جزئیات ترور یک کشاورز بسیجی در روستای سرخه‌توت سروآباد

فرماندار سروآباد با تشریح جزئیات ترور کشاورز بسیجی و رزمنده دوران دفاع مقدس توسط گروهک پژاک گفت: ضدانقلاب بی‌رحمانه این بسیجی را با ضرب چندین گلوله به شهادت رساندند و متواری شدند.

به گزارش ایمنا، حسن زارعی با اشاره به ترور فردی به نام «قهرمان شهیدی» کشاورز اهل روستای سرخه‌توت (سوره تو) شهرستان سروآباد توسط گروهک ضد انقلاب پژاک اظهار کرد: این کشاورز فردی بسیجی و رزمنده دوران دفاع مقدس بود که ناجوانمردانه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه این کشاورز حین باغداری در باغ شخصی خود در نزدیکی روستا ترور شد، افزود: گروه پژاک ابتدا با همسر این فرد بسیجی در روستا صحبت کرده و سراغ همسرش را گرفته‌اند و درخواست راهنمایی یک آدرس کرده‌اند.

فرماندار شهرستان سروآباد تصریح کرد: مزدوران ضدانقلاب پس از سوار شدن به خودروی شخصی و طی مسافتی کوتاه، دستور توقف و پیاده شدن داده‌اند و بلافاصله، جلوی چشم همسرش بی‌رحمانه این بسیجی را با ضرب چندین گلوله به شهادت رسانده‌اند و متواری شده‌اند.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز با تأیید این خبر، این جنایت را محکوم کرد.

قهرمان رشیدی ۵۸ ساله کشاورز بسیجی و اهل روستای سرخه‌توت (سوره تو) شهرستان سروآباد صاحب چهار فرزند بود که ناجوانمردانه توسط مزدوران ضدانقلاب ترور شد.

گروهک تروریستی پژاک هم‌زمان با دخالت نظامی آمریکا در عراق و به هم خوردن معادلات منطقه‌ای تشکیل شد، یعنی پس از دستگیری عبدالله اوجلان رهبر حزب پ.ک.‌ک در هشتمین کنگره این حزب که در شانزدهم فروردین‌ماه ۱۳۸۱ برگزار شد، نام پ.ک.‌ک به «کادک» تغییر یافت و تصمیم گرفته شد که حزب در کشورهای ترکیه، عراق، ایران و سوریه شعباتی داشته باشد.

بنابراین در کنگره نهم پ.ک.‌ک که در تاریخ چهارم آبان ۱۳۸۲ در محلی به نام قرارگاه «هارون» واقع در خاک عراق و با حضور تعدادی از افراد آمریکایی و انگلیسی حزب «حیات آزاد کردستان» معروف به «پژاک» تشکیل شد، مقرر شد حوزه فعالیت آنها، ایران و عناصر تشکیل دهنده آن نیز از مناطق کردنشین باشد.

اهداف پژاک به واقع همان اهداف حزب دموکرات کردستان، یعنی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران آن هم از طریق فعالیت‌های مسلحانه است. تعدادی از افراد حزب هم همان نیروهای حزب دموکرات هستند که به پژاک پیوسته‌اند و بقیه اهل ترکیه و سوریه هستند. نیروی زمینی سپاه در سال ۹۰ ضربات سختی را به پیکره این گروهک تروریستی وارد کرد، به نحوی که مجبور شدند خواسته‌های ایران را بپذیرند.

کد خبر 590199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.