رفع معضل ۵۷ ساله شهر اصفهان/ شهرداری قم در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی

از تصویب طرح شفافیت تا رفع معضل ۵۷ ساله شهر، کوتاهی شهرداری شیراز در اجرای مصوبات شورا، ساماندهی ورودی‌های میدان امام خمینی (ره)، توجه به نقش سرویس مدارس در کاهش ترافیک شهری، لزوم جمع آوری مسیرهای ناایمن دوچرخه،  شهرداری قم در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی را در این بسته خبری پارلمان بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از تصویب طرح شفافیت تا رفع معضل ۵۷ ساله شهر، کوتاهی شهرداری شیراز در اجرای مصوبات شورا، ساماندهی ورودی‌های میدان امام خمینی (ره)، توجه به نقش سرویس مدارس در کاهش ترافیک شهری، لزوم جمع‌آوری مسیرهای ناایمن دوچرخه، کمک شهرداری تهران به منطقه سیل‌زده امام‌زاده داوود (ع)، ضرورت توسعه اینترنت ایمن و سریع برای ارائه خدمات با کیفیت به اصفهانی‌ها و شهرداری قم در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی در این بسته خبری پارلمان شهری مرور می‌کنیم.

از تصویب طرح شفافیت تا رفع معضل ۵۷ ساله شهر

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود یک سال از عمر شورای ششم گذشته است، در این مدت هر هفته به منظور بررسی لوایح جلسات علنی و تلفیق برگزار شده است، همچنین کمیسیون‌های هفت‌گانه تقریباً هر هفته با برگزاری جلسات به بررسی مشکلات و مسائل مختلف شهر پرداخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به زمین‌های علی آباد کلنگان با ۵۷ سال سابقه رفع نشدن مشکلات این منطقه، نیز توسط شورای ششم رفع شد.

شهرداری شیراز در اجرای مصوبات شورا کوتاهی کرده است

مهدی نصیری، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری‌های نوین و اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری شیراز در اجرای مصوبات کوتاهی کرده است. در یک سال اول دوره ششم کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات، تعداد ۱۹ طرح و لایحه به صحن شورای اسلامی شهر ارائه شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۴ مصوبه از صحن شورای اسلامی شهر به شهرداری ابلاغ شده است که شهرداری با مدت زمان معین ملزم به اجرای این مصوبات بوده است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری‌های نوین و اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در طول یک سال گذشته تنها سه مصوبه ابلاغی در راستای هوشمندسازی در شهرداری در حال اجرا است.

ورودی‌های میدان امام خمینی (ره) ساماندهی می‌شود

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در کارگروه بافت تاریخی ساماندهی ورودی‌های میدان امام (ره) و رفع نازیبایی‌ها مد نظر است، گفت: ایجاد مبلمان شهری زیبا و رفع مشکلات در ورودی‌های این میدان تاریخی در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص نظارت کارگروه بافت تاریخی بر پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: در هفته اخیر چند مورد از پیاده‌روسازی‌های غیرضروری حذف شد و به جای تغییر کلی پیاده‌رو، ترمیم آن در دستور کار قرار گرفت. تاکنون از حدود ۳۲ محور پیاده‌رو و ۲۲ پروژه در حال اجرا بازدید و تذکرات لازم به مسئولان و پیمانکاران داده شده است.

توجه به نقش سرویس مدارس در کاهش ترافیک شهری

مهدی حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تهیه و تعیین نرخ نامه سرویس مدارس بر عهده مدیریت شهری است و انتظار می‌رود تعرفه منطقی تعیین شود. جهت کنترل ترافیک در فصل مدارس ساماندهی سرویس مدارس و مشخص کردن نرخ کرایه آنها امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در تدوین نرخ‌نامه باید شرایط امروز کرونایی نیز مد نظر قرار بگیرد تا در صورت اوج گیری کرونا با مشکل اختلاف هزینه‌ها و تعداد دانش‌آموزان مواجه نشویم.

مسیرهای ناایمن دوچرخه جمع‌آوری شود

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از حوزه‌هایی که در آن ضعف دیده می‌شود، حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری است که قبلاً تذکراتی در این خصوص داده‌ایم، اما تغییری حاصل نشده است.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشکلاتی از جمله مسائل مربوط به جمع‌آوری مسیرهای ناایمن دوچرخه وجود دارد که تاکنون اقدامی برای رفع آن انجام نشده است.

کمک شهرداری تهران به منطقه سیل زده امام‌زاده داوود (ع)

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بارندگی‌های اخیر، گفت: با آبخیزداری می‌توان اقدامات مناسبی در رابطه با سیل انجام داد و از ظرفیت آب‌های سطحی بهره برد.

وی در خصوص اقدامات شهرداری تهران در سیل امام‌زاده داوود (ع)، گفت: شهرداری تهران در منطقه امام‌زاده داوود (ع) مسئولیتی نداشت، اما در رابطه با این اتفاق ساکت نماند و شهردار تهران از ابتدایی‌ترین لحظات در محل حادثه حاضر شد.

ضرورت توسعه اینترنت ایمن و سریع برای ارائه خدمات با کیفیت به اصفهانی‌ها

علی صالحی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راهبرد شورای ششم شهر و شهرداری رسیدن به شهر هوشمند و افزایش ارائه خدمات الکترونیکی شهروندی به خصوص در حوزه شهرسازی است که حساسیت‌های اطلاعاتی بالایی دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به نظرات متخصصان، راه‌اندازی یک شبکه امن و اختصاصی برای ایجاد ارتباطات شهرداری و شهروندان و ارائه خدمات با کیفیت به صورت غیرحضوری ضروری است.

شهرداری قم در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی است

ماشاالله سعادتمند، رئیس شورای اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه شهرداری در خط مقدم اقدامات فرهنگی در شهر قرار دارد، گفت: در حوزه فرهنگ، در استان قم ۳۰ دستگاه مسئولیت و بودجه مصوب دارد، اما آن چیزی که امروز در شهر رقم می‌خورد، حاصل برنامه‌ریزی و فعالیت مجموعه مدیریت شهری است.

وی تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری در تمام مناسبت‌های دینی و ملی در کنار شهروندان است. از سایر دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگی انتظار می‌رود به کمک شهرداری آمده تا روند فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی وضعیت مطلوب‌تری به خود بگیرد.

کد خبر 592593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.