خطر وقوع سیل در مناطق بارانی اصفهان طی روزهای پایان هفته

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: با افزایش فعالیت سامانه بارشی تابستانه در روزهای پنجشنبه و جمعه، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری‌شدن روان‌آب‌ها و سیلابی‌شدن مسیرها و اختلال تردد در مناطق پربارش استان پیش‌بینی می‌شود.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان با ورود سامانه بارشی، اظهار کرد: از اواخر روز چهارشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان به‌ویژه در نیمه‌جنوبی به‌تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش‌های رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.

وی درخصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار روی استان طی دو روز آینده است، بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری، در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: از امروز تا روز چهارشنبه در مناطق شرقی وزش باد شدید همراه با گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود که منجربه کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق و تا حدی مرکز استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: با افزایش فعالیت سامانه بارشی تابستانه در روزهای پنجشنبه و جمعه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری‌شدن روان‌آب‌ها و سیلابی شدن مسیرها و اختلال تردد در مناطق پربارش استان پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان دو تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه هوا در بامداد فردا به حداقل ۲۷ خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شوند.

کد خبر 591045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.