بررسی مشخصات ماشین تارا ایران خودرو و قیمت جدید آن در بازار

تارا ایران خودرو یک ماشین سدان خانوادگی به حساب می‌آید که با ابعاد کلاسی (C) ساخته شده است.

با وجود تحریم‌های متعدد و نامشخص بودن نتیجه جلسات مرتبط با برجام، همکاری شرکت ایران خودرو با شرکت‌های فرانسوی نیز بی‌ثمر ماند. با این وجود ایران خودرو به تلاش خود برای اعمال تغییراتی در ظاهر و برخی ویژگی‌های مدل ایرانی شده پژوه 301 (K132)، ادامه داد. در نهایت نیز آن را با عنوان خودرو تارا به بازار وارد کرد. در این بررسی شما را با مشخصات و قیمت خودروی تارا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه باشید.

نگاهی به ماشین تارا

ماشین تارا یک خودرو سدان خانوادگی به حساب می‌آید که با ابعاد کلاسی (C) ساخته شده است. این خودرو از نظر جنبه‌های مختلف مانند ایمنی، ابعاد، فضای کابین و سایر مشخصات شباهت زیادی با خودروی پژو 405 دارد. البته باید بگوییم که نسبت به مدل‌های قبلی پژو جدیدتر است و ویژگی‌های متمایزتری دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کنترل پایداری الکترونیکی اشاره کرد.

اما اگر بخواهیم درباره ظاهر ماشین تارا بگوییم همین کافی است که اشاره کنیم که این ماشین طراحی پیچیده یا عجیب و غریبی ندارد و برای مشتریان قابل قبول است.

بررسی مشخصات ماشین تارا ایران خودرو و قیمت جدید آن در بازار

فضای داخلی ماشین تارا

تولیدکننده برخلاف ظاهر ساده، فضای داخلی خودروی تارا را مانند پژو 301 آماده کرده است. البته ناگفته نماند که کارشناسان حوزه خودرو باور دارند که این امکان وجود داشت که فضای داخلی ماشین تارا را کمی متفاوت‌تر از پژو 301 آماده کنند تا نسبت به سایر محصولات ایران خودرو ظاهری منحصربه‌فردتر داشته باشد. اما ایجاد یک فضای اصولی و ارگونومیک در تارا باعث شده که هر چیزی سر جای خود قرار بگیرد.

بررسی مشخصات ماشین تارا ایران خودرو و قیمت جدید آن در بازار

همین موضوع به عنوان نکته مثبت خودرو تارا به حساب می‌آید. کیفیت مواد به کار رفته در تولید بخش‌های مختلف فضای داخلی خودرو را باید قابل قبول دانست. از طرفی فاصله مناسب (2652 میلی‌متری) میان دو محور جلو و عقب جای پای کافی برای سرنشینان به وجود آورده است. در حالی که فضای داخلی را باید جادار و مناسب دانست. صندوق عقب کارآمدی هم برای کاربران وجود دارد که نقطه مثبت دیگری به حساب می‌آید.

قیمت روز تارا اتوماتیک و دنده ای در بازار

بررسی مشخصات ماشین تارا ایران خودرو و قیمت جدید آن در بازار

برای بررسی قیمت ماشین تارا می‌توان به سایت خودرو۴۵ به آدرس khodro45.com/ قسمت قیمت روز خودرو نگاهی انداخت. در تاریخ 8 مرداد 1401 قیمت روز ماشین تارا دنده‌ای در بازار 447,000,000 تومان است اما قیمت تارا اتوماتیک با رقم  595,000,000 تومان به فروش می‌رسد.

مشخصات و آپشن‌های خودرو تارا

اکنون نوبت به آن رسیده که مشخصات و آپشن‌های تارا را بررسی کنیم تا دلیل محبوبیت آن میان مشتریان را متوجه شویم و پذیرش قیمت روز ماشین برایمان آسان‌تر شود.

بررسی مشخصات ماشین تارا ایران خودرو و قیمت جدید آن در بازار

ایران خودرو هنگام تولید تارا از موتور 4 سیلندر (5(TU 16 سوپاپه‌ای استفاده کرده که  حجمی معادل 1598 سی‌سی دارد. اما قدرت آن ۱۱۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه است و گشتاوری معادل ۱۴۴ نیوتن‌متر در ۴ هزار دور در دقیقه دارد.

هنگامی که از این ماشین استفاده می‌کنید، باید خودرویی با وزن 1150 کیلوگرم را برانید که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4505، 1748 و 1466 میلی‌متر هستند. البته فراموش نکنید که حداکثر سرعت ماشین تارا 190 کیلومتر بر ساعت است. در حالی که اگر جعبه دنده آن دستی باشد، 5 سرعته است و اگر اتوماتیک باشد، 6 سرعته خواهد بود.

اما آپشن‌های خودروی تارا باعث شده‌اند که قیمت روز ماشین تارا برای مشتریان قابل پذیرش باشد. چند نمونه از این قابلیت‌ها عبارتند از:

  • فرمان برقی
  • کلیدهای کنترل فرمان
  • سیستم چندرسانه‌ای همراه با صفحه نمایش ۷ اینچی
  • مه‌شکن عقب و جلو
  • تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل
  • نمایشگر دمای محیط
  • آنتن سقفی
  • کروز کنترل
  • شیشه‌ها و آینه‌های برقی

جمع‌بندی

ایران خودرو بر اساس پژو 301 خودرویی را به اسم تارا تولید کرد که موتور (5TU) آن 4 سیلندر و 16 سوپاپه است. موتور این خودرو ۱۱۳ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۵۸۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و گشتاوری معادل ۱۴۴ نیوتن‌متر در ۴ هزار دور در دقیقه دارد. ظاهر ساده‌ای داشته و فضای داخلی آن اروگونومیک و جادار است. خودروهای تارای دنده‌ای و اتوماتیک در بازار به ترتیب  447,000,000 و 595,000,000 تومان به فروش می‌رسند.

کد خبر 593433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.