عصرانه خبری علم‌وفناوری ۳۱ تیر

در این بسته خبری در مورد اینکه واتساپ رسماً قابلیت انتقال چت بین اندروید و iOS را عرضه کرد، لپ‌تاپ گیمینگ Dell G16 با نمایشگر ۱۶۵ هرتزی معرفی شد و آنر تبلت هشت معرفی شد، می‎‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

واتساپ رسماً قابلیت انتقال چت بین اندروید و iOS را عرضه کرد

واتساپ مدتی در حال آزمایش قابلیت انتقال تاریخچه چت بین اندروید و iOS بود و حالا این قابلیت را به‌طور رسمی عرضه کرده است. تاکنون فقط از طریق ابزارهای شخص‌ثالث امکان انتقال تاریخچه چت‌ها بین دستگاه‌های اندروید و iOS وجود داشت، اما اکثر این ابزارها رایگان نبودند و گاهی استفاده از آن سخت بود.

در این قابلیت برای انتقال تاریخچه چت واتساپ باید اپلیکیشن Move to iOS را روی گوشی اندروید خود نصب کرد. همچنین باید از آخرین نسخه واتساپ در هر دو دستگاه استفاده کرد. شماره موبایل استفاه شده در هر دو دستگاه نیز باید یکسان باشد. در ضمن گوشی آیفون شما باید جدید باشد یا اینکه ریست فکتوری شده باشد.

واتساپ برای ارائه این قابلیت، همکاری نزدیکی با اپل داشته تا امکان انتقال موفق داده‌ها را به دستگاه iOS فراهم کند. شما علاوه بر تاریخچه چت‌های گروهی و شخصی خود قادر به انتقال اطلاعات اکانت، عکس پروفایل و تنظیمات واتساپ نیز خواهید بود. با این حال، امکان انتقال تاریخچه تماس‌ها و پیام‌های رمزگذاری شده‌ی پرداخت‌ها وجود نخواهد داشت.

لپ تاپ گیمینگ Dell G16 با نمایشگر ۱۶۵ هرتزی معرفی شد

هیولای جدید Alienware با نمایشگر ۴۸۰ هرتزی، تنها لپ تاپ گیمینگی نبود که این هفته توسط شرکت Dell معرفی شد. این شرکت، یک عضو جدید به لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی سری G اضافه کرده است: لپ تاپ گیمینگ Dell G16. این لپ تاپ شباهت‌های زیادی با لپ تاپ Dell G15 دارد، اما نمایشگر آن بزرگ‌تر است و رزولوشن بیشتری دارد. در واقع لپ تاپ G16 شرکت دل، قرار است خلاء میان لپ تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی G15 و هیولاهای ۱۷.۳ اینچی Alienware را در سبد محصولات شرکت دل پر کند.

لپ تاپ‌های G15 شرکت دل همگی نمایشگرهای ۱۶:۹ با رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی ۱۲۰ یا ۱۶۵ هرتز داشتند، اما لپ تاپ‌های G16 به نمایشگرهای ۱۶:۱۰ با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز مجهز شده‌اند. از لحاظ فنی، در این لپ تاپ‌ها نیز پیکربندی پردازنده و کارت گرافیک، قرار گرفتن پردازنده‌های نسل دوازدهم Alder Lake شرکت اینتل در کنار کارت گرافیک‌های GeForce RTX Ampere شرکت انویدیاست.

بررسی اپل مک بوک ایر M2

مک بوک ایر یک مک اقتصادی اپل بوده که برای استفاده روزمره و حجم کاری متوسط مناسب است. این لپ تاپ مجهز به آخرین تراشه سیلیکونی اپل M2، طراحی جدید، باتری تا ۱۸ ساعت و صفحه نمایش Liquid Retina است. این دستگاه با سیلیکون اپل در داخل، تغییری عظیم به جدیدترین طراحی و تمام عملکردهایی که می‌خواهید، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مک بوک ایر M1 سال گذشته به دلیل قیمت پایین به انتخاب محبوب خریداران تبدیل شد و حالا باید دید که آیا مدل M2 می‌تواند در این جایگاه قرار گیرد یا خیر. با این حال در نقد و بررسی لپ تاپ مک بوک ایر M2 قصد داریم نگاهی فنی و دقیق به مشخصات، امکانات، قابلیت‌ها، باتری و پردازنده داشته باشیم.

قابلیت انتقال داده از اندروید به IOS رسماً در دسترس تمامی کاربران واتس‌آپ قرار گرفت

میلیاردها نفر در سراسر جهان به منظور برقراری ارتباط با دوستان، اعضای خانواده و همچنین انجام امور تجاری خود از پیام‌رسان واتس‌آپ استفاده می‌کنند. این برنامه با وجود قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای شامل WhatsApp Web، تماس‌های صوتی و ویدئویی گروهی و حتی پرداخت یک ابزار بسیار حائز اهمیت برای برخی کاربران قلمداد می‌شود.

علیرغم قدمت طولانی پیام‌رسان واتس‌آپ، این پلتفرم پیش‌تر فاقد هرگونه قابلیت رسمی برای انتقال داده از دستگاه‌های اندرویدی به آی‌فون بود. بنابراین کاربران ناچارا بایستی به اپلیکیشن‌های متفرقه با عملکرد غالباً نه‌چندان مناسب بسنده می‌کردند و یا از خیر کلیه داده‌های پیشین خود می‌گذشتند. با این حال پس از مدت‌ها انتظار بالاخره واتس‌آپ این قابلیت را در اختیار تمامی کاربران خود قرار داده است.

آنر تبلت هشت معرفی شد

آنر به طور رسمی از جدیدترین تبلت خود با نام «آنر تبلت ۸» (Honor Tablet 8) رونمایی کرد. این دستگاه جانشین تبلت «آنر V7» می‌شود که سال گذشته عرضه شده بود. آنر تبلت هشت از نمایشگر ۱۲ اینچی 2K LCD با وضوح ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل بهره می‌برد. صفحه نمایش دستگاه همچنین دارای حاشیه باریک ۷.۲ میلی‌متری و نسبت تصویر ۱۰:۶ است و امکان نمایش ۱.۰۷ میلیارد رنگ را دارد.

از نظر اجزای داخلی، تبلت آنر از پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ کوالکام، حداکثر هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. در بخش دوربین، چینی‌ها از یک سنسور پنج مگاپیکسلی در پشت و یک سنسور پنج مگاپیکسلی دیگر در جلو دستگاه برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدئویی استفاده کرده‌اند.

گوشی‌های میان‌رده گلکسی A24، A34 و A54 احتمالاً فاقد سنسور تشخیص عمق خواهند بود

به تازگی گزارشی منتشر شده است مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد با حدف سنسور تشخیص عمق به بهبود کیفیت دیگر دوربین‌ها بپردازد. بنابر نظر بسیاری از متخصصان و کاربران، سنسور تشخیص عمق که در گوشی‌های میان‌رده به کار می‌رود چندان عملکردی مناسب ندارد و به نوعی وجود آن بی‌فایده به حساب می‌آید. حالا بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد سامسونگ نیز با این دسته از کاربران هم عقیده است چرا که شایعه شده است که میان‌رده‌های نسل بعدی سامسونگ شامل گلکسی A24، گلکسی A34 و گلکسی A54 از سنسور تشخیص عمق بهره نخواهند برد.

طبق این گزارش، گوشی‌های میان‌رده سامسونگ قرار است در سال ۲۰۲۳ روانه بازار شوند و تنها از سنسور کمکی ماکرو بهره خواهند برد. البته باید اشاره کرد که عملکرد سنسور ماکرو موجود در اکثر گوشی‌های میان‌رده نیز چندان تأثیری بر تجربه تصویربرداری ندارد. این برنامه احتمالی سامسونگ برای گوشی‌های میان‌رده خود مشابه استراتژی برند Nothing است که چندی پیش اولین گوشی خود را تنها با دوربین اصلی و لنز فوق عریض عرضه کرد.

قیمت نهایی دو گوشی گلکسی زد فلیپ چهار و فولد چهار فاش شد

به نظر می‌رسد گرانی و افزایش قیمت قرار است در سال جاری دامن گوشی‌های گلکسی زد فولد چهار و زد فلیپ چهار را هم بگیرد. امروز تصاویر و گزارشی در دسترس قرار گرفت که قیمت این دو گوشی هوشمند را فاش می‌کند و نشان می‌دهد که سامسونگ امسال برای آن‌ها افزایش قیمت قابل توجهی را در نظر گرفته است.

چندی پیش بود که سامسونگ اعلام کرد قصد دارد در تاریخ ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) با برگزاری رویداد Unpacked جدید از نسل تازه‌ای از گوشی‌های تاشوی خود در سری گلکسی زد فولد و زد فلیپ رونمایی کند. اگرچه تاکنون اطلاعات کاملی از مشخصات سخت افزاری و رنگ بدنه این دو گوشی هوشمند در دسترس قرار گرفته اما مشخص نشده بود که سامسونگ برای این دو محصول جدید چه برچسب قیمتی را در نظر گرفته است. امروز گزارشی منتشر شد که بالاخره از این اطلاعات نیز پرده برداشت.

چرا نباید گوشی آیفون خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنیم؟

کامل شارژ کردن گوشی می‌تواند به سلامت باتری آن آسیب بزند در این گزارش به چند راهکار برای سالم ماندن باتری گوشی‌های آیفون اشاره می‌کنیم.

برای بسیاری، گوشی‌ها همراهان همیشگیشان هستند و استفاده مداوم از گوشی‌ها ممکن است منطقی نباشد، زیرا در این صورت باید تا حد امکان گوشی شارژ کامل داشته باشد، اما شارژ منظم دستگاه تا ۱۰۰ درصد می‌تواند برای سلامت کلی باتری گوشی مضر باشد.

باتری سالم آیفون می‌تواند روی عملکرد مطلوب آن اثر بگذارد. به عنوان مثال، هنگامی که گوشی شارژ خود را از دست می‌دهد ممکن است با خاموش شدن غیرمنتظره گوشی یا سایر مشکلات عملکردی مواجه شوید. همه باتری‌ها با گذشت زمان قدیمی می‌شوند، اما به برخی اقدامات می‌توان این فرآیند را به تعویق انداخت. در این گزارش به چند راهکار برای سالم ماندن باتری گوشی اشاره می‌کنیم.

کد خبر 590005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.