فعالیت بیش از یک هزار هنرمند در حوزه صنایع‌دستی بروجن

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بروجن، گفت: بیش از یک هزار هنرمند در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این شهرستان فعالیت دارند.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، بهادر نوروزی امروز _ چهارشنبه بیست‌ودوم تیرماه _ در آئین گشایش نمایشگاه تابستانه و زندگی، آداب و رسوم عشایر قشقایی در منطقه نمونه گردشگری سیاسرد بروجن، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۲۰۰ هنرمند در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان بروجن فعالیت دارند.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری سپاه پاسداران و شهرداری بروجن در «منطقه گردشگری سیاسرد» برپا شده و تا ابتدای مهرماه سال‌جاری هر روز از ساعت هشت تا ۲۳ دایر است.

نوروزی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه تابستانه و زندگی، آداب و رسوم عشایر قشقایی ۱۰ غرفه برای عرضه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، سوغات محلی، ارائه آموزش‌های سبک زندگی و امور دینی و قرآنی و آشنایی با داروهای گیاهی در نظر گرفته شده است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجن تصریح کرد: بافته‌های داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه‌دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، احجام فلزی، چرم‌دوزی و مشتقات آن‌ها از مهم‌ترین صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهری، روستایی و عشایری شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

وی افزود: صددردرصد هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این شهرستان فعال هستند.

کد خبر 588001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.