دکتر «سیداصغر محمودآبادی» درگذشت

دکتر «سید اصغر محمودآبادی» از استادان به‌نام دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

پیمان کلانترمعتمدی از دوستان نزدیک وی لحظاتی قبل با خبر تایید فوت این استاد به علت سکته مغزی به خبرنگار ایمنا گفت: پروفسور محمودآبادی از جمله استادانی بود که فراگیری دانش و تجربه در شخصیت وی در کنار فروتنی و تواضع نمود داشت.

وی تصریح کرد: آن مرحوم در دوره ای تنها شخصیت علمی دارای درجه پروفسوری در رشته تاریخ ایران باستان بودند و دانشجویان پرشماری سال ها از محضرشان استفاده کردند.

مرحوم سید اصغر محمودآبادی متولد محمودآباد اصفهان بود و تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع دکتری تاریخ و فرهنگ اسلام دانشگاه تربیت مدرس تهران به اتمام رساند. عضویت در هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان و تالیف کتاب حضور ایران در جهان باستان از جمله فعالیت‌های وی است.

او علاوه بر تدریس دروس حوزوی و دانشگاهی به راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های دانشجویان نیز مشغول است و تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله به رشته تحریر درآورده است. «تاریخ ایران در عهد ساسانیان»، «جلوه‌هایی از طلوع بی‌غروب»، «مکتب علمی امام صادق (ع) و نقش آن در شکوفایی علوم، فرهنگ و تمدن اسلامی» و «مفهوم‌شناسی تطبیقی جاهلیت در قرآن و متون تاریخی و ادبی» برخی از این آثار است.

مراسم تشییع پیکر این استاد فرهیخته فردا جمعه ساعت ۱۰ صبح انجام خواهد شد و در قطعه نام‌آوران باغ رضوان اصفهان آرام خواهد گرفت.

خبرگزاری ایمنا درگذشت این عضو هیات علمی دانشگاه و نویسنده چندین جلد کتاب را به جامعه فرهنگ و هنر تسلیت می‌گوید.

کد خبر 591709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 0
    روحش شاد . افتخار شاگردی ایشون رو در دانشگاه اصفهان داشتم بسیار انسان با اخلاق و باشخصیتی بودند روحشان شاد