اپل همچنان در حال تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود است

اپل برای جلوگیری از کمبود احتمالی زنجیره تامین خود برای قطعات آیفون‌های جدیدش در زمان آغاز تولید انبوه این دستگاه‌ها، به لیست تامین کنندگان خود برای سری آیفون ۱۴ اضافه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

هواوی Mate 50 Pro با تمرکز روی قابلیت‌های کاربردی دوربین عرضه خواهد شد

انتظار می‌رود دوربین گوشی هوشمند هواوی Mate 50 Pro قابلیت‌های کاربردی جذابی در اختیار خریداران این محصول قرار دهد.

هواوی خود را برای معرفی سری Mate 50 آماده می‌کند. تاکنون چندین گزارش و خبر در مورد مدل آینده پرچم‌داران این شرکت منتشر شده است. اگرچه فاصله زیادی تا معرفی این محصولات به بازار باقی مانده است، اما آخرین اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد دوربین Mate 50 Pro بسیار کاربردی خواهد بود.

دوربین Mate 50 Pro هواوی عملکردهای بسیار کاربری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود این دستگاه تمرکز اصلی خود را به‌جای شکل ظاهری روی قابلیت‌های دوربین متمرکز کرده باشد.

اپل همچنان در حال تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین خود است

تحلیل‌گر اپل خبر از اضافه شدن گزینه‌های بیشتر در زنجیره تأمین اپل برای قطعات آیفون‌های سری ۱۴ امسال داده است. اپل برای جلوگیری از کمبود احتمالی زنجیره تأمین خود برای قطعات آیفون‌های جدیدش در زمان آغاز تولید انبوه این دستگاه‌ها، به لیست تأمین کنندگان خود برای سری آیفون ۱۴ اضافه کرده است.

این تحلیل‌گر گفته که قطعات SG Micro گواهی کیفیت را برای مدل‌های رده بالای آیفون ۱۴ دریافت کرده‌اند، به این معنی که اپل به این شرکت چینی برای تأمین قطعات آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس چراغ سبز نشان داده است.

معرفی Honor X8 5G – ارائه 5G و باتری قوی‌تر، عقب‌گرد در صفحه‌نمایش و دوربین!

شرکت آنر چندی پیش از گوشی 4G پایین‌رده‌ای با نام Honor X8 رونمایی کرد که با وجود پروسسور نچندان توانمند Snapdragon 680 4G از طراحی قابل‌قبول، صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی LCD، دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و شارژر نسبتاً سریع ۲۲.۵ واتی بهره می‌برد. این شرکت در روز شنبه بیست‌وسوم جولای ۲۰۲۲ (یکم مرداد ۱۴۰۱) نسخه 5G این گوشی را که طبیعتاً Honor X8 5G نام دارد به معرض نمایش گذاشته که با وجود پشتیبانی از 5G و باتری قوی‌تر تغییرات ناخوشایندی را نسبت به نسخه 4G تجربه کرده و طراحی آن نیز عقب‌گرد مشهودی را نشان می‌دهد. این استراتژی (ظاهر بهتر و المان‌های سخت‌افزاری مدرن‌تر در نسخه 4G) را پیش از این در برخی گوشی‌های سری A سامسونگ نیز دیده بودیم.

با اینکه X8 و X8 5G در نگاه اول شبیه هم به‌نظر می‌رسند اما با بررسی دقیق‌تر تفاوت‌های متعددی مابین این دو ظهور می‌کند که تقریباً همگی آن‌ها به نفع نسخه 4G و به ضرر X8 5G است؛ این گوشی که در دو رنگ مشکی و آبی ارائه شده و ظاهراً از نسخه سفید مدل 4G در آن خبری نیست از یک ناچ قطره‌ای هفت شکل بالای صفحه‌نمایش استفاده می‌کند که در تضاد با حفره پانچی مدرن‌تر Honor X قرار می‌گیرد و حاشیه‌های پیرامونی ضخیم‌تری نیز در دو دورتادور پنل (به‌خصوص در پایین آن) دیده می‌شود.

رتبه اول ایران در گوشی‌های آلوده و استفاده از اپلیکیشن‌های ناایمن

طبق گزارش جدید شرکت کسپرسکی از سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲، مردم ایران و چین به جهت استفاده نرم‌افزارهای ناایمن، آلوده‌ترین تلفن‌های همراه در جهان را دارند.

در این گزارش اشاره شده که ۳۵.۲ درصد گوشی‌های داخل ایران به بدافزارهای مختلف آلوده هستند، یعنی تقریباً از هر سه گوشی، یک تلفن همراه آلوده است. بیشترین تهدیدی که در گوشی کاربران ایرانی دیده می‌شود، ابزارهای تبلیغاتی مربوط به گروه‌های Notifyer و Fyben است.

پس از ایران، کشور چین با ۲۶.۸ درصد گوشی آلوده، دومین کشور جهان از این نظر است، البته با توجه به جمعیت میلیاردی چین، ۲۶ درصد گوشی آلوده به معنای میلیون‌ها تلفن همراه ناایمن در این کشور است. پس از چین، یمن، عمان، عربستان صعودی، الجزایر، آرژانتین، برزیل، اکوادر و مراکش در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

macOS 12.5 منتشر شد

اپل امروز macOS 12.5 را برای تمامی دستگاه‌های واجد شرایط با برخی بهبودها برای سافاری، برنامه TV و غیره عرضه کرد.

اپل امروز macOS Monterey 12.5، پنجمین بروزرسانی بزرگ سیستم عامل macOS Monterey را منتشر کرد که اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) عرضه شد. این نسخه از macOS Monterey بیش از دو ماه از عرضه نسخه ۱۲.۴ منتشر شده است. بروزرسانی macOS 12.5 را می‌توان به مانند همیشه به طور رایگان با مراجعه به آدرس Settings > General > Software Update دانلود و نصب کرد.

طبق یادداشت‌های انتشار اپل، macOS Monterey 12.5 یک رفع اشکال را برای مشکل تب سافاری در خود دارد و گزینه‌ای برای راه‌اندازی مجدد، توقف موقت، عقب بردن یا جلو بردن سریع یک بازی ورزشی زنده که در حال انجام است را هم اضافه می‌کند.

قیمت بازارهای جهانی گلکسی زد فلیپ چهار و زد فولد چهار لو رفت

به تازگی برچسب قیمتی گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ لو رفته است که خبر از قیمت بالای ۱۰۰۰ یورو آن‌ها می‌دهد.همانطور که رسماً نیز اعلام شد، سامسونگ قرار است در تاریخ ۱۰ اوت مصادف با نوزدهم مرداد رویداد گلکسی آنپکد را برگزار کند و از جدیدترین محصولات خود رونمایی کند. ستاره‌های این رویداد به طور قطع نسل جدید گوشی‌های تاشو موسوم به گلکسی زد فولد چهار و زد فلیپ چهار هستند که همراه با سری گلکسی واچ پنج و گلکسی بادز دو پرو معرفی خواهند شد.

حالا در فاصله دو هفته مانده به برگزاری این رویداد، برچسب قیمتی کانفیگ‌های مختلف گلکسی زد فلیپ چهار و زد فولد چهار برای بازارهای اروپا توسط دو منبع خبری مختلف فاش شده است.

گلکسی زد فلیپ چهار در نسخه پایه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۱۰۸۰ یورویی به فروش خواهد رسید در حالی که مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به ترتیب با قیمت‌های ۱۱۶۰ و ۱۲۸۰ یورویی روانه بازار خواهند شد.

زمان رونمایی رسمی موتو X30 پرو و موتو ریزر ۲۰۲۲ رسماً اعلام شد

محصولات جدید و پرچمدار موتورولا به زودی برای بازارهای جهانی رونمایی خواهند شد. برای چند ماه گذشته، جدیدترین گوشی پرچمدار موتورولا با شناسه مدل فرانتیر (Frontier) موضوع بحث بسیاری از اخبار و گزارش‌های غیر رسمی بوده است. در همین راستا، گزارش‌هایی اخیراً منتشر شده است که خبر داده‌اند این گوشی با نام موتو X30 پرو برای بازار چین و با نام موتو اج ۳۰ الترا برای بازارهای جهانی رونمایی خواهد شد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، بخش بازار چین موتورولا رسماً تأیید کرد که موتو اج X30 پرو در تاریخ ۲ اوت مصادف با ۱۱ مرداد رونمایی خواهد شد. به همراه این پرچمدار، نسل جدید گوشی تاشو موتورولا موسوم به موتو ریزر ۲۰۲۲ نیز معرفی خواهد شد.

شایان ذکر است که انتظار می‌رود در کنار رونمایی از موتو X30 پرو و ریزر ۲۰۲۲ از جدیدترین نسخه رابط کاربری موتورولا یعنی MyUI 4.0 نیز پرده‌برداری شود که طبق گزارش‌های منتشر شده تجربه کاربری روانی را در اختیار کاربران قرار داد. به علاوه، از ویژگی‌های جدید این رابط کاربری می‌توان به قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوان، پشتیبانی از ماوس اکسترنال، قابلیت جداسازی صفحه برای وظایف مالتی‌تسکینگ و نوار دسترسی به آخرین برنامه‌های اجرا شده اشاره کرد.

کد خبر 590582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.