نمایشگاه عکس «۱۰ تصویر عاشورایی» در گالری گذر باغ گلدسته

نمایشگاه عکس‌ «۱۰تصویر عاشورایی» امروز چهاردهم مردادماه از سوی دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان در گالری گذر باغ گلدسته برپا می‌شود.

مهدی تمیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: باید گفت که هنر عکاسی دقیق‌ترین ابزار را برای ثبت دارد؛ ازاین‌رو، ثبت هر واقعه از سوی عکاس، بخشی از تاریخ خواهد شد. یکی از هزاران واقعه‌ای که عکاسان آن را ثبت می‌کنند، صحنه‌های عاشورایی است که دوستداران امام حسین (ع) از برای زنده نگاه‌داشتن واقعه کربلا، به عکاسی و ثبت آن می‌پردازند. این مهم، جدا از ساحت هنری و مذهبی، بخشی از فرهنگ و میراث ناملموس در ایران و جهان تشیع است.

وی افزود: به مناسبت محرم و صفر سال ۱۴۴۴ قمری، از چهاردهم مردادماه تا سی و یکم شهریورماه سال جاری، نمایشگاه عکسی با عنوان «۱۰ تصویر عاشورایی» در گالری گذر باغ گلدسته واقع در تقاطع خیابان‌های باغ گلدسته و سیدعلیخان از سوی دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان برپا می‌شود.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان تصریح کرد: در نمایشگاه «۱۰ تصویر عاشورایی» عکس‌های منتخب محمد آذربرزین، مهدی خادم القرآن، سیدعلی درمیانی بزرگ، مهیار دولت‌خواه محبوبه کریمی علویجه، امیرحسین کمالی، علی نجات‌بخش، وحید مؤمن زاده خولنجانی، مهدی تمیزی و بابک مهرافشار با محوریت محرم به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه عکس «۱۰ تصویر عاشورایی» در گالری گذر باغ گلدسته

کد خبر 593695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.