سهم استان اصفهان از بارش‌ها ۵۲ درصد است/کلان‌شهر اصفهان جزو اولویت‌ بارش‌ رگباری نیست

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سهم بارش استان از بارش‌های تابستانی ۵۲ درصد است، کلان‌شهر اصفهان و مناطق مرکزی به‌طورمعمول جزو اولویت شکل‌گیری بارش‌های رگباری در فصل تابستان محسوب نمی‌شوند.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی چند روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، بارش‌های رگباری در مناطق جنوب و غرب استان به‌ویژه مناطق همجوار با استان کهگیلویه‌وبویراحمد و چهارمحال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در شهرستان‌های چادگان، داران، فریدون‌شهر، شهرضا، دهاقان و سمیرم خواهد بود، افزود: سهم بارش استان از بارش‌های تابستانی ۵۲ درصد است. بارش‌های تابستانی عمدتاً گرم هستند و در مناطقی نظیر مناطق کوهستانی و مسیل‌ها که با رشد ابرهای بارش‌زا روبه‌رو هستیم، امکان‌پذیر است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه طی روز گذشته در مراوند میمه ۷۰ میلی‌متر بارش رخ داده است، ادامه داد: کلان‌شهر اصفهان و مناطق مرکزی به طور معمول جزو اولویت شکل‌گیری بارش‌های رگباری در فصل تابستان محسوب نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: طبق رخدادهای گذشته، با توجه به بارش‌های رگباری در کنار کوه صفه و مناطق غرب، تمرکز بارش در استان در این قسمت بود اما با توجه به تغییرات جوی رخ داده، در این قسمت نیز شاهد بارش‌های خاصی نبودیم.

کد خبر 592395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.