تغییر رویکرد مدیریت شهری، اتفاقات خوبی در حوزه صنایع دستی رقم زده است

رئیس سابق اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: ایجاد خانه هنرمندان صنایع دستی به عنوان یک پاتوق که محلی برای عرصه آثار آنان نیز باشد، ضرورت دارد.

به گزارش ایمنا، عباس شیردل امروز چهارشنبه_پنجم مردادماه_ در «آئین تجلیل از هنرمندان شرکت کننده در ورکشاپ صنایع دستی دست و نقش» اظهار کرد: از سال ۱۳۹۴ که شهر اصفهان به زمره شهرهای خلاق پیوست، کار عملی در این حوزه انجام نشده بود، اما اکنون در مدیریت جدید شهری با تغییر رویکردها شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان به لحاظ اقتصادی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، گفت: هنرمندان جایگاه مناسبی برای ارائه آثار و هنرهای خود ندارند، بنابراین امیدوارم این حمایت‌ها و همراهی‌ها فقط به هفته صنایع دستی محدود نشود و در طول سال تداوم یابد.

این پیشکسوت هنر قلمزنی با بیان اینکه ایجاد خانه هنرمندان صنایع دستی به عنوان یک پاتوق که محلی برای عرصه آثار آنان نیز باشد، ضرورت دارد، تصریح کرد: در این خانه هنرمندان طراح لباس‌های سنتی محلی و ملی نیز می‌توانند خلاقیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

شیردل با اشاره به برگزاری نمایشگاه فیلم و عکس با موضوع صنایع دستی در اصفهان ادامه داد: عکس‌هایی از سراسر کشور به این نمایشگاه ارسال شده است که تاکنون از این دست تصاویر ندیده بودیم، لذا جا دارد چنین نمایشگاه‌هایی با کمک مدیریت شهر و ذیل عنوان شهر خلاق برپا شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است برای اشاعه هنر صنایع دستی رویدادهایی این چنینی برای هنرمندان این حوزه تعریف شود.

به گزارش دبیرخانه مشترک شهر، در پایان این مراسم از هنرمندان شرکت کننده در ورکشاپ «صنایع دستی دست و نقش» هفته صنایع دستی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 591352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.