عزم بوستون برای افزایش فراگیری در سراسر شهر

مدیران بوستون، مرکز و بزرگترین شهر ایالت ماساچوست آمریکا، در نظر دارند طراحی شهری را متحول کنند و فضاهایی فراگیر برای تمام مردم ایجاد کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که فضاهای عمومی بوستون اغلب در مالکیت وسایل نقلیه قرار دارد، بنابراین مردم کمترین سهم را از آن‌ها دارند و هنگام عبور و مرور با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. در همین راستا، مدیران تصمیم گرفته‌اند به بازطراحی فضاهای عمومی و به ویژه معابر شهری بپردازند تا سهم بیشتری را از آن مردم کنند و در واقع، شهری مردم-محور به وجود آورند.

مدیران بوستون در نظر دارند در ابتدای کار، معابری با قابلیت پیاده‌روی برای تمام سنین در سراسر شهر گسترش دهند، تا از این طریق نه‌تنها رضایتمندی شهروندی را افزایش دهند و شهری فراگیر برای همه ایجاد کنند، بلکه از طریق کاهش میزان انتشار کربن ناشی از تردد خودروها، در افزایش پایداری شهری نیز سهیم شوند. پس از آن، همکاری‌های برنامه‌ریزان با مدیران بخش‌های مختلف نظیر اداره حمل‌ونقل، محیط زیست، فضاهای سبز، اداره مسکن، امور عمومی، امکانات شهری، مدارس و حتی کتابخانه‌ها در راستای فراگیری هرچه بیشتر ارائه خدمات آغاز می‌شود.

عزم بوستون برای افزایش فراگیری در سراسر شهر

مدیران بوستون ادعا کرده‌اند که در پیاده‌سازی پروژه‌های جدید خود، تمام مردم با هر نژاد، جنسیت، میزان درآمد و فرهنگ را با دقت مورد توجه قرار خواهند داد و تلاش خواهند کرد نابرابری‌های زیست‌محیطی و اجتماعی-اقتصادی میان آن‌ها را به حداقل برسانند. آن‌ها در نظر دارند خلاقان و داوطلبان را به همکاری دعوت کنند تا از مرحله طراحی تا ساخت فضاهای عمومی جدید و تغییر طراحی‌های سابق با مشارکت آن‌ها، بیشترین و اثربخش‌ترین تحولات را در سراسر شهر به وجود بیاورند. برنامه‌ریزان امیدوار هستند که پس از پایان پیاده‌سازی طرح‌های پیشنهادی، مناطقی با قابلیت تاب‌آوری بیشتر در مقابل حوادث مختلف به وجود بیاورند، ضمن این‌که در نتیجه این اقدامات حس برابری میان ساکنان سراسر شهر به طور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

عزم بوستون برای افزایش فراگیری در سراسر شهر

کد خبر 592847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.