طنین نغمه‌های عاشورایی در پلتفرم‌های جهان

خواننده آلبوم نغمه‌های عاشورایی گفت: «آلبوم نغمه‌های عاشورایی» برگرفته‌ از ۹ قطعه ملودی‌ قدیمی است که در آئین‌ها و مراسم به‌ویژه تعزیه و شبیه‌خوانی استفاده می‌شده است و هم‌اکنون این آلبوم در تمام پلت‌فرم‌های جهان پخش‌ شده است.

محمدرضا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انتشار «آلبوم نغمه‌های عاشورایی» شروعی برای کارهای آینده و آلبوم‌های دیگری که در حوزه محرم ساخته می‌شود، بود. آلبوم نغمه‌های عاشورایی برگرفته از ۹ قطعه ملودی‌های قدیمی است که در آئین‌ها و مراسم به‌ویژه پیش‌واقعه‌های تعزیه و شبیه‌خوانی استفاده می‌شده است.

وی در مورد موضوع و نام قطعه‌ها، افزود: قطعه رهسپار عشق در مورد حرکت امام حسین (ع) به سمت کربلا، قطعه یار بی‌یار برای شهادت مسلم ابن عقیل، قطعه آزادگی درباره شهادت حر بن یزید ریاحی، قطعه هجر و وصال ویژه شهادت حضرت علی‌اکبر، قطعه سقای عطشان در مورد شهادت حضرت عباس (ع)، قطعه لالایی ویژه شهادت حضرت علی‌اصغر، قطعه داغ غم ویژه شهادت امام حسین (ع)، قطعه شام غریبان و در پایان هم قطعه نهضت حسینی است.

خواننده آلبوم نغمه‌های عاشورایی تصریح کرد: سعی کردیم این کار را با استادان موسیقی و با زحمت بسیار زیاد، تنظیم و با سازهایی که می‌شود مجوز گرفت، بازخوانی کنیم همچنین اشعاری که از لحاظ اداره ارشاد اشکال دارند را تغییر دهیم که امیدواریم بتوانیم به کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما این آثار را نشر دهیم.

به گفته وی، این آلبوم هم‌اکنون در تمام پلت‌فرم‌های جهان پخش شده است و از سازمان صداوسیما مجوز رسمی دارد و گاهی نیز شبکه‌های تلویزیونی آن را پخش می‌کنند. همچنین از زمانی که تصمیم به این کار گرفتیم تا اشعار تنظیم و اصلاح و مجوزها گرفته شود، سپس کار خوانده شود و به اتمام برسد، حدود یک سال زمان برد.

کد خبر 593415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.