ره‌پیک: هماهنگی مجلس و شورای نگهبان در اصلاح قانون انتخابات مهم است

حقوقدان معرفی شده از سوی قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع انتخابات دارای پیچیدگی‌ها و ابهاماتی است که با هماهنگی مجلس و شورای نگهبان در اصلاح قانون انتخابات این موضوع قابل حل است.

به گزارش ایمنا، سیامک ره‌پیک در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه چهارم مردادماه_ مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه‌های خود، اظهار کرد: در حوزه تقنین در موضوعاتی مانند جمعیت و جوانی، بودجه سنواتی، قانون مالیات بر ارزش افزوده و تسهیل کسب و کار همکاری‌های خوبی بین مجلس و شورای نگهبان صورت گرفت که باید الگویی برای موارد مهم‌تر بعدی باشد.

نامزد حقوقدان انتخابات شورای نگهبان با اشاره به در دستور قرار گرفتن برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور و فرصتی که مجلس و شورای نگهبان دارد، باید با هماهنگی و انسجام از پیش تعیین شده قدم برداشته شود و همکاری‌ها صرفاً بعد از تصویب طرح‌ها در مجلس نباشد.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه برنامه و بودجه از نظر نظام حقوقی، قانون هستند، تاکید کرد: یعنی محوریت این موضوع با مجلس بوده لذا وظیفه سنگین انسجام‌بخشی برای هماهنگی دستگاه‌ها نیز برعهده این نهاد است که امیدواریم در شرایط خاص اقتصادی کشور که قرار است اولین برنامه برای مجلس یازدهم که موسوم به مجلس انقلابی است باشد، سرعت، دقت و کیفیت لازم مد نظر قرار گیرد و همکاری‌ها مشهود باشد؛ به طوری که مردم از ثمرات این همکاری‌ها در جریان تصویب قوانین برنامه و بودجه بهره‌مند شوند.

وی همچنین به موضوع مهم همکاری مجلس و شورای نگهبان در حوزه برگزاری انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: در موضوع انتخابات دارای سختی‌ها، پیچیدگی‌ها و ابهاماتی هستیم که حل این مسائل به شدت فرآیند انتخابات، مشارکت، امنیت و روان‌سازی انتخابات کمک می‌کند که خوشبختانه اصلاح قانون انتخابات یکی از موارد هماهنگی میان مجلس و شورای نگهبان است.

ره‌پیک تصریح کرد: تاکنون جلسات متعددی در خصوص اصلاح قانون انتخابات با مجلس داشته‌ایم که پیش‌نویس آن بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته و در حال بررسی در کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس است که می‌تواند اقدامات مفیدی در حوزه انتخابات داشته باشد و البته مجلس با اصلاح این قانون می‌تواند به روان‌سازی و نظارت دقیق شورای نگهبان کمک و پیچیدگی‌ها را حل کند.

ره‌پیک با اشاره به اهمیت بحث نظارت شورای نگهبان تصریح کرد: با تفسیر و برداشت‌های مختلف از قانون و مقررات، نباید نظارت مخدوش شود و امیدواریم همکاری‌ها میان مجلس و شورای نگهبان استمرار داشته و نتیجه این جلسه هر چه باشد در نهایت به نفع کشور شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 591035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.