چه ارتباطی بین فشار خون بالا و کرونا وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که فشار خون بالا احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین فشار خون بالا و خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، سوابق پزشکی ۹۱۲ فرد که در طول اولین اوج امیکرون بین اول دسامبر ۲۰۲۱ و بیستم آوریل ۲۰۲۲ به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند را ارزیابی کردند. بیماران به صورت کامل واکسینه شده بودند و یک دوز تقویت‌کننده نیز دریافت کرده بودند.

از بین افراد شرکت کننده در مطالعه، ۱۴۵ نفر در بیمارستان بستری شده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که به دلیل ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند، فشار خون بالا داشتند و هیچ عامل خطر دیگری نداشتند. دیگر مشکلات مانند بیماری مزمن کلیوی، حمله قلبی و نارسایی قلبی خطر بستری شدن در بیمارستان پس از عفونت را در میان بیماران افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، محققان متوجه شدند شرایطی مانند دیابت و چاقی که در اوایل شیوع پاندمی با افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان مرتبط بودند، در طول موج امیکرون با افزایش بستری شدن در بیمارستان مرتبط نیستند. با توجه به اینکه فشار خون بالا احتمال ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد، افراد مبتلا به فشار خون بالا که درگیر بیماری کووید -۱۹ می‌شوند، باید از این خطر آگاه باشند و درمان ضد ویروسی خود را با پزشک در میان بگذارند. لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا مشخص شود چرا فشار خون بالا منجر به بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ می‌شود.

کد خبر 591923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.