عصرانه خبری علم‌وفناوری ۳۰ تیر

در این بسته خبری درباره اینکه گوشی ردمی K50i 5G با تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی معرفی شد، محبوبیت گوشی‌های تاشو به‌تدریج در حال افزایش است و انتشار آپدیت iOS 15.6 و iPadOS 15.6 با رفع اشکالات و ویژگی‌های جدید، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

برنامه‌ای برای آینده؛ کاهش تعداد دوربین‌های گوشی‌های میان‌رده سامسونگ

سامسونگ می‌خواهد از سال بعد، تعداد دوربین گوشی‌های سری گلکسی A خود را یکی کاهش دهد تا از چهار به سه برسند.

گزارش رسانه‌های کره‌ای نشان می‌دهد سامسونگ احتمالاً تعداد دوربین‌های گوشی‌های میان‌رده خود را کاهش خواهد داد زیرا این شرکت ترجیح می‌دهد به‌جای ادامه‌دادن به بازی اعداد، روی بهبود کیفیت تمرکز کند.

گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A امسال، همگی از دوربین چهارگانه پشتی بهره می‌برند. برخی از این محصولات مثل گلکسی A33 از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند و برخی دیگر مثل گلکسی A53 به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. همچنین امسال گلکسی A73 با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد. در کنار این دوربین‌ها نیز شاهد دوربین‌های فوق‌عریض، ماکرو و تشخیص‌عمق هستیم که با توجه به هر مدل، وضوح و مشخصات آن‌ها کمی باهم تفاوت دارد.

بنچمارک جدید کارت گرافیک Arc A770 اینتل

به‌تازگی بنچمارک‌های جدیدی از کارت گرافیک Arc A770 اینتل منتشر شده است که از عملکرد فوق‌العاده این کارت در اجرای برخی بازی‌ها حکایت دارد.

کارت گرافیک Arc A770 دارای ۳۲ هسته Xe با 4096 ALU و ۳۲ واحد ردیابی پرتو با حداکثر فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز در هر هسته است. این کارت گرافیک همراه با ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 بر روی درگاه ۲۵۶ بیتی ارائه می‌دهد.

کارت گرافیک Arc A770 به کانکتور برق ۸+۶ پین مجهز بوده و مصرف انرژی آن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ وات عنوان شده است. اینتل عملکرد این کارت را با RTX 3060/3060 Ti مقایسه کرده اما با توجه به وضعیت فعلی درایورهای گرافیکی بسیار بعید است شاهد چنین عملکردی از گرافیک Arc A770 باشیم.

محبوبیت گوشی‌های تاشو به تدریج در حال افزایش است

سامسونگ در آستانه رونمایی از گوشی تاشوهای بعدی خود است و قبل از رویداد بعدی Unpacked در دهم آگوست، رئیس بخش گوشی موبایل سامسونگ پست وبلاگی دیگری منتشر کرده که نشان می‌دهد اکنون زمان عرضه تاشوهای نو فرا رسیده است و اینکه افراد بیشتری از به گوشی‌های تاشو علاقه‌مند شده‌اند و آن را می‌خرند.

با گذشت تنها سه سال، این گوشی‌ها به خاطر طراحی رادیکال و پیشگامانه و انعطاف‌پذیر که با سبک زندگی مدرن مطابقت دارند، تبدیل به گوشی ترجیح شمار زیادی از مردم شده‌اند. سامسونگ می‌گوید که نزدیک به ۱۰ میلیون گوشی هوشمند تاشو در سال ۲۰۲۱ فروخته است؛ رقمی که نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

نخستین رندرهای رسمی گلکسی Z Fold4 و Z Flip4 از راه رسید

به تازگی اولین تصاویر رسمی از گلکسی Z Fold4 و Galaxy Z Flip4 منتشر شده است.

به تازگی دو تصویر جدید از محصولات آینده سامسونگ توسط یک تولید کننده محتوا با همکاری شرکت 91Mobiles ارائه شده است. اولین تصویر مربوط به گوشی Galaxy Z Fold4 در رنگ‌هایی (مشکی در سمت چپ، بژ در وسط و سبز خاکستری در سمت راست) است که قرار به‌عنوان رنگ رسمی معرفی شوند.

رندر ارائه شده طراحی نزدیک به مدل قبلی را یادآوری می‌کند و یک اسکنر اثر انگشت را در سمت راست، یک دکمه تنظیم صدا در بالای آن و یک اسلات سیم‌کارت در سمت چپ بالا را نشان می‌دهد.

ناتینگ فون یک دومین آپدیت خود را دریافت کرد

هفته گذشته Nothing گوشی Nothing Phone (۱) را در بازارهای جهانی عرضه کرد. این دستگاه نخستین به‌روز رسانی خود را اوایل امروز دریافت و برخی از لبه‌های ناهموار آن را اصلاح کرد. اکنون، این شرکت به‌روزرسانی دیگری را برای دستگاه منتشر کرده که با بهینه‌سازی و پیشرفت‌های بیشتری همراه است.

آخرین به‌روزرسانی Nothing OS دارای نسخه سیستم عامل ۱.۱.۰ است و وصله امنیتی اندروید ژوئیه ۲۰۲۲ را به همراه چندین تغییر و اصلاح ارائه می‌دهد.

آیفون بدون پورت در راه است؟

با رشد روزافزون محبوبیت سیم‌کارت الکترونیکی، آیفون ۱۴ ممکن است پرچمدار استفاده از این فناوری شود.

نفس‌های سیم‌کارت فیزیکی به شماره افتاده است. با استقبال مصرف کنندگان در اروپا و آسیا از فناوری سیم کارت الکترونیکی (eSIM) و اضافه شدن گزینه سیم کارت الکترونیکی به نسل سوم آیفون SE، شرکت‌های مخابراتی آمریکایی آماده آینده‌ای می‌شوند که در آن آیفون، پورت سیم کارت نخواهد داشت.

فناوری سیم کارت الکترونیکی به حدی در اروپا و آسیا محبوب شده که مصرف‌کنندگان تمایل دارند از بهترین بسته دیتای اعتباری استفاده کنند و به همین دلیل، این فناوری طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

انتشار آپدیت iOS 15.6 و iPadOS 15.6 با رفع اشکالات و ویژگی‌های جدید

امروز اپل به‌روزرسانی جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های واجد شرایط خود در قالب iOS 15.6 و iPadOS 15.6 ارسال کرد. با توجه به اینکه iOS 16 و iPadOS 16 قرار است در ماه سپتامبر منتشر شوند، ممکن است یکی از آخرین یا آخرین به‌روزرسانی‌هایی باشد که شعبه 15.x خواهد دید.

در حالی که منتظر آن هستیم، بیایید ببینیم ۱۵.۶ چه چیزی برای آیفون و آیپد شما در نظر گرفته است. اول از همه، بسیاری از اشکالات رفع شده است، ازجمله برای مشکلی که باعث شد تنظیمات همچنان بگوید که فضای ذخیره‌سازی پر است، حتی زمانی که دیگر وجود نداشت، مشکلی که باعث کاهش سرعت دستگاه‌های بریل یا عدم پاسخ‌گویی در هنگام پیمایش متن در ایمیل شد و مشکلی در سافاری که باعث شد برگه‌ها به صورت خودکار به صفحه قبلی برگردند.

جدای از این‌ها، یک ویژگی جدید نیز در اپلیکیشن TV وجود دارد: گزینه‌ای برای راه‌اندازی مجدد یک بازی ورزشی زنده که در حال انجام است و آن را مکث، عقب یا سریع به جلو باز کنید. هر دو iOS 15.6 در آیفون و iPadOS 15.6 در آیپد باید به راحتی برای دانلود و نصب از طریق برنامه تنظیمات در دسترس باشند.

گوشی ردمی K50i 5G با تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی معرفی شد

شیائومی به‌تازگی سری ردمی K50 را در دو مدل معرفی کرده بود و حالا از گوشی جدید دیگری به نام ردمی K50i 5G رونمایی کرده است. این گوشی مجهز به تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰، نمایشگر ۶.۶ اینچی و یک باتزی غول‌پیکر ۵۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۶۷ وات است.

ردمی K50i 5G از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD با نرخ نوسازی تطبیقی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد و از فناوری‌های Fringe Field Switching و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر با پوشش گوریلا گلس پنج محافظت شده و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در بریدگی حفره‌ای شکل بالای نمایشگر خود دارد. این گوشی همچنین دارای اسپیکرهای دوگانه با فناوری دالبی اتموس و یک جک هدفون صوتی است.

دوربین‌های پشت این گوشی شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL GW 1 سامسونگ، یک دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی می‌شود و در بخش نرم‌افزار شاهد اجرای سیستم عامل اندروید ۱۲ در کنار رابط کاربری MIUI 13 خواهیم بود.

کد خبر 589807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.