سمفونی بزرگ عاشورایی در اصفهان

خبرگزاری ایمنا: سمفونی بزرگ عاشورایی به همت هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در سالن کوثر بر صحنه می‎‌‌رود.

رهبر این ارکستر با بیان این مطلب به ایمنا گفت: در این کار ۹ قطعه اجرا می‌شود که بیشتر قطعات روایت‌گر واقعه عاشورا ست؛ ۲البته  قطعه "کجایید ای شهیدان خدایی" و " از خون جوانان وطن لاله دمیده" درباره جایگاه شهید و شهادت، یک قطعه برای وفات حضرت محمد(ص) و همین طور تیتراژ پایانی سریال تنهاترین سردار اجرا می‌شود.
مرتضی شفیعی ادامه داد: این کار برای اولین بار در اصفهان اجرا می‌شود و ما تاکنون اجرایی با عنوان سمفونی عاشورایی که به شکل تخصصی به واقعه عاشورا بپردازد نداشته‌ایم.
وی در رابطه با ویژگی خاص این قطعات و اجرا  اضافه کرد: به طور کلی اجرای ارکستر سمفونیک کار پر زحمتی است و از این جهت قابل توجه است، چه رسد به اینکه اجرا برگرفته از نغمه‌ها و موسیقی عاشورایی باشد که متاسفانه کمتر به آن توجه شده است. ویژگی خاص سمفونی ما هم تلاش برای استفاده از نغمه‌های مردم در دسته‌ها و روضه‌ها در اجراست تا هم مخاطبمان ارتباط بهتری با کار برقرار کند هم کار نویی انجام دهیم و محتوای عاشورا را بهتر منتقل کنیم. 
شفیعی افزود: این ارکستر سمفونیک به همراه گروه کر و خواننده تک خوان با گروهی ۵۰ نفره اجرا می‌شود. شهریار بلوچستانی خواننده اصلی ماست و فربیرز علاقه مند و حمید دری نیز تک خوان دو قطعه عاشورا و "والا پیام دار محمد" هستند. 
شایان ذکر است؛ سمفونی بزرگ عاشورایی ۲۷ و ۲۸ آذر ماه ساعت ۱۸ در سالن کوثر اصفهان اجرا می‌شود.
کد خبر 173287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیگیر ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    با سلام، با اندکی دقت و توجه بیشتر می توان دریافت که تنهاترین سردار مربوط به امام حسن(ع) است نه امام رضا(ع)، بلکه ولایت عشق مربوط به امام رضاست.لذا در اطلاع رسانی هنری و فرهنگی بیشتر تأمل نمایید که خبر درست به مردم ارائه دهید.همچنین فریبرز علاقه مند خواننده کار هستند.

    پاسخ سایت: 0