داستان‌گویی در روابط عمومی چگونه است؟

مدیر روابط عمومی یکتانت گفت: آنچه روابط عمومی را از تبلیغات متمایز می‌کند، داده‌ها و اطلاعات است. همچنین ارائه گزارش و نحوه انتشار می‌تواند اعتماد مخاطبان را جلب کند. برای ارائه گزارش نیازمند تحلیل داده‌ها، مصورسازی، داستان‌پردازی و مشخص کردن بستر انتشار هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدیه معظمی امروز _پنجشنبه ششم مردادماه ۱۴۰۱_ در رویداد روابط عمومی اصفهان، اظهار کرد: آنچه روابط عمومی را از تبلیغات متمایز می‌کند، داده‌ها و اطلاعات است. همچنین ارائه گزارش و نحوه انتشار می‌تواند اعتماد مخاطبان را جلب کند. برای تهیه گزارش کار به مخاطبان باید پیام و داده‌های مورد نیاز مشخص شود. همچنین نیازمند تحلیل داده‌ها، مصورسازی، داستان‌پردازی و مشخص کردن بستر انتشار هستیم.

وی افزود: متخصص روابط عمومی باید به تحلیل داده‌ها و اصول گرافیکی تسلط نسبی داشته باشد. مشتریان، دولت، مخاطب داخلی، رسانه‌ها، کارجویان و رقبا مخاطبان روابط عمومی‌ها هستند. نوع داده‌ها نسبت به مخاطب آن تعیین می‌شود. اینکه مخاطب چقدر کسب و کار مورد نظر را می‌شناسد مشخص می‌کند که داده‌ها چقدر باید ساده‌سازی شود. همچنین پیامی که قرار است به مخاطب منتقل شود باید مشخص باشد.

مدیر روابط عمومی یکتانت با بیان اینکه برای فهم داده‌ها می‌توان از دو روش تحلیل اکتشافی و تبیینی بهره برد، ادامه داد: لازم است در مصورسازی گزارش‌ها برای مخاطب بار فکری ایجاد نکنیم و نسبت سیگنال به پارازیت را کاهش دهیم. روند منطقی اطلاعات باید حفظ شده و از متن‌های طولانی و مورب استفاده نکنیم. فضای سفید در صفحات با اندازه مکث در سخنرانی‌ها مهم است.

معظمی در ادامه درخصوص دادستان‌گویی با داده در روابط عمومی گفت: قصه شامل بخش شروع، میانه و پایان است و پس از تهیه قصه شیوه انتشار گزارش باید برنامه‌ریزی شود. منافع مخاطب باید در نظر گرفته شده و واقعیت را به او منتقل کرد.

کد خبر 591628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.