پیاده یا دوچرخه است. این شهر امن دارای مردم صمیمی است که بیشتر انگلیسی صحبت می‌کنند. همچنین بیشتر جاذبه‌های گردشگری آمستردام، نزدیک یکدیگر قرار دارند و دوچرخه‌سواری، محبوب‌ترین روش برای رفت و آمد در این شهر پر جنب و جوش است. اگر گردشگری با پای پیاده یا دوچرخه را انتخاب کنید، بیشتر می‌توانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و از زیبایی‌های شهر لذت ببرید. همچنین محله چینی‌ها در آمستردام، مکان منحصر به فردی است که می‌توانید در آن با غذاهای شرقی و فرهنگ مردم آن سرزمین زمین آشنا شوید.

پیاده‌روترین شهرهای اروپا

فلورانس

فلورانس با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، معماری بی‌نظیر و جاذبه‌های دیدنی بی‌پایان، شهری است که می‌توانید ماه‌ها به راحتی و بدون نگرانی در آن گردش کنید. این شهر بهترین موزه‌های جهان با آثار هنری رنسانس را در خود جای می‌دهد و بهترین غذاها را می‌توان در رستوران‌های آن یافت. در مسیرهای مخصوص پیاده‌روی فلورانس، فقط تاکسی‌ها و آمبولانس‌ها اجازه تردد دارند و گردشگران می‌توانند با خروج از ایستگاه مرکزی قطار فلورانس، با پای پیاده شروع به گردش در شهر کرده و قرن‌ها هنر و فرهنگ این شهر را کاوش کنند. برنامه‌ریزان شهری فلورانس، گسترش پیاده‌روها را بر وسایل حمل‌ونقل ترجیح داده‌اند و با احداث مسیرهای پیاده‌روی جدید، لذت تماشای جاذبه‌های گردشگری و کشف روح و قلب شهر را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده‌اند.

پیاده‌روترین شهرهای اروپا

پاریس

پاریس یک شهر افسانه‌ای است که اگر چند روز فرصت داشته باشید، به راحتی می‌توانید با پای پیاده آن را کشف کنید. این شهر معماری بسیار جالبی دارد و گالری‌ها، موزه‌ها و مغازه‌های زیادی در سراسر آن وجود دارد. قدم‌زدن در امتداد رود سن، طعم واقعی گردشگری را در پاریس زنده می‌کند. خیابان شیب‌دار و سنگفرش‌شده آبره ووار که همواره سوژه نقاشی هنرمندان بوده است، یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی محسوب می‌شود. خیایان شانز لیزه نیز از درختان تنومند، ساختمان‌های سر به فلک کشیده و پیاده‌روهای عریض تشکیل شده است که پیمودن آن با پای پیاده، لذت خاصی را برای گردشگران فراهم می‌کند.

پیاده‌روترین شهرهای اروپا

هلسینکی

هلسینکی فقط پایتخت فنلاند نیست، بلکه یک جواهر در منطقه اسکاندیناوی است. این شهر زیبا یکی از پیاده‌روترین شهرهای جهان و مکانی عالی برای تماشای شفق شمالی است. گردشگری با پای پیاده را می‌توان از میدان بازار شروع کرد و به سمت کلیسای جامع سفید به راه افتاد. از آنجا که پایتخت فنلاند دارای مسیرهای دوچرخه‌سواری زیادی است، چنانچه قصد پیمودن شهر با پای پیاده و یا دوچرخه را دارید، می‌توانید به کمک راهنمای مسیریابی، راه‌های رفت و آمد عابر پیاده و دوچرخه را پیدا و مسیر مناسبی را برای خود انتخاب کنید. مسئولان فنلاند قصد دارند تا سال ۲۰۳۰، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را در این کشور تا حدود زیادی افزایش دهند که این بخشی از استراتژی دولت برای کاهش مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب‌وهوایی است.

پیاده‌روترین شهرهای اروپا

کد خبر 594701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.