پروژه اصلی بن_بروجن هنوز اجرا نشده است / به‌دنبال توقف فاز اضطراری پروژه هستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از اجرای فاز اضطراری طرح بن_بروجن خبر داد و گفت: استان اصفهان با این پروژه و هرگونه بارگذاری جدید بر روی رودخانه زاینده رود مخالف است، در این راستا تمام تلاش خود را برای متوقف کردن این پروژه خواهیم کرد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده، پروژه بن_بروجن در حال اجرا و پیشروی است و استان اصفهان با این پروژه و هرگونه بارگذاری جدید مخالف است، بر این اساس تمام تلاش خود را برای متوقف کردن این پروژه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه اصلی_بن بروجن، هنوز به رودخانه زاینده‌رود متصل نشده است، افزود: چند ماه گذشته خبری منتشر شد که برای فاز اضطراری، طرح بن_بروجن از چهارمحال‌وبختیاری که آبگیری اصلی آن در اصفهان است با ظرفیت کمی به بن_بروجن منتقل شده است، اما این موضوع به معنای راه‌اندازی پروژه نیست و اخبار مبنی بر اجرا شدن و راه‌اندازی بن_بروجن صحیح نیست، بلکه به دنبال راه‌اندازی آن هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم پروژه انتقال آب بن_بروجن اتفاق نیفتد، در این راستا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای آن به کار می‌گیریم، مطالبه ما از وزارت نیرو اجرای مصوبات برای جلوگیری از بارگذاری جدید بر زاینده‌رود است و امیدواریم به وظیفه خود عمل کنند.

زینلیان درباره مصوبات سفر ریاست‌جمهوری برای جلوگیری از بارگذاری جدید بر رودخانه خاطرنشان کرد: این موضوع ده‌ها بار تصویب شده است، اما در عمل، انتظار اقدامات جدی داریم؛ مانند جلوگیری از طرح انتقال آب بن_بروجن که بر اساس گزارش‌های موجود همچنان در حال اجرا و پیشروی است و تعهدی برای توقف آن وجود ندارد و باید همه مطالبه‌گری کنند تا این اتفاق رخ ندهد.

کد خبر 584366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.