ایجاد اقتصاد پررونق؛ برنامه ۳ سال آینده شورای شهر ولینگتون

تضمین امنیت دوچرخه‌ها توسط شورای شهر گلاسکو، تدبیر شورای شهر وست‌مینستر برای تشویق ساکنان به پیاده‌روی، برنامه‌های شورای شهر لیدز برای بهبود جاده‌های کلیدی شهر و تصویب طرح اولیه پل میان‌ایالتی I-۵ توسط شورای شهر ونکوور عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ولینگتون هر سه سال یک‌بار، پیش از برگزاری انتخابات نهادهای محلی، گزارشی برای ارائه اطلاعات و ترویج بحث عمومی در مورد مسائل پیش روی مقامات محلی تهیه و ارائه می‌کند. این گزارش برای سال جاری شامل پنج چالش اصلی بود که یکی از آن‌ها ایجاد اقتصاد پررونق برای «پونکه (Pōneke)» محسوب می‌شود که نقشی حیاتی در حمایت از اقتصاد گسترده‌تر منطقه ولینگتون در مسیر بهبودی پس از کرونا و توانمندسازی مشاغل و ساکنان شهر برای رونق مجدد ایفا می‌کند.

شورای شهر با تعیین این چالش قصد دارد در راستای بهبودی اقتصادی در دوران پساکرونا از شهر حمایت کند و امکان رشد کسب‌وکارها و شهروندان شهر پرجنب‌وجوش ولینگتون را فراهم آورد. چالش مذکور دربردارنده درک و مدیریت چالش‌های مرتبط از جمله زنجیره تأمین و وارد کردن عنصر انعطاف‌پذیری در اموری است که بر جوامع و مشاغل تأثیر دارند و حتی ممکن است بر اجرای برنامه‌های خود شورا نیز اثر بگذارد.

شورای شهر ولینگتون طی این چالش قصد دارد با حمایت از شهروندان برای حل بحران کرونا و عبور موفقیت‌آمیز از آن، استقبال از رویدادهای ثروت‌آفرین، بهبود ایمنی شهر، تمرکز بر افزایش سرزندگی شهر، جذب و حفظ استعدادها برای تسهیل رشد شهر، رسیدگی به معضل نابرابری‌های اجتماعی، سرمایه‌گذاری روی اقتصاد دایره‌ای بدون کربن و مواردی از این قبیل بر ایجاد اقتصادی پررونق و در نتیجه بهبود شرایط ولینگتون متمرکز شود.

گلاسکو؛ تضمین امنیت دوچرخه‌ها توسط شورای شهر

شورای شهر گلاسکو در راستای حل مشکل دزدیده شدن دوچرخه‌های آپارتمان‌نشینان که حمل دوچرخه آن‌ها به خانه با استفاده از آسانسور یا راه‌پله امکان‌پذیر نیست، به نصب ۱۹ محفظه امن دوچرخه در کنار بلوک‌های آپارتمانی سراسر کاردونالد و پولوکشیلدز اقدام کرده است. شورا با این اقدام یکی از موانع قابل‌توجه دوچرخه‌سواری را برای تقریباً یک‌صد نفر از ساکنان شهر برطرف کرد. این ابتکار عمل که توسط شورای شهر گلاسکو و انجمن دوچرخه‌سواری اسکاتلند مورد حمایت قرار گرفته است در راستای بهبود امکانات دوچرخه‌سواری ساکنان مسکن‌های اجتماعی نیز از سازندگان این مسکن‌ها حمایت می‌کند.

عضو شورای شهر گلاسکو در بخش حمل‌ونقل ایده ایجاد محفظه‌های دوچرخه را یکی از مؤلفه‌های اساسی در دسترس برای تشویق مردم برای مشارکت بیشتر در امر دوچرخه‌سواری به‌عنوان بخشی از جنبش گسترده‌تر مردمی برای حمایت از گرایش عمومی به سمت اشکال حمل‌ونقل پایدارتر معرفی کرد.

وست‌مینستر؛ تدبیر شورای شهر برای تشویق ساکنان به پیاده‌روی

شورای شهر وست‌مینستر در همکاری با سازمان «پیاده‌راه لندن» ساکنان شهر را تشویق می‌کند تا به‌عنوان بخشی از طرح‌های جدید پیاده‌روی شورا و برای کمک به کاهش وابستگی به خودروها، بیشتر در شهر قدم بزنند. نقشه جدید سازمان پیاده‌راه لندن مشخص‌کننده مسیرهای پیاده‌روی است که مردم را از جاده‌های اصلی شلوغ شهر دور می‌کند و در عوض تمرکز آن روی مسیرهایی با سطوح بسیار پایین آلودگی قرار دارد.

شورای شهر و سازمان همکار آن به‌این‌ترتیب امکان داشتن تجربه یک پیاده‌روی سالم‌تر، لذت‌بخش‌تر و کارآمدتر را برای ساکنان وست‌مینستر فراهم می‌آورند. شورای شهر اعلام کرد که این تنها یکی از برنامه‌هایی است که برای تبدیل وست‌مینستر به بهترین منطقه پیاده‌روی دارد و طی آن سعی می‌کند با ایجاد مسیرهای امن‌تر و دلپذیرتر برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، مردم را به سمت انتخاب سفر فعال تشویق کند.

لیدز؛ برنامه‌های شورای شهر برای بهبود جاده‌های کلیدی شهر

شورای شهر لیدز از صاحبان مشاغل و ساکنان شهر خواست تا نظرات خود را در مورد پیشنهادهای ارائه‌شده برای سرمایه‌گذاری ۲۲.۵ میلیون پوندی روی دو جاده کلیدی A61 و A639 ارائه دهند. آسان‌تر و ایمن‌تر کردن جاده‌ها برای جابه‌جایی به‌واسطه اتوبوس، دوچرخه یا پای پیاده، ایجاد امکان داشتن سفرهای سریع‌تر و مطمئن‌تر با اتوبوس، کاهش ازدحام و ترافیک خودروها، کاهش آلودگی و بهبود فضای سبز در طول مسیر از برنامه‌های شورا برای این دو جاده محسوب می‌شود.

بسته اقدامات پیشنهادی شورای شهر لیدز شامل ایجاد خطوط اختصاصی اتوبوس، مسیرهای دوچرخه‌سواری، گذرگاه‌های جدید، پیاده‌روها و مسیرهای پیاده‌روی گسترده‌تر، نصب چراغ‌های راهنمایی هوشمند برای کاهش ازدحام، کاشت درختان جدید و بهبود قلمروی عمومی است.

ونکوور؛ تصویب طرح اولیه پل میان‌ایالتی I-۵ توسط شورای شهر

شورای شهر ونکوور در همراهی با بندر ونکوور و آژانس حمل‌ونقل عمومی «سی‌تران (C-Tran)»، پیش‌نویس اولیه طرح جایگزینی پل میان‌ایالتی I-۵ را به تصویب رساند. شورا این اقدام را برداشتن گام اولیه در مسیر طولانی فرآیند این پروژه معرفی و خاطرنشان کرد که بعضی از برنامه‌ها در حال بررسی مجدد برای اعمال برخی تغییرات هستند. شورای شهر پس از رأی‌گیری در این زمینه، به اتفاق آرا تصویب کرد که پروژه باید به روند بررسی زیست‌محیطی منتقل شود، در این زمینه نیز استانداردهای لازم را به دست آورد و پس از آن بار دیگر به‌عنوان طرح جایگزینی ترجیحات محلی اصلاح‌شده در معرض رأی‌گیری قرار گیرد.

مدیر برنامه پیاده‌سازی این پروژه در شورای شهر اعلام کرد که این رأی‌گیری نقطه عطفی برای برنامه مذکور محسوب می‌شود و کمک می‌کند پروژه به گام حیاتی برسد که پایه و اساس آنچه که باید مورد مطالعه قرار گیرد، یعنی بررسی فرآیندهای زیست‌محیطی طرح را مورد توجه قرار می‌دهد.

اسکس؛ تعهد شورای شهر به افتتاح ایستگاه راه‌آهن بولیو

شورای شهر اسکس با تصویب مراحل پایانی تأمین مالی پروژه راه‌آهن پارک بولیو (Beaulieu) متعهد شد که این ایستگاه تا سال ۲۰۲۶ افتتاح شود. این امر به معنای اضافه شدن یک ایستگاه قطار جدید با سه سکو به منطقه و عبور قطارهای سریع‌تر بدون مانع است. به‌این‌ترتیب اسکس و لندن در کمتر از ۴۰ دقیقه به یکدیگر متصل خواهند شد.

شورای شهر اعلام کرد که ایستگاه جدید دارای ۷۰۰ فضای پارک اتومبیل و ۵۰۰ فضای پارک دوچرخه خواهد بود و در آن اماکن و مقرراتی برای تردد اتوبوس میان دو منطقه اسکس و شمال چلمسفورد نیز تعیین شده است. عضو کابینه نوسازی اقتصادی، زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی شورا نیز ضمن اشاره به بازگشت کووید -۱۹ اعلام کرد که طراحی‌ها به‌گونه‌ای انجام خواهد پذیرفت که تعداد بالای مسافران مشکل ایجاد نکند.

کد خبر 589667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.