استفاده از گروه‌های آموزشی به‌عنوان ارزیابان «تعیین صلاحیت حرفه‌ای معلمان»

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: گروه‌های آموزشی، یکی از مجموعه‌هایی است که در حوزه‌های مختلف می‌تواند حضور داشته باشد؛ باید از گروه‌های آموزشی به‌عنوان ارزیابان حرفه‌ای در تعیین صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان استفاده کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در نشست با مدیران و کارکنان معاونت آموزش متوسطه که در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم، برای مردمی کردن آموزش و پرورش باید بیش‌ازپیش تلاش کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین کار در حوزه فنی و حرفه‌ای، شبکه‌سازی است تا شبکه‌ها در راستای اهداف این حوزه قدم بردارند، البته دانش‌آموزان و معلمان بخشی از این شبکه خواهند بود. شبکه‌های دانش آموزان باید در حوزه‌های مختلف ایجاد شود و قطعاً شبکه‌سازی موجب موفقیت در اجرای طرح خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش بر تقویت روحیه امیدواری در معلمان تأکید و ادامه داد: شبکه‌های غیررسمی در مقایسه با شبکه‌های رسمی کارایی بیشتری دارند و امروزه دنیا به این سمت حرکت می‌کند. طرح خواهرخواندگی هم نوعی از شبکه‌سازی موفق است. همچنین شبکه اولیای دانش‌آموز در فرآیند تعلیم و تربیت مهم و مؤثر است.

وی با تأکید بر نقش گروه‌های آموزشی در افزایش کیفیت کارآموزشی معلمان و دانش‌افزایی اظهار کرد: گروه‌های آموزشی یکی از مجموعه‌هایی است که در حوزه‌های مختلف می‌تواند حضورداشته باشد و باید از گروه‌های آموزشی به‌عنوان ارزیابان حرفه‌ای در تعیین صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان استفاده کرد.

نوری با اشاره به اهمیت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی گفت: شبکه پژوهش‌سراها به‌عنوان مراکز دانش‌بنیان باید فعالیت کنند، راه‌اندازی مجتمع‌های روستایی نیز مورد خوبی است که باید پیگیری شود.

وی افزود: پیوست فرهنگی برای اجرایی کردن طرح‌ها و برنامه‌ها امری ضروری است، بنابراین معاونت آموزشی باید با همکاری معاونت پرورشی در این زمینه اقدام کند. شبکه‌سازی مهم‌ترین کاری است که می‌تواند به اجرای طرح‌ها به این معاونت کمک کند، لذا استفاده از ظرفیت اجتماعی شرکت‌هایی که نیرو برای آن تربیت می‌کنید از راهکارهای مؤثر است.

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه نیز در این دیدار گفت: رویکرد مهارت‌آموزی و کارآفرینی، مهم‌ترین رویکرد این معاونت است، لذا در این راستا فعالیت‌هایی را در قالب عدالت آموزشی و تربیتی و کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: آزمون‌های مدارس نمونه دولتی را با رویکرد عدالت آموزشی برگزار کردیم و سهمیه قابل‌توجهی را به روستاها و مناطق محروم تخصیص دادیم.

کاظمی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۲۳ هزار دانش‌آموز جامانده از تحصیل را تحت پوشش قرار دادیم.

معاون آموزش متوسطه از تلاش برای کیفیت‌بخشی به علوم انسانی خبر داد و افزود: در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تفاهم‌نامه‌هایی با برخی دستگاه‌ها منعقد شده است.

شایان‌ذکر است، قبل از این دیدار وزیر آموزش و پرورش از حوزه مختلف معاونت آموزش متوسطه بازدید و از نزدیک با تعدادی از کارکنان درخصوص برنامه‌ها گفت‌وگو کرد.

کد خبر 590825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.