موز برای سلامت قلب زنان مفید است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف موز می‌تواند سلامت قلب زنان را بهبود ببخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر مواد غذایی بر سلامت قلب افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تقریباً ۲۵ هزار مرد زن در رده سنی ۴۰ تا ۷۹ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. شرکت‌کنندگان پرسش‌نامه‌هایی را درمورد عادات سبک زندگی و فشار خون تکمیل کردند، پتاسیم و سدیم ادرار آن‌ها نیز به منظور سنجش میزان مصرف اندازه‌گیری شد.

محققان به این نتیجه رسیدند که افزایش مصرف پتاسیم در میان زنان، باعث کاهش فشار خون آن‌ها شده است. به ازای افزایش هر یک گرم پتاسیم روزانه، فشار خون سیستولیک ۲.۴ میلی‌متر جیوه پایین‌تر برای زنان بود، در حالی که هیچ ارتباطی بین پتاسیم و فشار خون در میان مردان مشاهده نشد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که دارای بالاترین میزان مصرف پتاسیم بودند، ۱۳ درصد کمتر با مشکلات قلبی روبه‌رو می‌شوند.

به گفته محققان پتاسیم به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند، اما زنان بیشتر از مردان از این موضوع سود می‌برند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه می‌کند که بزرگسالان روزانه حداقل ۳.۵ گرم پتاسیم و کمتر از دو گرم سدیم مصرف کنند. یک موز ۱۱۰ گرمی ۳۷۵ میلی‌گرم پتاسیم دارد، ماهی قزل‌آلا پخته شده ۱۵۵ گرمی حاوی ۷۸۰ میلی‌گرم پتاسیم است. سیب‌زمینی ۱۴۰ گرمی ۵۰۰ میلی‌گرم و یک فنجان شیر ۳۷۵ میلی‌گرم پتاسیم دارد؛ بنابراین مصرف این مواد غذایی حاوی پتاسیم به بهبود عملکرد قلب کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 590620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.