روزی که امام‌جمعه اصفهان در خاک و خون غلطید

۴۱ سال پیش در سوم مردادماه، حجت‌السلام سیدحسن بهشتی‌نژاد در حالی که در روز شهادت مولایش به سوگ نشسته بود، گرفتار آتشی از دهانه سلاح نفاق و تزویر شد و به همراه برادرزاده خردسالش در خاک و خون غلطید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهایی که کشور گرفتار تهاجم رژیم بعثی به مرزهای سرزمینی‌اش و شهرها و استان‌های مرزی درگیر جنگ با عراقی‌ها بودند، منافقان نیز که هیچ دل‌خوشی از انقلاب نوپای امام خمینی (ره) نداشتند، ابزار ترور را پیش گرفتند تا امنیت از تمام شهرها رخت بربندد و دل‌نگرانی‌های مردم دوچندان شود.

روحانی شهید حجت‌الاسلام سیدحسن بهشتی‌نژاد یکی از شهدای ترور است که قربانی نفاق و تزویر منافقین شد و سوم مردادماه سال ۱۳۶۰ در حالی که در روز شهادت مولایش به سوگ نشسته بود به همراه برادرزاده خردسالش به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد در سال ۱۳۲۴ در خانواده‌ای روحانی متولد شد. او به همراه چهار برادر خود در محضر پدر خود مرحوم آیت‌الله سیدمصطفی بهشتی‌نژاد به یادگیری علوم دینی پرداختند و به کسوت روحانیت در آمدند، البته شهید سیدحسن تنها شهید این خانواده نیست و سیدمهدی نیز در جبهه‌های حق علیه باطل شربت شهادت نوشیده است.

بهشتی‌نژاد در جریانات سیاسی پیش از انقلاب نقش پررنگی داشت و سخنرانی‌های مؤثر وی در سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ علیه رژیم شاهنشاهی هنوز در خاطر مردم شهر اصفهان هست؛ سخنرانی‌هایی که عمدتاً در محله مسجدسید اصفهان برگزار می‌شد و مردم این شهر و دیار در تلاش برای سرنگونی رژیم پهلوی مصمم‌تر می‌کرد.

از مهم‌ترین سخنرانی‌های وی می‌توان به سخنرانی هفتم محرم سال ۱۳۵۷ اشاره کرد که با صدای رسا گفت: "ای مردم مسلمان هیچ تمایلی به ظالم پیدا نکنید اگر به ظالم تمایل پیدا کردید، آتش شما را می‌گیرد. همیشه بازگو کردن گذشته برای آینده سازندگی دارد؛ یعنی در بعدهایی که ما در پیش داریم، باید به هوش و به گوش باشیم که نکند این عوامل گذشته تکرار شود و ما آنچنان در فشار قرار بگیریم که دیگر امکان رهایی نداشته باشیم."

این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ستاد تبلیغ و منبر به صورت جدی در مقابل خط‌های انحرافی فکری و سیاسی نفاق و لیبرالیسم می‌ایستاد و روشنگری می‌کرد، همچنین به تبلیغ و تدریس در نهادهای انقلابی هم، چون جهاد سازندگی و سپاه مشغول بود.

شهید بهشتی‌نژاد در سال ۱۳۵۹ با اصرار شهید بهشتی و بعضی از دوستانش به عنوان حاکم شرع در دادگاه انقلاب شیراز مشغول به فعالیت شد و در مدت کوتاهی وضع نابسامان آنجا را انتظام بخشید و به خاطر عملکرد دقیق و احتیاط فراوان، بارها تحسین شد و مسئولان را تحت تأثیر خود قرار داد.

قاطعیت ایشان در مقابله با فساد و فحشا در دادگاه شیراز به شدت مورد توجه شهید بهشتی‌نژاد قرار گرفت و سرانجام با اصرار دوستان و مشورت شهید بهشتی کاندیدای نمایندگی مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شد، اما منافقین کوردل نتوانستند حضور او را که به عنوان امام‌جمعه موقت اصفهان نیز شناخته می‌شد، را در جامعه برتابند و با ضرب گلوله او را از میان برداشتند.

کد خبر 590686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.