سمفونی عاشورایی در هنرسرای خورشید برگزار می‌شود

خبرگزاری ایمنا: مدیر هنرسرای خورشید اصفهان گفت: اربعین امسال سمفونی نغمه ها و نواهای عاشورایی توسط ارکستر بزرگ در هنرسرای خورشید اجرا می کند.

به گزارش ایمنا، "محمد مصطفایی" اظهار کرد: در خصوص برنامه‎های زمستان پیشنهاد برنامه داده‎ایم که اگر مصوب شود اعلام می‌‎کنیم.
وی درخصوص شاخصه‎های توسعه فرهنگ همچون تئاتر اظهارکرد: گروه تئاتر کودک و نوجوان در هنرسرای خورشید تشکیل شده است که تلاش می ‎کنیم شاخصه‎هایی را برای سال آینده بالفعل برسانیم.
وی اضافه کرد: تئاتر مقوله‎های خاصی را می‎طلبد و آموزش در این عرصه باید از کودکی باشد زیرا آموزش به همراه تئاتر برای کودک موثر‎تر خواهد بود.
مصطفایی درباره نیازهای اصلی در زمینه تئاتر گفت: در تئاتر باید به چند مقوله بپردازیم، نویسندگانی باید در عرصه تئاتر آموزش ببینند که در عرصه اجرا بتوان آموزش‎ها را به وسیله آن القا کرد.
مدیر هنرسرای خورشید با بیان اینکه در حوزه اجرا نیز باید از بازیگرانی استفاده شود که برای کودک و نوجوان جذابیت داشته باشند گفت: در این حوزه ابتدا باید آگاهی و شناخت لازم از کودکان داشته باشیم سپس متن خوب نوشته شود و توسط بازیگران خوب آن را اجرا کنیم که این تئاترها آموزش پذیر باشد.
مدیرهنر سرای خورشید، در بیان اجرای تئاترهایی با موضوعات اجتماعی ادامه داد: سال اخیر همایش های فصلی برگزار و تئاترهایی با موضوعات خاص مانند ترافیک، سلامت و فرهنگ شهروندی و سایر اهداف سازمان برگزار شد.
وی همچنین گفت: بیشترین موضوعات ارسال شده تئاترهایی درموضوعات محرم و صفر بود که با بازبینی آثار پنج اثر اجرا می شود.


کد خبر 171785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • .:مسافر:. FR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    خبر کامل بدید لطفا زمان دقیق برگزاری، نحوه تهیه بلیط؟

    پاسخ سایت: 0