۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
لاغر شدن با شکلات ممکن است؟

مصرف شکلات تلخ اشتهای افراد را کاهش می‌دهد، زیرا تولید بیش از حد گرلین را کنترل می‌کند؛ هورمونی که گرسنگی را تسریع می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه شکلات غذای شیرین و فرآوری شده است، شکلات تلخ می‌تواند نقش مهمی در حفظ تناسب اندام، بهبود سلامت و کاهش استرس داشته باشد. مصرف شکلات تلخ اشتهای افراد را کاهش می‌دهد، زیرا تولید بیش از حد گرلین را کنترل می‌کند_هورمونی که گرسنگی را تسریع می‌کند_

شکلات تلخ سطح قند خون را کاهش می‌دهد

شکلات تلخ حاوی مواد مغذی گیاهی است که فلاوانول نامیده می‌شود، فلاوانول نقش فعالی در کاهش سطح قند خون دارد که باعث کاهش قابل توجه چربی می‌شود. با این وجود، مصرف بیش از حد هر چیزی مضر است، بنابراین بهتر است شکلات تلخ در مقادیر کنترل شده مصرف شود.

شکلات تلخ اشتها را کاهش می‌دهد

مقدار کافی فیبر موجود در شکلات تلخ به افراد کمک می‌کند احساس سیری کنند در نتیجه احساس گرسنگی کاهش پیدا می‌کند؛ درصورتی‌که غذاهایی مانند بلغور جو دوسر و کلم بروکلی به عنوان بهترین منابع فیبر در نظر گرفته می‌شوند، شکلات تلخ بهترین گزینه شیرینی برای حفظ تناسب اندام و کاهش اشتها است.

شکلات تلخ به کاهش استرس کمک می‌کند

استرس زیاد ممکن است باعث افزایش وزن افراد شود. زمانی که فرد دچار استرس می‌شود میزان ترشح هورمون کورتیزول افزایش پیدا می‌کند و منجر به افزایش اشتها می‌شود. زیرا افراد برای کنترل نوسانات احساس خود، بیش از حد غذا مصرف می‌کنند. شکلات تلخ باعث ترشح سروتونین و اندورفین در مغز می‌شود که به آرامش افراد کمک شایانی می‌کند.

شکلات تلخ التهاب را کاهش می‌دهد

هنگامی که بدن افراد ملتهب است، اختلالاتی در سطح سلولی رخ می‌دهد. التهاب مزمن نه تنها منجر به بروز مشکلات سلامتی خطرناک مانند سرطان، دیابت یا بیماری قلبی می‌شود، بلکه عملکرد تنظیم متابولیک را نیز مختل می‌کند. از آنجایی که شکلات تلخ حاوی فلاوانول است، مصرف آن در مقادیر کم به دلیل خواص ضد التهابی فلاوانول‌ها، می‌تواند به کنترل التهاب کمک کند.

کد خبر 592694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.